Muizen en verdraaide voetjes

voor echt heel veel sensatie kunnen zorgen?

effe vertellen: Jacky, die doet de lade in de keuken open waar wij ons eten bewaren, grote lade van 1,20 breed, en 50 cm hoog. en hij ziet wat schieten, gelijk de la weer dicht: komt ie binnen: volgens mij zit er een muis in de la!
Wij heel stoer: Sadie de poes in de keuken gezet, la open, zo van: dan springt ze wel in de la. nee dus: muis sprong uit de la, en voor dat Jacky het uberhaupt zag had ze hem al te pakken, en direct naar boven, naar haar eigen kamer met dat beessie.
nog geen 3 minuten later komt madam naar beneden zo van: ehhhmmm? zijn der daar nog meer van? echt haar lippen aflikkend!

dus toen heb ik het luik naar de kruipruimte opgengezet, want daar kwamen ze vandaan waren we inmiddels achter: ik hoor rennen, plof, grote stofwolk, en jawel: muis nummer 2 moest er aan geloven.

Dus wij in de la kijken, zo van: der zullen der nou wel niet meer inzitten, zijn zich een bult geschrokken.
blijkt: er hebben al heel wat muizen gehuist, en dat kan nog maar een paar dagen zijn, anders hadden we het gemerkt.
hebben ze twee pakken vermicelli leeggegeten! paneermeel, bambix, spagetti.
kortom: er moet een heel leger zitten daar beneden!

Dus wij die la leeg halen, en alles controleren.

Zit Gioia ook in de keuken, te kijken, ineens brullen: zit haar voetje vast onder een randje van de keuken. Pappa dat voorzichtig losgemaakt: staat haar hele voet naar binnentoe, bijna achterstevoren!
wwwhhhhhhhheeeeeeeeellllllllllppppppppppp!!!
dus meteen been goed vastgepakt, schoen uit: zo van als dat opzwelt!
maar ze brulde eigenlijk niet echt, te weinig voor als er echt iets aan de hand zou zijn. blijkt: ze had haar stevige bergschoenen aan, haar voetje was in de schoen omgedraaid. niks aan de hand dus, maar het zag er leguber genoeg uit! alles goed ppppffffffffffffffff

en nou dus heel die lade leeg, alles wat maar open was hebben we weggegooid, alles wat maar twijfelachtig was ook.
en verpakkingen die dicht zaten, en die we schoon kunnen maken, die ga ik straks schoonmaken.

En straks dat gat dus dichtmaken, via de afvoer van de spoelbak, daar hebben ze een gat ontdekt, en kwamen ze dus lunchen en dineren (met vrienden en famillie, dat kan niet anders, de schade te zien)
en pas sinds kort: want een aantal dingen die we heel vaak gebruiken waren aangevreten.
en niks gezien, geen keutels, geen snippers, niks.

mooi dat dat gat dicht gaat: plaat ervoor, dichtkitten die handel!

en Sadie: die heeft haar brokjes wel weer verdiend voor vandaag, krijgt gelijk luxe brokjes de volgende keer, met een toefje groen

op zich zielig voor die muisjes natuurlijk, maar ja: ze mogen best bij mij onder de vloer overwinteren, maar mijn voorraadlade, daar blijven ze uit!
morgen laat ik Sadie nog een keer onder de vloer, kan ze ze nog een keer goed laten schrikken, wellicht zoeken ze hun heil dan elders. (bij de buurvrouw in de kast )

kortom: sensatie hier

mo

Pfff…schrok me rot man, toen ik het eerste stuk las over dat verdraaide voetje van Gioia!
Daarna moest ik enorm lachen over die bergschoentjes
Pfff…gelukkig maar zeg!
Ik zou me werkelijk rot schrikken.

En dan die muizen…bravo Sadie!!! (zijn/haar dag kan ongetwijfeld niet meer stuk, haha!)

Enne…ik neem aan dat jullie je portie wel weer hebben gehad voor vandaag?

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 07 Feb 2005 14:38:47

nou reken maar dat we ons rot schrokken! allebei bleven we van schrik koelbloedig, zo van: vasthouden, schoen uit voor als het gaat zwellen. en ik stond al: dan stop ik haar straks onder de kraan, en bel jij de dokter.
echt heel koelbloedig, en toen bleek dat er dus niks aan de hand was: toen bibberen, traantje gelaten, en toen vreselijk gelachen!
mo

er kan inmiddels geen muis de keuken meer in: sterker nog: geeneens een mier! gna gna gna, alles zit dicht.
en sadie de poes loopt patroulle die hoopt dat er nog wat te vangen valt.

Mo

Zo dat was schrikken een verdraaid voetje, ik zou me echt wild zijn geschrokken. Gelukkig liep het goed af en kan je er om lachen.

Ook geen muizen meer. Lijkt me ook vreselijk muizen in de keuken. Gelukkig hier geen last van. En komen ze toch, wees dan gevaarschuwd wij hebben 2 katten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

achteraf heeft Sadie lopen posten al eerder. ik betichtte haar van een geestelijke stoornis.
ze is nl geobsedeerd door tocht, en tochtgaatjes. dus toen ze nu het kouder werd bij de keuken zat te kijken, ik voelen, en idd tocht. dus ik dacht dat dat het was.
en heb haar voor gek verklaard, en geinformeerd of ze geen pilletje ervoor wilde

maar ze wist het dus al: muizen!

ze patroulleerd nog steeds hoor! die komt de keuken niet meer uit! vind het fantastisch. ze is 8, heeft een enorme hangbuik (heeft baasjes gehad die haar helemaal volpropten, tot een kilo of 12/13) nu weer op gewicht, maar zo’n hangbuik gaat niet meer weg. dat daar dus zoveel snelheid in zou zitten? ik was verbeisterd!!

ja, best enerverend, zeker omdat ik dacht: ik kan wel wat schoonmaken, helpen met dat gat dichten, etcetcetc. mijn lichaam dacht daar al anders over maar ik dacht: ach, af en toe moet je eens wat nuttigs doen, de pijn zie ik wel.
en ik zie het: kan niet meer van de bank, mijn lichaam heeft op de rem getrapt, zak gewoon door mijn benen als ik van de bank af wil. maar goed, je moet er wat voor over hebben
maar dit doe ik dus niet meer, zeg ik altijd als dit me overkomt, vanwege de pijn, maar als die weer wat weg is, denk ik: ach, af en toe moet je toch wat kunnen doen? en dan neem ik me weer voor…
nu kan ik in ieder geval de muizen de schuld geven

mo

Whahaha ik weet niet of Sadie nog wel zoveel zin had in brokjes na zo`n heerlijk smakende muisjes. Ik kan me wel voorstellen dat jullie je rot zijn geschrokken over dat verdraaide voetje joh !!! Pfffffffffff Maar ja, LANG LEVE de bergschoentjes !!! Hebben 3 katten hier en ( nog ) geen muizen.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003