Na hoe lange tijd weer zwanger?

Hallo

ik ben even benieuwd na hoeveel tijd jullie weer zwanger zijn/waren? En hebben jullie daar bewust voor gekozen?

Ik ben nu sinds kort (6,5 week nu en nog geen echo gehad) weer zwanger van onze 2e spruit, en zoals jullie kunnen zien zit er straks (als alles goed is) 1 jaar en 5 maanden tussen onze kindjes. Op zich best snel vind ik, maar de eerste keer duurde het meer dan een jaar voordat ik zwanger was, dus nu hebben we het bewust op zijn loop gelaten en we dachten “we zien wel wanneer het lukt”. Sneller dan verwacht dus, maar natuurlijk super blij!

Graag hoor ik jullie reacties!

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij ons zit er zo 2,5 jaar tussen onze dochters. Min of meer bewust voor gekozen. je weet natuurlijk nooit wanneer het lukt, en wij hadden een trouwfeest tussendoor, dus daarna zijn we er weer voor gegaan en ook hier snel raak.

2,5 is natuurlijk best een pittige leeftijd voor een peuter, maar eerder was ik er gewoon emotioneel nog niet aan toe om zwanger te worden en ik vind het wel leuk als het leeftijdsverschil niet al te groot is. Ook hadden we zoiets van: Als we toch zeker weten dat we nog een tweede willen, laten we er dan maar weer voor gaan. Zwaar wordt het waarschijnlijk sowieso wel met twee kids, of Nora nou 2 is of 4. Die afwegingen speelden een beetje mee.

Daarnaast begon het gewoon weer erg te kriebelen en tja… wat doe je daar tegen?

Fijne zwangerschap!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij ons zit er bijna 2 jaar tussen de kindjes (25 maanden) en dat is nu vooral pittig doordat Max veel huilt. Ik was bij Eva de eerste keer zwanger, bij Max moesten we zes rondes wachten. Ik kan me voorstellen dat je sneller weer gaat proberen als je de eerste keer lang hebt moeten wachten. En je ziet wel, nu was het snel raak bij jullie!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Dat het zwaar wordt met 2 kids, daar ben ik me idd ook heel erg van bewust. Ik had met de eerste zwangerschap geen klachten. Niet misselijk, niet moe etc, maar nu begint dat wel een beetje op te spelen. Niet dat ik de hele dan misselijk ben, maar af en toe van die vlagen (en dan vooral 's avonds). Niet aan te doen, het is voor een goed doel moeten we maar denken.

GRoetjes!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik heb nog maar 1 kindje, ds kan niet meespreken over dit onderwerp
Maar ik weet wel dat we (door omstandigheden ook) nog even gaan wachten voor een tweede ukkie. Ik zei vroeger altijd dat ik 2 kindjes kort na elkaar wou, maar mijn gezondheid laat dat helaas niet toe momenteel, dus er zal iets meer tijd tussen zitten straks.
Geniet van je zwangerschap, hopelijk heb niet lang last van alle kwaaltjes!

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

mijn tweede zoon kwam toen mijn oudste bijna twee was
nu zijn ze 5 en drie en verwacht in maart onze derde wonder

GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP !!!

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Tussen onze twee zit straks 2 jaar.
Mijn schoonzusje heeft twee kindjes, tussen de eerste en tweede zit 17 maand. Dus ook vlot op elkaar.
Natuurlijk zal het drukker worden. Nu heb je alle tijd voor je kindje en dat zul je straks moeten verdelen. Ik denk dat ik dat straks ook moet. Een uk van net of bijna 2 en een baby.
Maar wel erg leuk.

Geniet van je zwangerschap

Hoi hoi,

allereerst GEFELICITEERD!!!

Bij mijn 2 dochters zit er 6,5 jaar tussen. We hebben er niet bewust voor gekozen. Ik werd ziek toen Nikki een half jaar was en mocht vervolgens een hele tijd niet zwanger worden. We hebben het hierna een half jaar geprobeerd, zonder resultaat. Ik was elke keer heel gestressed als ik niet zwanger bleek te zijn, dus besloten we toch niet voor nog een kind te gaan. Toen bijna alle spulletjes verkocht waren, bedacht ik me toch dat een verlangen naar nog een kind heel groot was en Nikki wilde heel graag nog een broertje/zusje. Dus toch weer proberen en binnen 3 maanden was ik zwanger van Lisa!

Groetjes Yvonne

Ten eerste van harte! Mijn kindjes schelen 1,5 jaar en het valt me al met al best mee. De eerste paar weken dat Neeltje was geboren waren wel pittig ( met de nachtvoedingen enzo) maar gelukkig hebben ze nu vooral veel lol met elkaar en vermaken ze elkaar ook veel . Nou moet ik zeggen Neeltje is een heel makkelijk kind, huilt bijna nooit en slaapt goed enzo, dus dat was/ is wel heel fijn.
Hoe dan ook is het denk ik altijd heel hard werken met een baby, of je oudste nou 1,2 of 3 jaar oud is. Wel vond ik mijn tweede zwangerschap veel zwaarder omdat ik Minke nog best vaak tilde en dat merk je dan echt wel in je rug en bekken. Maar verder; hier bevalt het weinige leeftijdsverschil dus prima

Groetjes!!

Bewust kiezen voor een leeftijdsverschil zou heel knap zijn. Aangezien je nooit weet wanneer je zwanger wordt. Je kunt er wel bewust voor kiezen weer te proberen zwanger te worden.

Bij Tim was het de 1e keer raak. We hebben nooit gedacht van dan en dan willen we er weer voor gaan. Maar toen hij 11 maanden wilde we er allebei graag weer voor gaan. Ondanks dat het bij Tim in 1 keer raak was hadden we niet zoiets van dat zal nu ook wel weer zo zijn. We hoopte van wel, maar hadden zoiets van we zien het wel. Het is toen meteen gelukt weer in 1 keer zwanger te raken. Helaas werd deze zwangerschap een miskraam en heb ik daarna nog 2 miskramen gehad. Het is dus al 3 keer misgegaan na Tim. Maar gelukkig ben ik inmiddels 18 weken zwanger. Tussen Tim en zijn broertje of zusje zit dus 2 jaar en 9 maanden. Maar goed we zijn al heel blij dat het weer zo mag zijn. Ongeacht het leeftijdsverschil.

Groetjes,
Sandra

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Tussen mij en mijn zusje zit 1 jaar 1 maand en 9 dagen. Mijn moeder is anti leeftijdsverschil zeg maar. en ze zei ooit iets van: wist ik veel dat je zwanger kon raken als je borstvoeding geeft Kan ook het beste met dat zusje, gewoon omdat we redelijk dichtbij elkaar staan wat betreft leeftijd, mijn nog iets jongere zusje 3 jaar verschil zit bijvoorbeeld weer in een hele andere fase, maar als je ouder wordt merk je daar steeds minder van en mijn broer is net twee jaar ouder.

Ik denk dat je niet teveel naar leeftijd moet kijken, als het goed voelt, je wilt het graag en je lichaam kan het aan waarom niet.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Bij Noah was ik direct zwanger na 2x de pil te zijn vergeten.
Ongeplant maar wel heel gewenst.
Bij de 2e hebben we er wel goed overgehad en Noah was bijna 1.5 toen we het weer gingen proberen. Ook hier 6 rondes moeten wachten…

Noah is straks (November) ruim 2.5 als de 2e geboren word…

Liefs, Melanie

Bij ons is het anders, wij hadden zoiets toen ik zwanger was van Morgan als ze twee is dan gaan we voor de tweede. Dat leek ons een mooie timing. Alleen alles liep wat anders. Ik heb 18 maanden nodig gehad om weer mezelf te worden in de zin me weer goed te voelen omdat ik diabetes aan de zwangerschap over gehouden heb en toen morgan 2 werd stond mijn hoofd echt niet naar een tweede. Ik loop nu bij de gyno omdat ik problemen met met mijn menstruatie. We wachten nu eerst dat allemaal af, maar als dat goed is dan kijken we na de bruiloft weer verder en dan is Morgan 3. Mochten we dan toch voor een tweede gaan dan is morgan wat zelfstandiger en hoop ik dat het voor mij wat makkelijker is. Maar het kan ook goed zijn dat we toch zeggen niet meer. Maar hier zijn we er ondanks eerdere gedachten en wensen toch niet aan toe.

Groetjes,

Michèle

Tussen Jurian en Levi zit precies 2 jaar. Beide in Juli jarig… Vind het echt niet zo heel veel drukker met de 2e erbij. Het enigste is dat je meer gebonden ben aan huis.

Mini-boy: dat klinkt hoopgevend! Hoop dat ik het zo ook zo mag ervaren!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Dat klinkt zeker hoopgevend Mini-Boy…en ik hoop uiteraard ook dat dat hier geldt straks…

Liefs, Melanie