Wie herkent het … ik vind het het vrreselijkste moment van de dag, ik werk 4 dagen in de week en als ik om 17.00 naar huis rijdt of naar het KDV denk ik al daar gaan we straks weer.
Ik ben dan 17.45-17.50 thuis en manlief ook, Dion is dan moe en is vervelend en jengelt er op los van vermoeidheid en er moet gekookt worden en meneertje wil niet eten en met naar bed brengen is het gillen soms moet hij nog in bad of douch en ligt er weer te laat in … deze mama is een bonk stress tussen 18.00 en 19.15 vreselijk.
Op dagen dat ik vrij ben of in het weekend gaat alles heel gemoedelijk, ik begin om 17.00 alsvast een beetje met het eten klaarmaken en ik kan dan tussendoor Dion wat aandacht geven als dat nodig is, vaak zet ik hem dan aan tafel om te kleuren.
We gaan om 17.45 aan tafel en de sfeer is relexed en meneertje eet dan ook veel beter.
Na het eten alvast in pyama en evt. in bad en dan nog even spelen en dan naar bed.
Maar op die werkdagen moet alles in 1 á 1,5 uur gebeuren.
Wie herkent dit en heeft goeie tips.
Ik zit eraan te denken om aan te vragen op mijn werk dat ik tot 16.00 ga werken, maar denk niet dat ze dat pikken.