voor echt heel veel sensatie kunnen zorgen?
effe vertellen: Jacky, die doet de lade in de keuken open waar wij ons eten bewaren, grote lade van 1,20 breed, en 50 cm hoog. en hij ziet wat schieten, gelijk de la weer dicht: komt ie binnen: volgens mij zit er een muis in de la!
Wij heel stoer: Sadie de poes in de keuken gezet, la open, zo van: dan springt ze wel in de la. nee dus: muis sprong uit de la, en voor dat Jacky het uberhaupt zag had ze hem al te pakken, en direct naar boven, naar haar eigen kamer met dat beessie.
nog geen 3 minuten later komt madam naar beneden zo van: ehhhmmm? zijn der daar nog meer van? echt haar lippen aflikkend!
dus toen heb ik het luik naar de kruipruimte opgengezet, want daar kwamen ze vandaan waren we inmiddels achter: ik hoor rennen, plof, grote stofwolk, en jawel: muis nummer 2 moest er aan geloven.
Dus wij in de la kijken, zo van: der zullen der nou wel niet meer inzitten, zijn zich een bult geschrokken.
blijkt: er hebben al heel wat muizen gehuist, en dat kan nog maar een paar dagen zijn, anders hadden we het gemerkt.
hebben ze twee pakken vermicelli leeggegeten! paneermeel, bambix, spagetti.
kortom: er moet een heel leger zitten daar beneden!
Dus wij die la leeg halen, en alles controleren.
Zit Gioia ook in de keuken, te kijken, ineens brullen: zit haar voetje vast onder een randje van de keuken. Pappa dat voorzichtig losgemaakt: staat haar hele voet naar binnentoe, bijna achterstevoren!
wwwhhhhhhhheeeeeeeeellllllllllppppppppppp!!!
dus meteen been goed vastgepakt, schoen uit: zo van als dat opzwelt!
maar ze brulde eigenlijk niet echt, te weinig voor als er echt iets aan de hand zou zijn. blijkt: ze had haar stevige bergschoenen aan, haar voetje was in de schoen omgedraaid. niks aan de hand dus, maar het zag er leguber genoeg uit! alles goed ppppffffffffffffffff
en nou dus heel die lade leeg, alles wat maar open was hebben we weggegooid, alles wat maar twijfelachtig was ook.
en verpakkingen die dicht zaten, en die we schoon kunnen maken, die ga ik straks schoonmaken.
En straks dat gat dus dichtmaken, via de afvoer van de spoelbak, daar hebben ze een gat ontdekt, en kwamen ze dus lunchen en dineren (met vrienden en famillie, dat kan niet anders, de schade te zien)
en pas sinds kort: want een aantal dingen die we heel vaak gebruiken waren aangevreten.
en niks gezien, geen keutels, geen snippers, niks.
mooi dat dat gat dicht gaat: plaat ervoor, dichtkitten die handel!
en Sadie: die heeft haar brokjes wel weer verdiend voor vandaag, krijgt gelijk luxe brokjes de volgende keer, met een toefje groen
op zich zielig voor die muisjes natuurlijk, maar ja: ze mogen best bij mij onder de vloer overwinteren, maar mijn voorraadlade, daar blijven ze uit!
morgen laat ik Sadie nog een keer onder de vloer, kan ze ze nog een keer goed laten schrikken, wellicht zoeken ze hun heil dan elders. (bij de buurvrouw in de kast )
kortom: sensatie hier
mo