Na het werk spitsuur thuis om 18.00uur!

Wie herkent het … ik vind het het vrreselijkste moment van de dag, ik werk 4 dagen in de week en als ik om 17.00 naar huis rijdt of naar het KDV denk ik al daar gaan we straks weer.
Ik ben dan 17.45-17.50 thuis en manlief ook, Dion is dan moe en is vervelend en jengelt er op los van vermoeidheid en er moet gekookt worden en meneertje wil niet eten en met naar bed brengen is het gillen soms moet hij nog in bad of douch en ligt er weer te laat in … deze mama is een bonk stress tussen 18.00 en 19.15 vreselijk.

Op dagen dat ik vrij ben of in het weekend gaat alles heel gemoedelijk, ik begin om 17.00 alsvast een beetje met het eten klaarmaken en ik kan dan tussendoor Dion wat aandacht geven als dat nodig is, vaak zet ik hem dan aan tafel om te kleuren.
We gaan om 17.45 aan tafel en de sfeer is relexed en meneertje eet dan ook veel beter.
Na het eten alvast in pyama en evt. in bad en dan nog even spelen en dan naar bed.

Maar op die werkdagen moet alles in 1 á 1,5 uur gebeuren.
Wie herkent dit en heeft goeie tips.

Ik zit eraan te denken om aan te vragen op mijn werk dat ik tot 16.00 ga werken, maar denk niet dat ze dat pikken.

[img]http://lb2m.lilypie.com/C8eFp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik herken het ook hoor. Ik werk vier dagen en papa vijf en ik vind het ook altijd stress en gedoe. Da’s het enige nadeel van een werkende mama zijn, wat mij betreft.

Wat kan helpen is op de dagen dat je vrij bent gewoon meer koken qua hoeveelheid en dat invriezen, zodat je voor de dagen dat je werkt alleen nog maar hoeft op te warmen. En wij eten heel eerlijk ook 1 van die drie dagen dat ik ook werk een pizzaatje; kwestie van oven aan, met elkaar op de bank ploffen en wachten tot het klaar is.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb dit gelukkig nooit, maar helpt het misschien als je voor hem wat eten klaar hebt dat je alleen maar op hoeft te warmen?? Dat hij op deze dagen eet en naar bed gaat en jullie daarna rustig eten en je geen stress hebt of minder??

Groetjes,

Michèle

Ja ik zou ook zeggen. Kook wat extra tijdens je vrije dagen, in de vriezer, zodra je klaar bent en thuis bent, Zijn eten in de magnatron. Geven en naar bed? (weet niet hoe laat hij gaat, en daarna lekker zelf koken en eten! Dat doen wij. Zet ik bijv. al de worstje op met water, en dan laat ik papa even aardappeltjes schillen terwijl die voor de tv zit. J eet dan om 6 uur/6:15, bad tandenpoetsen, bed, verhaaltje, en tussen 18:30 en 18:45 kook ik. 19:15 zitten man en ik aan tafel, help trouwens wel dat wij de middag maaltijd samen doen, dus vol me niet schuldig dat we niet samen eten!

Ik doe dit op zaterdag. Ik kook dan wel voor Morgan omdat ik de tijd heb, maar ze eet dan alleen omdat pappa dan pas om 19.00 of later thuis is en heel eerlijk die ene avond in de week dat we samen eten in alle rust is ook wel eens lekker hoor.

Groetjes,

Michèle

Als ik dagdienst heb en Luka dus bij de oppas is zijn we meestal pas om 17.30 uur thuis.
We hebben het eten al klaar staan ( aardappels geschild, groente schoon, etc.) zodat we het alleen maar op hoeven te zetten en wachten tot het gaar is…
Vaak eten we dan iets wat snel klaar is, spinazie of bietjes, dat soort groente.
Mijn man kookt en dekt de tafel, ik speel met Luka.
Het eten is dan meestal om 18.00 uur klaar, om 18.30 uur zijn we klaar met eten. Luka is dan ook een makkelijke eter hoor, vind alles lekker en het is in no-time op!
Ik was af, mijn man speelt met Luka, doucht hem en kleed hem om. Dan om 19.00 uur toetje, tandenpoetsen en naar bed.
Het ritme blijft voor Luka hetzelfde, het gaat alleen wat sneller. Maar hij vind het prima.

Kom je zelf ook gestrest over? Misschien pikt Dion dat van jou/jullie op, en word hij daarom vervelend? Dat heeft een buurjongetje van 3 jaar van ons, zodra mama of papa druk is word hij vervelend…

De avond ervoor al koken voor de volgende dag is ook een optie. Hoef je het alleen maar op te warmen.

Het is hier wel zo dat Anna en Nora altijd erg moe zijn van het KDV en dan is het op de dinsdag ook een hectiek.

Iets makkelijks om te eten is ook een idee. Aardappelbolletjes bijvoorbeeld kun je zo in de wok doen en even goudbruin bakken in wat olijfolie. Een potje doperwtjes erbij en een stukje vlees dat je al gebraden hebt. Lekker makkelijk snel klaar!

HEt zal altijd wel een beetje druk en stresvol zijn, maar sommige dingen kun je van te voren klaar leggen. De pyjama voor 's avonds al klaar leggen scheelt ook al.

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

heel herkenbaar…maar bij mij dan allemaal een uur eerder, ik ben om 16.30 uur afgewerkt,met geluk ben ik om 16.50 thuis… maar ik moet langs van die evenementenhallen… als er iets te doen is , ben ik de sigaar want dan sta ik heel de weg vast… nou om 17.00 uur ben ik dan met geluk bij het kdv…ze krijgt op donderdag en vrijdag (woensdag is papa thuis) altijd een potje, want dan ist ook niet te genieten , om 18.00 uur ist helemaal over met die dame, dus tussen 17.10 uur en 17.50- 18.00 uur moet kind eten krijgen, koken, wij eten kind in bad… pfhhhh verschrikkelijk

en nu kijk ik er al heel de dag tegenop, want manlief is ziek , heb ik dus nog een ’ zeurend kind zeg maar’ wel zielig want hij heb echt koorts,
dus mag ik dadelijk naar huis moet ik eerst langs de boekenbeursfile, dan door naar de apotheek, MOET mijn medicijnen halen, want morgen gaan we op reis, dan pippy ophalen, haar eten geven, zelf eten (anders val ik om) haar in bad of douche doen, aandacht geven aan zieke manlief, en haar in bed liggen, kan je al voorspellen dat ik om 18.30 uur als een zak aardappelen op de bank leg !
(maar moet me koffer nog pakken …pffhhhhh )

dus wijffie snap je helemaal

Pippy is geboren 17.07.2009

Op de 2 dagen dat ik werk is het inderdaad even opschieten allemaal. Ik heb het geluk dat Tim het niet erg vind laat te eten. De ene dag is hij bij mijn ouders en dan ben ik pas om kwart over 6 thuis. Mijn man zorgt dan dat hij uiterlijk 18.00 uur thuis is zodat hij al aan het eten kan beginnen. Op de dag dat hij naar de creche gaat ben ik zo rond kwart voor 6 thuis. Tim gaat dan spelen en ik begin aan het eten. Meestal is het dan ook pas tegen half 7 dat we eten. Maar ik weet het van te voren, dus ik maak me er niet meer druk over.

Maar als je kleine al erg moe is dan kan ik me goed voorstellen dat dit erg lastig is. Ik heb dit wel gehad toen Tim nog heel klein was. Toen was hij zo moe als hij van de creche kwam. Dan wilde hij ook snel eten en naar bed. Ik heb hem alleen nooit potjes gegeven en altijd vers gekookt. Het ging dan ook tegen mijn principes in om hem omdat ik moest werken een potje te geven. Dus wat ik deed was als er groente over was van wat we gegeten hadden invriezen. Op een dag dat hij naar de creche ging haalde ik dit uit de vriezer. Dan hoefde ik het alleen nog maar op te waren en er even een aardappel of rijst bij te koken. Maar dat is zo gebeurd. Dus ja dat zou je kunnen doen of idd gebakken aardappels met iets van doperwtjes erbij. Dat is zo klaar.

Groetjes,
Sandra