Na acht maanden weer zwanger

Hoi allemaal,
Mijn man en ik hebben een kindje van ruim acht maanden. Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik, ongepland, weer zwanger ben. Voelt heel dubbel. Ben er aan de ene kant superblij mee en dankbaar voor, maar vind het ook wel heftig om straks twee kleintjes te hebben met een verschil van 17 maanden. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zowel praktisch als emotioneel?
Alvast bedankt!

Allereerst… Gefeliciteerd!

Ik heb er geen ervaring mee, maar zelf zouden mijn vriend en ik het ook graag zo willen. Helaas moet ik toch nog een jaar wachten i.v.m. m’n werk. Wil eerst weten dat ik een vast contract heb! Maargoed… Het zal best wel pittig voor jullie worden, maar dat zou het ook zijn als je kindje al 3 was en je een newborn erbij zou krijgen. Hadden jullie sowieso er nog een kind bij gewilt?

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Gewijzigd door - Jesmerize op 20 Apr 2011 22:09:23

Hoi Saskia,

Ik heb ook 2 kinderen, en ze schelen 18 maanden. Ik vind het tot nu toe a;;een maar ‘voordelen’ hebben.
Ik was niet helemaal uit de luiers/verschonen/flesjes/slaapjes e.d toen ik weer opnieuw begon. Het ging hier gelukkig allemaal heel makkelijk.

Geef het de tijd om aan het idee te wennen!

Ik was zwanger van de tweede toen de eerste 7 maanden was. Dat was overigens wel “gepland”. Ik vind het heerlijk dat kleine leeftijdsverschil!

Vooral wat betreft jaloezie, is het ideaal! Dat hebben ze op die leeftijd over het algemeen nog niet. Daarnaast: je zit nog volledig in het ritme van het hebben van een baby, dus een baby erbij (ook al is je oudste 17 maanden als de jongste geboren wordt) is prima te doen.

Althans, dat is mijn ervaring.

Groetekes, Sje

Hallo