Na 2 jaar 3 maanden niet meer doorslapen

Hoi,

Ik heb een dochter van bijna 2 1/2 jaar. Ongeveer 2 weken geleden was ze ziek geweest en sinddien slaapt ze niet meer door.

Ze heeft een bedje waar ze zelf uitkan maar doet dit in de nacht niet.

• Ze huilt dat ze haar tut kwijt is. Ligt gewoon in bedje maar ze zoekt er niet
    naar terwijl dit eerst geen probleem was.
  • Ze zegt dat ze naar beneden wilt
  • Ze zegt dat ze televisie wilt kijken.
  • Ze zegt dat ze wakker is
  • zegt ook Noa huilen

-We hebben een lampje aangedaan,
-We hebben streng toegesproken door te zeggen dat ze moet slapen, dat iedereen
slaapt.
-We hebben wat eten en drinken gegeven.
-We hebben zelfs toegegeven dat ze tv mocht kijken, maar dan gaat ze steeds
weer huilen.

• Rustig aangesproken/ even getroost en teruggelegd
  • We hebben haar zelfs bij ons gelegd en ik ben bij haar gaan liggen.( dit helpt
    wel. Na een half uurtje kletsen kan ik weer weg, maar na een uur of 2 is
    ze weer wakker.)

Maar echt niets helpt. Ze is wel tot 10 x per nacht wakker.

Iemand nog ideetjes…?

Ja inderdaad best gezellig,
Maar ook al geprobeerd niet te komen, na 3 kwartier huilt ze nog steeds onophoudelijk. Voor ons als ouders is dat ook niet vol te houden.

niet om je aan te vallen… maar op deze manier ben ik bang dat je straks een enorme draak hebt waar je niks meer over te vertellen hebt!
TV aan terwijl ze moet slapen??
Eten in bed??
Half uurtje kletsen??
Bij ouders in bed… tja zijn de meningen natuurlijk over verdeeld, maar ik zou me er absoluut niet prettig bij voelen!! Daar lig ik toch liever alleen samen met mn mannetje

Is misschien even hard, maar ook al is ze ziek (geweest) ze moet wel weten waar de grens ligt, en die is ze aan het opzoeken. Geef je daar aan toe, dan worden die grenzen voor haar steeds een stukkie breder.

Met een kind van 2,5 jaar kan je prima afspraken maken!

• Je kunt haar best vertellen dat ze nu moet gaan slapen, en niet meer uit bed komen of roepen. evt. kun je beloven dat als ze nu stil gaat slapen, je over 10 minuutjes nog even bij haar komt kijken. Zodat zij bevestiging heeft dat je gewoon nog thuis bent, en voor haar zorgt. Dan kan ze rustig gaan slapen.
  • Als ze haar tut kwijt is 1x komen om hem te geven, meteen erbij vertellen dat dit de laatste keer is dat je komt die avond. Als ze hem weer kwijt is doet ze het maar zonder.
  • Eten en drinken doe je niet in bed. Hooguit een slokje water. Ik ga er vanuit dat ze overdag gewoon normaal te eten krijgt. Dus nodig heeft ze het niet. En heeft ze 'savonds niet willen eten? Jammer dan. Heeft ze zelf voor gekozen, haalt ze morgen wel weer in.

Wat je ook kunt doen, als ze blijft huilen is de 10 minuten methode proberen.
Gewoon volgens ritueel op bed leggen, als ze huilt of uit bed gaat: 10 minuten laten doen, en dan er naar toe. Niet aankijken. Gewoon terug leggen in bed en zeggen: ga maar slapen. (en absoluut niet: Wat is er? - want er is tenslotte niets!, en ook niet ingaan op het huilen.) Max. een minuut op haar kamertje zijn.
Dan weer weg. Blijft ze huilen. Na 12 minuten precies het zelfde doen.
Steeds een paar minuten langer wegblijven.
1e avond zal je misschien wel 10x terug moeten, tweede 6x maar binnen 2 weken hoef je vrijwel niet meer terug! (Mits de afspraken voor haar duidelijk zijn uiteraard!!!)

Dit is echt uitproberen. Laten huilen is niet leuk maar is hier in ieder geval het enige sat helpt. En dat kan soms wel 3 uur aanhouden. Dan is je nachtrust wel naar de maan. Maar goed her is het altijd binnen 3 dagen over en dan slaap ik liever 3 nachten slecht dan dat het maanden gaat duren. En dat risico loop je als je er aan toe geeft.

groetjes ramona

Euh…als de onze wakker wordt 's nachts laten wij hem niet huilen maar gaan we bij hem in bed liggen tot hij rustig is of laten hem even plassen…en dan is het bij ons ook na drie nachten over Hij wordt vaak een paar nachten achter elkaar wakker vlak voor hij ziek wordt of weer een sprong in zijn ontwikkeling maakt. Maar goed, dat is hier zo. Misschien is jouw dochter je inderdaad wel aan het uittesten. Hoe slaapt ze overdag? Heb je al geprobeerd om haar middagslaapje weg te laten (of te verkorten) waardoor ze misschien meer moe is dan anders en zo beter slaapt 's nachts? Valt ze wel rustig in slaap of gaat dat ook met huilen gepaard?

Ennuh, dat kletsen in bed vind ik niet zo raar hoor 's nachts. De onze heeft soms ook nog hele verhalen over wat hij overdag heeft meegemaakt en moet dat gewoon even kwijt. Prima hoor, als wij daarna allemaal weer heerlijk door kunnen slapen Maar in andermans ogen blijken wij een makkelijk kind te hebben, hij zei zelf met 2 1/2 dat hij zijn speen niet meer wilde en voila - weg was de speen. Dus echt tips over uitproberende kinderen kan ik je niet geven…

quote:
Hoi,

Ik heb een dochter van bijna 2 1/2 jaar. Ongeveer 2 weken geleden was ze ziek geweest en sinddien slaapt ze niet meer door.

Ze heeft een bedje waar ze zelf uitkan maar doet dit in de nacht niet.

• Ze huilt dat ze haar tut kwijt is. Ligt gewoon in bedje maar ze zoekt er niet
    naar terwijl dit eerst geen probleem was.
  • Ze zegt dat ze naar beneden wilt
  • Ze zegt dat ze televisie wilt kijken.
  • Ze zegt dat ze wakker is
  • zegt ook Noa huilen

-We hebben een lampje aangedaan,
-We hebben streng toegesproken door te zeggen dat ze moet slapen, dat iedereen
slaapt.
-We hebben wat eten en drinken gegeven.
-We hebben zelfs toegegeven dat ze tv mocht kijken, maar dan gaat ze steeds
weer huilen.

• Rustig aangesproken/ even getroost en teruggelegd
  • We hebben haar zelfs bij ons gelegd en ik ben bij haar gaan liggen.( dit helpt
    wel. Na een half uurtje kletsen kan ik weer weg, maar na een uur of 2 is
    ze weer wakker.)

Maar echt niets helpt. Ze is wel tot 10 x per nacht wakker.

Iemand nog ideetjes…?

Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem, dus ik weet hoe jij je eigen voelt…
Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb ook een dochter van 2,5 jaar en ze probeert mij ook altijd uit. Mijn man staat wat dat betreft sterker in zijn benen, want die zegt gewoon laat haar maar huilen, ze valt van eigens weer in slaap… maar ik kan het echt niet aan horen.
Ik zou ook graag wat tips willen gebruiken.

Nou ja, wat allemaal al is gezegd, tips genoeg hier boven.

Ik zeg ook, laat brullen, ze huilen niet omdat ze zielig zijn maar gewoon omdat ze boos zijn omdat ze niet de aandacht krijgen die ze willen.
Tis gewoon doodsimpel wie de langste adem heeft, mama of kind.