Na 3 uur nog spugen

hoi hoi

mijn zoontje van bijna 6 maanden spuugt nog na 3 uur zijn voeding uit.
nu is hij wel heel erg actief en draait meteen op zijn buik als hij in de box ligt. Dus het is wel begrijpelijk dat hij (veel) spuugt. we laten hem wel minstens een half uur zitten naar zijn voeding.
Maar ik neem aan dat na 3 uur zijn voeding toch wel een heel end verteerd zou moeten zijn, of zie ik dat verkeerd??? Meestal heeft hij zelfs al weer een dutje er tussendoor gedaan dus gewoon rustig gelegen.
af en toe spuugt hij ook gewoon als hij rustig zit, of op zijn rug ligt.
Af en toe leg ik in de box kussens langs hem zodat hij niet kan draaien, want dan is het meteen prijs.
hebben meerdere babies dit of heeft iemand tips om hier iets aan te doen?
hij is trouwens vorige week gewogen en hij komt volgens het cb voldoende aan.

[img]http://lb1f.lilypie.com/TikiPic.php/IsOY.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/IsOYp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Wij hebben dat in het begin erg gehad. Bleek dat zijn maagklepje nog niet voldoende sloot, dus voeding kon gemakkelijk uren later nog omhoog komen. Bovendien had hij (verborgen) reflux!

hoi,
wij ook in het begin ja, nu is hij bijna 7 maanden en inderdaad als ie op zijn buikje rolt net na t eten komt er nog wel eens wat terug, maar dat is eigenlijk minimaal. Volgens mij is het 3u na de voeding een heel eind verteerd ja, maar ligt er natuurlijk ook aan hoeveel eruit komt.
Mijn zoontje had ook verborgen reflux en dus veel last van maagzuur.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

kunnen de verschijnselen van een (verborgen) reflux ook nu nog komen, of zou hij daar dan al vanaf de geboorte last van moeten hebben gehad?
mijn maagklepje sluit ook niet goed en ik heb daar 4 jaar geleden pas last van gekregen.

[img]http://lb1f.lilypie.com/TikiPic.php/IsOY.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/IsOYp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Sommige kinderen hebben verborgen reflux, maar lijken daar geen of weinig last van te hebben. Julian had idd ook veel maagzuur wat alsmaar omhoog bleef komen, al dat zuur irriteerde zijn slokdarm, met medicatie uiteindelijk verholpen.
Je kindje drinkt en groeit goed hè! Huilt ie veel of is ie gespannen of onrustig? Dan zou er meer achter kunnen zitten… anders niet denk ik hoor.
Als Julian na 3u wat spuugt (idd door op zn buik te liggen) maar dan is het van die dikke derrie geworden, was al bijna verteerd dan ja.
Ik denk dat het alles met het sluiten van het maagklepje te maken heeft, dat wordt vanzelf beter, zei de k.a. toen bij ons. Wij kregen voor de reflux niet alleen medicijnen voor dat probleem, maar ook medicijnen die ervoor zorgden dat de voeding sneller richting de darmen afgevoerd wordt en dus niet zo lang in de maag blijft zitten…–> minder kans op spugen. Maar dat is bij jou denk ik niet nodig. Je zou altijd de huisarts eens om raad kunnen vragen!

Suc6!

Onze dochter heeft precies hetzelfde. De eerste 4 maanden had ze veel last van spugen. Ook reflux. Nu heeft ze er ook nog wel eens last van zelfs na uren, maar het hangt er ook sterk vanaf hoe actief ze is en wat ze eet. Bij sinaasappels spuugt ze bv. meer. En inderdaad als ze op de buik ligt. Ze heeft ook geregeld last van oprispingen, zuurbranden en de hik, maar weet niet of dit ermee te maken heeft. Het wordt wel steeds minder, naarmate ze ouder wordt. Hebben er nooit iets voor gekregen, zou vanzelf over gaan. Als hij verder inderdaad goed groeit zou ik me er ook niet druk om maken en bij twijfel gewoon even aan de arts navragen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

mick is nu 8.5 maanden en nog na 3 uur en net voor hij weer gaat eten spuugt hij vaak echt heel erg ik moet me nog steeds 3 keer per dag omkleden daardoor ik heb niet het idee dat hij er zelf echt last van heeft hij kijkt wel zuur als hij spuugt dus fijn vind hij het niet