Na 8 kilo

tomaten echt ff geen tomaten kan zien pfffffff

heb 8 kilo tomaten gesneden,gekookt en gepureerd en nu pauze in gelast vanmiddag maak ik de soep af,jeetje wat een min baantje

maar goed ik wilde verse soep en die zal ik krijgen ook vanavond (als ik er nog trek in heb)

maken jullie ook wel eens verse soep,zonder zakjes oid

ik maak ook vaak uien soep,kippen soep en groente soep en af en toe verse bospaddenstoelen soep hmmmmm

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Nope, ik maak nooit verse soep
Uit blik is ook errug lekker (whahaha, geen excuus ik, weet het )
Maar kan me voorstellen dat je ff geen tomaat meer kan zien nu hahaha

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Ja hoor ik maak graag groente soep of tomatensoep, maar dan koop ik wel gezeefde tomaten, want dat gepel en gepureer vind ik dus ook helemaal niks
Of tomaten-groente soep is ook erg lekker

Groetjes Nathalie & Co

ja hoor ik maak ook zelf soep tomatensoep met delmonte tomaten puree .en verse groeten soep en kippesoep .lekkere gebonden soepie s .heerlijk

groetjes marielle mama van
10-10-01

Je kunt voor verse tomatensoep ook tomatensap als basis nemen. Scheelt een hoop gepel, gekook en gepureer en eigenlijk valt tomatensap niet onder pakjes/zakjes vind ik.

Groetekes, Sje

benodigheden:

4 grote uien,klein fles witte wijn,stokbrood en goede smeltkaas met smaak,laat dat altijd over aan onze kaasboer.en 2 a 4 bouillon tablet

uien halveren en dan de helf plat leggen en dan nog 2 keer door snijden
beetje magarine in de koekepan en uienen lekker bakken,gewoon tot ze bruin izjn

ondertussen de 3 pan maat vullen met water en bouillon blokjes erin doen,alsi k twijfel met de kleur dan doe ik er meestal nog 1 in.

aan de kook brengen en als ui klaar is erin doen en dan doe ik altijd 3/4 wijn erbij
beetje veel weet het maar vinden we lekker

dan ff peper na smaak erin doen ff half uurtje op laten staan,proeven of het wel zout genoeg is en anders nog een bouillon tablet erbij doen

in koppen doen even onder de gril met stokbrood en kaas,wel opletten want soms door dat de soep al warm is kookt het over.

zo maak ik hem dus,heel af en to bind ik de soep met alles binder,maar ook allee nmaar alsi k het in huis heb

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ik maak ook altijd verse soep zonder zakjes of uit een pot. Verse groente vlees, uren laten trekken gehaktballetjes erin. Heb je zo een heerlijke rundvleessoep.
Maurice is niet zo´n soepeter. Alleen tomaten en champignonsoep en oh ja mijn eigengemaakte rundvleessoep (bouillon).

Wel lekker hoor!!!

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Jeetje wat een kookprinsessen zeg.
Ik vind het al knap van mezelf als ik van maggi ‘zelf’ soep maak.
Ooit wil ik wel eens helemaal zelf soep maken, maar ja ik ben nu eenmaal niet zo’n keukenprinses.
Ik moet eerlijk bekennen dat Dennis meer kookt dan ik (en lekkerder).

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Ik maak vaak verse tomatensoep maar vindt t niet enorm veel gedoe hoor…ik maak t zo:

een ui en knoflook in een soeppan met wat olie of boter fruiten
2 kg tomaten erbij in grove stukken (alles erbij, geen gepel haha!)
dit een uurtje laten pruttelen
Staafmixer erdoor en zeven (ik heb een alu of rvs puntzeef dus tis echt zo gebeurt)
dan afmaken, je kan er van tevoren bouillonblokje ingooien voor de smaak maar ik gebruik dus WEL een pakje omdat dat t lekkerste is. Die gooi ik er trouwens bij voor je t mixt en zeeft, mixsoep van maggi geloof ik, kleine vierkante pakjes speciaal voor tomatensoep

En dan afmaken met wat je wilt, of room, gehaktballetjes en kleine vlinderpasta die je ff van tevoren kookt, of bv groente erdoor en gehaktballetjes… altijd fiks wat peterselie er nog door, heerlijk!!