Ik had Pip gekocht van woezel en pip als knuffel met een trektouwtje voor muziek.
die had ik al gekocht toen ik 2 maanden zwanger was van rico.
ik deed m elke dag aanzetten toen ik zwanger was en legde hem op mijn buik.
Rico reageerde ook na de bevalling heel erg op dat ding, dan ging hij of meteen slapen of maakte tevreden geluidjes.
Nu sinds een maand of 6 trekt hij zelf aan het touwtje (pip hangt aan de spijlen van zijn bedje) zodat hij er zelf naar kan luisteren. ook elke keer als hij naar bed gaat trek ik er een keertje aan als ik wegga.
Nudat rico er aan trekt doet ie dat niet zo van: trek—muziekje afluisteren–klaar.
nee het gaat : trek—muziekje 5 seconde luisteren–trek-muziekje 5 seconde luisteren–etc etc etc.
inmiddels doet ie het dus niet echt meer,
ik trek dus aan het touwtje die al halverwege hangt, hij gaat niet meer “terug in pip” snapje?
nu vraag ik me af; is het nodig een nieuwe pip te kopen?
hebben jullie kindjes nog een muziekknuffel/doosje oid??
Muziekdoosje(knuffel pip)
Tim heeft nog steeds het Nijntje muziekdoosje aan zijn bed hangen. Deze hangt er ook al sinds zijn geboorte. Als hij naar bed gaat doen we 1 keer zijn muziekje aan. Het is meer een gewoontje dan dat het echt nodig is. Tenslotte heeft hij er ook geen als we ergens heen gaan en hij daar slaapt. Ik zou persoonlijk geen nieuwe meer kopen.
Groetjes,
Sandra
Lisa van bijna 8 heeft nog iedere avond een muziekdoosje aan (ballerina) en Cas van 5 heeft ook iedere avond een muziekje aan (kaboutertrekpopje).
Wij hebben een heel gaan slapen ritueel en daar hoort het muziekje ook bij.
Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).
Wij hebben een kroontje met muziek, maar daarvan is één knopje afgebroken. We kopen ook even geen nieuwe. Eva wil het muziekje wel luisteren en zet 'm ook zelf aan door er aan te draaien. Maar echt nodig heeft ze het ook niet meer. Ik zou geen nieuwe kopen Inge, maar ik zou 'm wel bewaren voor later, omdat Rico er zo graag naar luisterde!
Groetjes Rainbow, trotse mama
weet je wat het ook een beetje is, ik vind het zo zielig als hij er niet meer hangt,
ik neem m ook altijd mee als hij uit logeren gaat of als we op vakantie gaan of wat dan ook.
ik vind het zo sneu hij is eraan gewend (of misschien ben ik eraan gewend haha ik weet het niet!) en hij vind het blijkbaar fijn om ernaar te luisteren.
hij heeft op zijn babyfoon ook muziekjes maar dat is niet de muziek vanaf zn geboorte.
en het zal ook wel een deel bij mkij liggen, dan herrinnert je toch iets aan het baby zijn. kan moeilijk afstand nemen van dat soort dingen.
ik heb b.v. zn eerste sokjes, schoentjes, rompertje, boxpakje EN slaapzakje nog bewaard. ik kan het gewoon niet wegdoen!
Als jij het gevoel hebt dat Rico hem nodig heeft zou ik zeker een nieuwe kopen. Jij weet hoe hij is en als het zo’n gewoonte beesie is dan lekker aan die gewoonte tegemoed komen als hij het daar goed mee doet.
Groetjes,
Michèle
Erik heeft al sinds z’n geboorte de muziekjes van de babyfoon aan bij het slapen gaan. En dat doen we dus nog steeds. Hij vraagt er ook om als hij naar bed gaat: “Mama ziek aan?” Als jij denkt dat Rico er behoefte aan heeft, lekker een nieuwe kopen!
Groetjes,
M
Oh, ik ben ook zo Inge! Ik heb haar eerste schoentjes, de eerste romper die ik kocht (eentje met schildpadjes) en het pakje dat ze na de bevalling droeg ook bewaard. Dat doe ik ook echt nooit weg! Is ook leuk voor haar voor later! Lekker bewaren!
Groetjes Rainbow, trotse mama
@Michele: dat is het hem nou juist, ik weet niet zeker of hij het nodig heeft… misschien is het wel iets wat ik iets verderop in het topic zei, dat het gewoon aan mij ligt… dat je dat nog hebt voor de bevalling al en dat je eraan gewend bent dat je kindje daarnaar luisterd.
misschien is het wel mijn gewoonte
@Mriek: ook wat ik hierboven tegen michele schreef wil ik tegen jou zeggen… en wat ontzettend lief dat Erik dat zegt! dat doet Rico dan weer niet hihi, die rukt gewoon dat ding kapot door dat touwtje getrek nog voordat het muziekje ook maar oip de helft is
Haal hem eens weg en kijk hoe rico reageerd dan heb je meteen je antwoord.
Groetjes,
Michèle
@Inge, Rico is een kleine sloper! Maar ik zou doen wat Michèle zegt, dan heb je idd direct antwoord op je vraag of Rico het nog nodig heeft of dat jij er zo aan gehecht bent
Groetjes,
M
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/oUE3p2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - Mriek op 10 Jul 2010 23:14:07
Wij hebben ook altijd het muziekje aan van de babyfoon, er zitten verschillende muziekjes op, maar we hebben wel altijd dezelfde.
Liefs, Anne