minimaal 1 keer per nacht word Jada wakker, en dan komt ze dus bij ons in bed, maar ze is nu 2,5 jaar oud, is het niet tijd voor doorslapen? Hoe pak ik dat aan? Iemand tips?
Na 2,5 jaar nog steeds elke nacht wakker
Ik zou haar zodra ze bij jullie komt liggen, terug in der eigen bed leggen…en zeggen dat ze in haar eigen bedje lekker moet gaan slapen.
Krijgt ze vanzelf wel door dat ze niet bij papa en mama in bed kan.
Liefs, Melanie
Maar denk je dat ze daardoor door gaat slapen. Denk je dat ze wakker word omdat ze weet dat ze bij ons in bed kan?
Hmm lastig, Job is bijna 3 en wordt ook nog weleens wakker 's nachts, meestal ik het hier genoeg om hem even onder te stoppen en een kus te geven.
Hij komt alleen bij ons in bed als er wat is, als ie overdag te veel prikkels heeft gehad, eng gedroomd heeft of wat dan ook, en dan maar even, als ie gekalmeerd is gaat hij weer terug naar zijn eigen bed.
Ik zou het aanpakken nu ze nog jong is.
Als ze wakker wordt, even erheen kijken of er niks is, kus, onderstoppen en weer weggaan.
De eerste nachten zal ze protesteren maar daar moet je dan even doorheen, hoewel het hier gewoon nachten krijsen was.
Gr Maaike
Als je haar consequent terug gaat leggen in haar eigen bed, dan heb je ook kans dat ze niet gelijk komt als ze wakker is, omdat ze weet dat ze in haar eigen bed verder moet slapen. Dan heb je er ook geen last van
Liefs, Anne
Ik zou haar inderdaad ook consequent terug leggen en niet te veel zeggen tegen haar. Dus niet te veel prikelen. En volhouden want ze zal het niet meteen pikken.
Groetjes,
Michèle
mamavan3jongens heeft dit ook meegemaakt zij weet er alles van … Haar is het gelukt na volhouden dat hij nu niet meer bij hen slaapt. (toch mamavan3jongens?)…
Leg het haar al uit voor ze vanavond naar bed gaat. Komt ze vannacht dan kan je zeggen weet je nog wat mama gezegd heeft? En haar zonder pardon terug in eigen bedje leggen. Breng het wel op een leuke manier. Zo van: Jij ben al een grote meid… al 2 vingertjes groot. En grote kindjes slapen altijd heel de nacht in hun eigen bedje. Dus dat gaan wij nu ook doen. Geen vragen in de trend van ’ vind je dat goed?’. Want dan ben je nog geen stap verder als ze nee zegt.
Blijf consequent. Dit is nl (als ik je bericht goed begrijp al 2,5 jaar lang zo dus krijg je niet met 1 nachtje omgedraait …
Eerste keer dat ze komt geef je uitleg en leg je ze terug… daarna alle keren zeg je niks maar breng je ze gewoon weer naar bed. Knuffel ze een keer, dek ze lekker onder, en aai over bol, weglopen. Ze rent gelijk achter je aan… herhaal dit dan. Gaat ze gillen … negeer dit dan.
Ik geloof zeker dat jullie nu heel sterk moeten zijn samen willen jullie dit voor elkaar krijgen. Maar … jullie kunnen het!!
Tja moet heel eerlijk bekenen dat ik het helemaal niet erg in dat ze in ons bed komt slapen, maar minimaal 1 keer nog wakker worden om vervolgens te vragen naar water, andere pyama ?!?, sokken ?!? knuffels?!? etc, me onzettend gaat irriteren nu. Als ze nu gewoon doorsliep als ze bij ons komt maar ik ga echt haar niet om 3 uur snachts een andere pyama aan doen, heb wel wat beters te doen (SLAPEN)
wij zitten er ook nog steeds mee hoor!
Sommige nachten slaapt hij aan 1 stuk door om daarna weer iedere nacht 1-2 keer wakker te worden en dan weer 4 nachten doorslapen…etc etc etc…
Het is altijd genoeg om hem weer strak in te stoppen en zijn knuf terug op zijn hoofd te leggen maar toch…ik zou ook liever in ene warm bed blijven want ik ben meteen uit wakker en kom niet meer weg!
Gr, Danielle
Ik ben het 100% met Melanie eens.
en met lalala en michele.
concequent terug leggen als ze bij jullie komt.
ze is er nu toch al aangewend dat jullie het oke vinden dus ik wil wel een kleine toevoeging geven…; als het niet werkt en ze wordt er verdrietig van, blijf dan OF bij haar totdat ze slaapt, OF slaap er een paar nachtjes langs. maar niet zij bij jullie maar jij bij haar zodat ze weet dat ze nergens bang voor hoeft te zijn en dat ze gewoon ook lekker in haar eigen bedje kan slapen.
dit is namelijk nu routine voor haar geworden dus wordt niet boos op haar dat ze dit doet, puur omdat jullie het tot deze tijd altijd goed hebben gevonden.
zij kan hier niks aandoen zij zal niet begrijpen waarom het nu ineens niet meer oke is en kan aan zichzelf gaan twijfelen.
maar haar duidelijk dat het niet aan haar ligt, dat jullie haar heel lief vinden de liefste van de wereld, en zielsveel van haar houden, maar dat het grote mensen bed voor papa en mama is, en het kinderbedje voor Jada.
probeer je wel in te leven in haar gevoel want dit kan ook argwaan bij haar opwekken, wat ik net al zei, dat ze dus gaat denken dat jullie dr niet meer lief vinden… zij weet niet beter dan dat je het oke vind snapje wat ik bedoel te zeggen?
Ik denk dat ieder kind op die leeftijd nog wel wakker word, ik hoor Dylano ook regelmatig (als ik niet vast slaapt) , maar hoef er niet naar toe, hij babbelt even en is dan waarschijnlijk op zoek naar zijn tut
Dus ik denk indd dat je gewoon moet leren dat ze in der eigen bed moet lijven als ze wakker is of zeggen dat ze bij jullie mag komen als je dat niet erg vind maar dan wel zeggen, dat ze dan weer gelijk moet gaan slapen. Dat moet je natuurlijk niet midden in de nacht zeggen maar overdag
Het is gewenning om bij papa en mama te gaan liggen daar slaapt ze op, heb ik met Madelon ook gehad. Mijn ex was chauffeur en vele nachten weg en de nachten dat hij weg was, kwam Madelon standaard tussen 1 en 2 bij mij liggen, bracht der kussen en knuffels mee. Vaak wist ze niet eens dat hij niet thuis zou komen omdat ik het zelf dan nog niet wist. Terwijl er dus ook nachten waren dat hij wel thuis, ook zonder dat zij het wist en dan kwam ze niet. Intuitie??
Liefs Michelle
Tja jullie zullen het niet geloven, Gisterennacht hebben we dus Jada een aantal keer terug moeten leggen 3/4 keer geloof ik! Vannacht de hele nacht in d’r bed geslapen en werd pas om 6:45 wakker terwijl het hier toch al om 5 uur licht word! Helemaal geweldig. Ik ben blij, hoop dat het zo blijf iig!
klopt miniboy ,laatst was die ziek dus toen mocht hij voor 1 nachtje bij mij slapen maar daarna was het ook gelijk over, hij probeerd het af en toe nog wel maar ik geef niet toe, resultaat is dat hij snachts niet meer wakker word , langer slaapt, minder drinkt,en niet zo ongeloofelijk sjaggie is s´ochtends hahaha, en mama is ook veel uit geruster.
dus mamamalawi echt even doorzetten in het begin is het moelijk hoor (vond ik) en heeft het vooral de eerste week veel tijd en energie gekost , stond zo nu en dan een half uur voor zijn deur omdathij,zodra ik weg liep, weer uit zijn bed kwam ,
dus heb ik hem steeds zonder tegen hem te praten, in zijn bed terug gelegd ,
uiteindelijk begreep hij dus da ik het meende en gaf hij op
vergeet niet de aanhouder wint jij bent degene die bepaalt wie de aanhouder is.
before you judge me, try hard to love me
Tja het kunnen monstertjes zijn he! hihih mee, toen ik klaar was met borstoeding was het ook meteen afgelopen. Nu is het klaar met in ons bed slapen dus dan is het ook meteen klaar, Zelfde als met de tut! Hou niet van aanmodderen, bah dan duurt het alleen maar langer!
helemaal top!
En wat knap van Jada! heb je haar wel uitgelegd dat het niet aan haar ligt? dat jullie het wel fijn vinden maar dat het voor haar beter is een eigen bedje te hebben?
We hebben haar uitgelegd dat ze een grote meid is die nu in d’r eigen bedje moet slapen, want dat doen haar vriendjes en vriendinnetjes ook! Dat als ze iets wil in de nacht, in bed moet blijven en roept en als ze wakker word en het is licht mag ze bij ons komen liggen. Ze heeft ook een nieuwe knuffel waarmee ze het bed deelt, Papa en mama hebben samen een bed en Jada en knuffel hebben samen ook een bed! Werkte dus als een tierelier, nou ja voor vannacht dan, morgen nog even afwachten!