Hallo allemaal,
Ik vraag me af hoe het jullie allemaal is vergaan na de bevalling, lichamelijk en geestelijk…
Ik had een super zwangerschap, merkte amper dat ik zwanger was, geen enkele complicatie, snelle soepele bevalling, prachtige gezonde dochter van alweer 9 maand…
alleen IK ZELF… ik voel me een wrak in elk opzicht…
emotioneel en lichamelijk ben ik helemaal op,
zit te wachten op bloeduitslagen waar ik enorm nerveus voor ben, loop al vanaf de bevalling met klachten als hyperventileren, (ademhalingsklachten, pijn op de borst etc) angstaanvallen, veel misselijk, maag/darmklachten, momenteel weer druk op mn borst, ik heb vaak geen eetlust en voel me onderhand door de klachten intens verdrietig, voel me heel kwetsbaar omdat ik dol op mn kleine meisje ben, ze is ALLES voor me maar mn klachten overschaduwen het genieten van haar terwijl ik dat ZO GRAAG WIL!!!
Mn lieve schat is ook nog een druk kindje, snel overprikkeld, lastige eetster/drinkster en ze houd me regelmatig uit de slaap, dus ook dat is nog een extra balasting op mn klachten.
Ik voel me een erg onstabiele moeder, het frustreerd me en maakt me heel verdrietig en bang.
Er is niets liever wat ik wil dan er volledig voor mn kleintje en mn man zijn maar vaak sleep ik me door de dagen heen, en probeer zo min mogelijk aan de kleine en mn man te laten merken.
zijn er PLEASE meer mama’s die zich herkennen in dit verhaal? Ik heb zo’n behoefte aan wat bevestiging…
(ik ben 36 jaar en dit is mn eerste kindje)
liefs Anna