Na de voeding spugen

Ik heb een dochter van 23 dagen oud, zij spuugt altijd na de voeding, soms ook uit dr neus melk uit. Als zij na het spugen weer honger heeft.Soms niet. Ik doe nu altijd na elke 3 á 4 uren bv geven,totdat zij minder of niets spuugt.Maar zonder succes. weet iemand miss hoe dan oplossen is?
Soms durf ik haar niet voeding te geven omdat ik het niet wil dat zij weer spuugt. ik ben beetje wel wanhoop…:blush:

hoi priscilla

mijn zoontje had t ook heel erg, ongeveer vanaf week 2, ik wil je niet aant schrikken maken maar mijn zoontje is met 4 weken geopereert hiervoor, hij had een verdikking van de maaguitgang, dus t eten kon de maag niet in en daardoor kwam t er meteen weer uit en idd door neus en mond, na de operatie zijn we overgestapt op nutrilon a.r deze voeding is dikker als gewone nutrilon, nu de operatie en na de verandering van voeding is alles prima gegaan, hij is nu ruim 9 maandenen een heel erg gezonde boy, hou t wel in de gaten met je kleintje en ga desnoods naar huisarts of cb, ons zoontje had namelijk al uitdrogingsverschijnselen toendertijd door zijn gespuug, gaat namelijk erg snel bij zo.n kleintj, nogmaals mischien is andere voeding voor jou kleintje voldoende, wel even overleggen met cb, sterkte en hou ons op de hoogte

groetjes melissa

Deed je ook BV voor hem? Ik schrik niet maar ik hou wel rekening mee hoor want ik weet het echt niet wat zij allemaal nu heeft.
CB kom ik pas op 16 aug, ivm vakantieperodie, ja balen!
Misschien moet ik in de overleg met wijkverpleegkundige of niet?

ik gaf geen bv maar fv, mischien dat jou kleintje gewoon niet tegen bv kan en dat je over moet gaan op de fles, zou t idd wel even overleggen met wijkverpleegkundige, kan beter teveel vragen als helemaal niet he
groetjes melissa

Als je je echt ongerust maakt, neem je gewoon contact op met de huisarts. Dat is nu de eerst aangewezen persoon als het cb niet bereikbaar is.

Groetekes, Sje

Ik zou het wel willen met huisarts contact opnemen.
Maar mijn schoonouders en schoonzus zijn nu vakantie.
Ik ben namelijk doof, kan niet telefoneren.
Tsja…Mijn vriend is ook doof en werkt nu tot 23:00 uur.
ja nadeel voor mij…

Hoi Priscilla,

hebben ze van het CB geen e-mail waar je je vraag naartoe kunt sturen? Hier is alles geregeld via Vivent en die kun je op allerlei manieren bereiken, anders moet je eens op de internetsite kijken.

Groetjes,
Inge

hoe doe je dat dan als er zich een noodsituatie voordoet en er is niemand?
ik vind dat je hier niet mee moet wachten heb je geen buurvrouw vriendin of wie dan ook die je kan helpen

Hoi,

JA, ga in ieder geval naar de huisarts! Misschien heeft je kind wel last van koemelkallergie?

Succes!

mijn buurvrouw gaat verhuizen en buurman gaat opstappen.
ja dat is lastig !

Jeske spuugde in het begin ook erg veel na de voeding… Soms kwam het er een uur later nog uitzeilen…
Ik heb toen een afspraak gemaakt bij een osteopaat en sindsdien is haar spugen een heel stuk minder… Ze werken daar met bepaalde druktechnieken… Ziet er best vreemd uit… Maar mijn dochter had er veel baat bij…
Hiervoor hoef je niet eerst naar de dokter hoor… Je krijgt het ook voor 80% terug als je aanvullend verzekerd bent…
Als je in de buurt van Steenbergen, Noord-Brabant woont ken ik wel een goede…

Groetjes,
Paula

quote:
Als je je echt ongerust maakt, neem je gewoon contact op met de huisarts. Dat is nu de eerst aangewezen persoon als het cb niet bereikbaar is.

Groetekes, Sje

Gisteravond gingen mijn vriend en ik naar het ziekenhuis en het bleek dat zij geen klachten heeft, maar mijn tepels waren groot gat voor Camilla ( mijn dochter) moest snel opgeslok.daardoor moest zij spugen. dus nunica premim pak, een 1x flesje en 6x bv En ook heeft zij spruw.dus medicijnen...

Gewijzigd door - Asje op 08 Aug 2007 18:31:13

lieke spuugde ook steeds in het begin.
ben toen fv friso comfort gaat geven en toen was het spugen over!

gelukkig dat er niks ernstigs is. hopelijk gaat het spugen zo over en spruw is goed te behandelen, heeft lieke ook gehad en na 2x dactarin zalf te gebruiken was het over!!

suc 6 gytha mama van Lieke

Hai Priscilla,

Lijkt ze ook last te hebben van het spugen? Doet het haar zeer? Is ze verder ook nog onrustig? Hoe is haar ontlasting?

Dat het via de neus naar buiten komt, kan geen kwaad hoor! Borstvoeding is gelukkig een heel zacht product. Eén keer in de drie à vier uur voeden werkt vaak niet bij spugende kindjes, ze krijgen dan immers in één keer een hele grote voeding naar binnen. Als je vaker zou voeden (gewoon op verzoek) kan ze zelf bepalen hoeveel als ze drinkt. Het maagje is immers nog klein.

Hoe drinkt ze? Is ze onrustig aan de borst? Verslikt ze zich vaak? Dan zou het kunnen dat je een enthousiaste toeschietreflex hebt, en de melk iets te hard haar keeltje in spuit. Je zou kunnen proberen om als je de toeschietreflex voelt (vaak een prikkelend, tintelend gevoel) even je dochter van de borst te halen, de melk die dan uit je borst spuit, weg te laten lopen in een doekje en pas weer aan te leggen als de melk alleen nog maar druppelt of gestopt is. Dan zit er nog voldoende melk in je borsten hoor!

Kan je nog meer informatie geven over je dochter en haar drinkgedrag? Ben je de spruw al aan het behandelen en zoja met welk middel? Behandel je dan na iedere voeding?

Er zijn trouwens ook lactatiekundigen die per e-mail vragen beantwoorden. En ook VBN en LLL is vaak per mail wel te bereiken. Kijk anders eens op het forum voor de samenwerkende borstvoedingsorganisaties. Via Google moet je die wel kunnen vinden.

Er is gelukkig genoeg informatie te vinden over borstvoeding en schriftelijke tips en adviezen zijn zeker wel te krijgen.

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.