Muizen!

Aaaaaaaaaah! Zit ik hier effe rustig achter de PC en hoor ineens getrippel, kijk op… en loopt er daar een muis door de huiskamer!!! Ik gil natuurlijk heel het huis bijeen! Gisteren in de wasplaats zag ik er ook ineens een weglopen toen ik de deur opende. Echt, ik zit hier gewoon te walgen en de beste manier om die rotbeesten kapot te maken te verzinnen. Ik moet er niet aan denken dat als ik niet thuis ben die beesten overal op en onder lopen!!! Of als we slapen. Of bij de kinderen in bed rondkruipen! Jakkes!

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Oh jakkes! Hopelijk zijn er mensen met goeie tips, wij hebben er gelukkig geen ervaring mee. Benen op de stoel!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

haal een poesje v d boerderij

tja bij de dierenwinkel heb je allerlei middelen om ze te vergiftigen of om te brenge maar ik vind dat zo bruut en ook onvelig voor de kindjes wat ik zou doen is
of een kat in huis nemen of ze levend proberen te vangen met zo’n valletje en buiten vrij te laten.

wij hadden vroeger ook een muis in huis (in mijn kindertijd) en dan gingen we s avonds heel stil zitten wachten tot de muis te voorschijn kwam , dat zijn dan de leukere herinneringen van mijn kindertijd hihi

before you judge me, try hard to love me

Ik denk dat ze hier ook op zolder zitten, want ik hoor soms getrippel boven m’n hoofd
Denk dat ik m’n man maar wat gif op zolder laat strooien, daar kunnen de kinderen niet aan. En in de garage. En achter de wasmachine

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

kijk uit met het gif want dat kleeft ook nog wel eens aan de pootjes en de muis gaat niet gelijk dood dus het gif kan ook op plaatsen komen waar je kind(eren) wel bij kunnen. wij hadden er 2 weken geledn ook 1 en we hebben een hond maar die zag hem en sprong op bed. ik heb een muizenval gehaald en sindsdien dat beest niet meer gezien haha

Geen gif strooien. Dat gif moet je in van die speciale kartonnen lokdoosjes doen en zo kun je dagelijks bijhouden hoeveel ervan gegeten is.

Zodra het doosje een paar dagen na elkaar vol blijft met korrels, kun je er vanuit gaan dat je van de muizen af bent.

Groetekes, Sje

Oh ja en als je ze met muizenvallen te lijf gaat, geen blokjes kaas op leggen. Die pikken ze er net zo handig vanaf.

Dotje pindakaas smeren op de plek waar het lekkers moet. Dat kunnen ze er niet vanaf tjoepen en dan is de kans groter dat je ze te pakken krijgt.

Groetekes, Sje

M’n man heeft na z’n werk vergif gehaald. Idd met zo’n doosje. We zijn er ook vrij zeker van dat ze gewoon via de achterdeur binnenkomen, de wasplaats in. Daar kleeft wel een tochtstrip, maar we hebben gezien dat er toch nog plaats over is voor een muis. We hebben het gif dus in de wasplaats gelegd. De deur van de wasplaats naar de huiskamer heb ik afgeplakt als voorlopige maatregel, zodat de muizen met hun gifpoten niet verder kunnen dan de wasplaats. En nu maar hopen dat het werkt…

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

weet niet waar ik hier in België pindakaas moet halen Sje

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Heb je wel satésaus? Of pindasaus? Dotje dikke pindasaus gebruiken.

Groetekes, Sje

Goh, wat ben ik blij met mijn katten, muizen houden het hier geen 5 minuten vol. Vliegen, muggen en spinnen trouwens ook niet, daar is Elvis gék op. (alsof hij nooit te eten krijgt)

Moest trouwens wel lachen om de zin: 'We zijn er ook vrij zeker van dat ze gewoon via de achterdeur binnenkomen’
Hahaha, zie het helemaal voor me.

Succes met het gif.
Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Oke, kom ik dan weer… hebben ze in België geen pindakaas???

waarom vergiftigen en niet gewoon levend vangen en buiten zetten en zorgen dat ze niet naar binnen kunnen ?? ik vind het zo zielig!

nee, idd, dat hebben we hier niet… Pindasaus ook niet denk ik. Satésaus ben ik niet zeker van, maar heb er nog nooit van gehoord

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

oke daar heb je dan wel gelijk in maar vind het zo zielig!!!
starks maak je de mama muis af en dan zitten de baby muisje in hun nestje te wachten tot mama weer wat eten brengt… hahahaha oke ben nu echt officieel een emokip maar ik meen t wel hahahaa

smarties of chocolade werkt ook eerg goed in de val hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Eigenlijk hadden we er nooit last van. Het is pas sinds we kippen in de tuin hebben dat de muizen gekomen zijn. Ik denk dat ze gewoon op het eten afkomen.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

o ja daar komen ze zeker op af dan heb je zeker kans dat ze terug blijven komen dus dat word een poes in huis nemen haha

Ik zie heel graag katten, maar heb gezworen nooit huisdieren in huis te nemen. Bij m’n moeder hadden we altijd een kat en een hond… en de gordijnen, mat, vloer,… Ik mag er niet aan denken, dat vuil altijd.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Even een update… M’n man had dus gif gekocht. Die rotbeesten zijn er nog niet aangeweest! maar goed, ik niet ontevreden, want had ook geen muis meer gezien of gehoord. En net toen ik dacht dat we er vanaf waren…liep er gisterenavond zo’n kreng door de huiskamer, de keuken in! En daarnet wéér! nu ga ik ze echt vangen in kooien!!!

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker