Na bijna 11 jaar uitgesproken?

hoi hoi

11 jaar alweer samen wat vliegt de tijd maar het valt me de laatste tijd op dat we veel minder praten en als we praten gaat het over de dagelijkse dingen of politiek maar niet meer net als vroeger waarschijnlijk komt het omdat we elkaar zo goed kennen dat we eigelijk wel weten hoe de ander erover denkt en dus hoeven we niet over alles te praten
maar ik mis het wel

hebben jullie dat ook is dit normaal of groeien we uitelkaar

ik heb dit wel meegemaakt met mijn moeder en haar tweede man die zijn nu gescheiden

we lachen wel veel en zijn echt close met elkaar alleen praten word gewoon minder

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Zelf zijn wij bijna tien jaar getrouwd, en ik moet zeggen dat het nog steeds prima gaat hier.

We gaan af en toe samen erop uit (misschien twee keer per jaar) en dan kunnen de kids bij oma logeren. Even tijd voor met z’n tweeën is erg belangrijk. Misschien moet je tegen je man je gevoel uitten, misschien heeft hij ook wel dat gevoel, maar weet niet of jij het ook hebt. Erover praten is altijd goed, vooral als op tijd aan de bel trekt. Niet ermee blijven lopen, maar bespreken!

Het kan best wel zo zijn dat er iets meer power in de relatie moet komen. Misschien lekker met jullie twee naar de bios of naar het theater of gewoon even uit eten.

De kinderen zijn belangrijk, maar een relatie netzo!

ik denk dat dit gewoon normaal is.
mijn vriend en ik zijn 5.5 jaar samen en ook wij praten minder over dingen.
idd wel over dagelijkse dingen maar echt de soulmate verhaaltjes zijn er niet meer zoals in het begin. We zijn er altijd voor elkaar als er ook echt wat is natuurlijk, dus dat is nog wel gewoon zoals het moet zijn (gelukkig maar anders zat er iets goed fout toch?) maar gewoon je gaat op den duur ook je eigen weg, snapje? ook wel samen en met de kinderen, maar goed manlief heeft zijn interesses en ik heb die ook, maar je merkt toch wel dat er verschil is in bepaalde dingen. ik was ook bang dat dat uit elkaar groeien was, maar hoor het heel vaak, dus het zal wel normaal zijn. Gelukkig houden we heel veel van elkaar dus daar gaat het uiteindelijk om. en dat je gewoon echt samen wil zijn, als gezin.
op den duur gaat verliefdheid nou eenmaal over in houden van, en worden de dingen "vanzelf sprekend’ vooral voor mannen is dit vaak zo.
vrouwen zijn toch wat gevoeliger en hebben daar nog wel veel behoefte aan waardoor je het idee krijgt dat er een kloof is gekomen in je relatie.
in feite is dit niet zo maar na een aantal jaren samen merk je gewoon meer het verschil tussen man en vrouw.
niet dat het makkelijk is voor ons, maargoed voor mannen zal het evenmin makkelijk zijn aangzien wij daar dan weer mee zitten en zij het probleem niet zien

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Mar 2010 19:40:07

Lijkt me niet gek, als jullie er tenminste alletwee tevreden mee zijn. Zolang je van elkaar maar weet wat je bezighoudt (praktisch en in je gedachten), dan groei je niet uit elkaar lijkt mij. Wij zijn nu 10 jaar samen en de gesprekken worden inderdaad anders. Je kent elkaar beter, dus dat lijkt me ook logisch. Maar wat ik in het begin zei: zolang je nog weet wat de ander beweegt, dan groei je niet uit elkaar denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

juist, zolang je eerlijk tegen elkaar bent en gewoon weet van elkaar wat je doet en wat je bezighoudt (ook al is het gesprek dan maar 1 minuut ipv uren zoals vroeger) dan zit het wel goed

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wij zijn dit jaar 4 jaar samen en wij hebben nog genoeg te bepraten. Maar we moeten wel zorgen dat we ook samen dingen blijven doen, anders kún je uit elkaar groeien. Maar je zegt dat jullie nog heel close zijn en veel lachen, dan lijkt het me dat jij je geen zorgen hoeft te maken hoor! Dat is toch hartstikke fijn! Ik zou me pas zorgen maken als je ook niet meer kunt lachen samen en het je niet meer kan schelen wat een ander bezighoudt. Dat is bij jullie niet zo!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hoi meiden bedankt voor jullie reacties

misschien komt het ook wel omdat wij letterlijk 24 uur 7 dagen per week bij elkaar zijn manlief werkt thuis… en ja logisch dat je niet de hele dag aan een stuk door kan kletsen al deden we dat vroeger wel
maar het viel me vandaag ineens op we stonden te klussen in de keuken al zeker een uur of twee bezig en geen woord gezegd tegen elkaar we pakken de dingen zonder woorden van elkaar over enzo en toen zei ik dat en toen bleek dat we er allebei aan zaten te denken en toch hebben we niet zo veel te zeggen maar we weten dat het goed zit tussen ons
maar het gesprekstof is nu gewoon even op en dat viel me op en terug denkend gebeurt het steeds vaker dat we s vonds ook niet veel zeggen hij computert boven ik beneden of ik kijk tv en hij zit beneden achter de pc.

en ik herinner me van de laatste jaren thuis dat er ook niks meer gezegd werd tegen elkaar en vervolgens een scheiding dus dat zat me even dwars.tja weet natuurlijk niet of er als wij op bed lagen dat er dan wel werd gesproken maar als wij in de buurt waren niet

helaas zit de kleine hier in een fase waar ik nog niet eens naar de wc kan of hij gilt zijn longen uit zijn lijf dus er lekker tussen uit gaan met zijn tweetjes zit er voorlopig niet in

ik betrap me er af en toe op dat ik me verheug op de tijd dat de kleine naar school gaat, voel me dan wel gelijk schuldig, weer lekker wat tijd voor ons zelf en dan te bedenken dat ik nog niet zo heel lang geleden een vierde wilde hahaha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik denk dat er een verschil is tussen niet meer praten over de dingen waar je het in het begin over had en helemaal niet meer praten. Jullie praten wel en de rest kunnen jullie van elkaar invullen waarschijnlijk. Dat is hier soms ook al. En dat is soms best prettig. Maar we praten wel over de dingen zoals politiek, weer, werk en dat soort dingen. Oh ja en wat we wel en niet willen voor Morgan.

Wat je zegt jullie zijn nog steeds close en zo dus ik zou me geen zorgen maken. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Mijn ex en ik hadden dat. Wij zeigen alleen goedemorgen en goedenavond tegen elkaar. Geloof me dan ben je echt uitgepraat.

Groetjes,

Michèle