MUGGEN help

Ik weet niet meer wat ik moet doen,
Danielle zit nu echt onder de muggenbulten. Ze zijn zo groot als stuivers. En ze heeft er veel last van.
Ze heeft geen klamboe over haar bed omdat ze als baby al ruzie had met de klamboe en ik dat niet zie zitten, omdat ik bang ben dat ze hem in haar bed trekt en ze nogal behoorlijk draaid tijdens haar slaap.
Ik heb al een paar dagen citonella (als ik het goed schrijf ) in iedere hoek van haar bed gedrupt en haar kamer ruikt nu echt naar citroen.
Gisteren zo’n muggenverjager bij de prenatal gekocht, maar die maakt een hoop lawaai .

Heeft er iemand nog een tip wat ik kan doen

Oja die muggen kan ik echt niet vinden in haar kamer en ik zoek echt goed. wat een …mug

Groetjes Corina

Je hebt ook spul waar je jezelf mee in kan smeren, ruik je naar een citroentje, maar weet niet of dat bij kids al mag.

Ik keek net naar buiten in de keuken (woon 6 hoog) zit er echt gewoon een hele zwem tegen het plafond van de gallerij geen idee wat ik daar aan moet doen, en me keukenraam staat open (klepraampje) hopelijk blijven ze buiten

Liefs Michelle

Nah hou op, ik ben krijg altijd een allergische reactie op alles wat steekt, ook muggen ik krijg hele schijven onder de bult zeg maar, ik smeer mezelf in met een schijf citroen voordat ik ga slapen, dat helpt wel een beetje maar kan nie voorkomen dat soms zo’n beest mij nog lekker vind…
naast ons hebben ze klimop tegen de muur, als je deze blaadjes plukt, en dan heb ik zo’n schaal met een stampertje, dan stamp ik die blaadjes tot moes, en die prut smeer ik op mijn bult… (deed mijn vader vroeger altijd bij me, is weer zo’n ’ vroegergeneesmiddel’ ) maar dat helpt voor mij heel goed, misschien kan je ff op zoek gaan naar een klimopje in de buurt !!

Pippy is geboren 17.07.2009

je hebt van byebites een spray waar citronella in zit, dit mag gewoon voor kids gebruikt worden. wat zielig zeg, ja er waws al gewaarschuwd voor een muggenplaag! pff.

Horren, horren, horren! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: zorg dat je horren hebt!

Ik heb muggenstekkers die in Nederland niet meer in de handel zijn. Zit zo’n flesje aan maar daar zit dan geen citronella in, maar een stofje waar muggen dood van gaan.

Half uur voor het naar bed gaan die stekker aanzetten en daarna zijn al die beesten dood uit de lucht gevallen.

Ze zijn in zuidelijke landen nog wel te koop. Bijv. Frankrijk! Dus als je iemand weet die nog naar Frankrijk op vakantie gaat: mee laten brengen zo’n ding! Laat meteen ook een navulling meebrengen, zo grijp je nooit mis!

Zie hier:
http://www.coradrive.fr/dornach/tous-les-rayons/entretien/desodorisants-et-insecticides/insecticides/article/11350/raid-electrique-anti-moustiques-45-nuits-liquide-1-diffuseur-1-recharge-26ml.html

Groetekes, Sje

@Bakmama

Ik had ook aluminiumkozijnen met schuiframen, maar een vriend van ons had ze zelf gemaakt voor ons ook van aluminium, het kan dus wel, kost alleen meer moeite en je moet iemand vinden die ze kan lassen ed

Liefs Michelle

@Bakmama, geen idee of ze door die gaatjes van zo’n roostertje kunnen piepen.

Maar je moet eens opletten wat er soms naar binnen vliegt als je je voordeur open hebt. Dus kijk uit met het binnenlaten of uitlaten van visite. Als je dan nog 10 minuten in de deuropening gaat staan kletsen, hebben muggen 10 minuten de tijd om naar binnen te vliegen.

Groetekes, Sje

Oh ja, en die wespen, daar zou ik eens naar laten kijken. Grote kans dat je ergens een nest hebt.

Een vriendin van mij vond elke dag een stuk of 5 wespen op haar zolder en die bleek ergens daar een wespennest te hebben.

Ruim nooit zelf een wespennest op! Laat dat door een professional doen!

Groetekes, Sje

quote:
@Bakmama

Ik had ook aluminiumkozijnen met schuiframen, maar een vriend van ons had ze zelf gemaakt voor ons ook van aluminium, het kan dus wel, kost alleen meer moeite en je moet iemand vinden die ze kan lassen ed

Liefs Michelle

Lassen hoeft niet eens.
Met de doe-het-zelf horren van de bouwmarkt kun je ze ook maken.
4 zijkanten, een lap gaas en zo’n kabel om het gaas op het frame te maken.
Alle onderdelen zijn ook los te koop.
Zo kun je dus ook horren maken van 10 cm breed, of 15, of 16,4
wat jij wilt

Alternatief is de hor die je met klitteband rond het raam plakt.
De ene kant van het klitteband plak je op het kozijn,
rondom het raam, en daar plak je het gaas met het andere deel zo tegenaan.
Ook dat is in veel maten te koop, EN op maat te maken.

M.

citroengeranium op der kamer zetten. Hebben wij ook zeker na mijn allergische reacties op muggen vorig jaar en dat werkt perfect

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor de tips. We hebben horren voor de ramen van de slaapkamers, maar beneden (zeer brede schijfdeur, waar geen schuifhor tegen aan kan) en op zolder (zeer rame vorm en grote ramen) lukt het (nog) niet. we zijn al een tijdje aan het denken wat we daar mee kunnen zonder er kei veel geld tegen aan te gooien zonder dat het praktis (in onze ogen) werkt. Ik ben bang dat ze daar van komen.

Ben gisteren bij de drogist geweest en daar heb ik ook om advies gevraagd. Heb er een potje mee gekregen en volgens mij had ze niet meer bulten. Vraag me nu niet om de naam, want de kleine meid ligt nu op bed en ben al wezen kijken naar haar (had ze nog niet gezien) en als ik dan nog een keer binnen kom wordt ze gegarandeerd wakker . Hopelijk werkt dat.

Groetjes Corina

quote:
Zulke ramen hebben wij:

Toen Moeder Theresa de Nobelprijs kreeg uitgereikt, vroeg men haar; ‘Hoe kan de wereldvrede bevorderd worden?’ Haar antwoord was;‘Ga naar huis en houd van je kinderen’

Dat snapte ik al

Daar kun je inderdaad een losse hor tussen klemmen.
En om te voorkomen kun je zorgen dat het er aan de achterkant
een lipje/haakje zit waarmee het achter het raam/kozijn klemt.

Gaat echt wel lukken hoor!

M.

Hier ook nog geen hor… Maar wil geen inzethorren hebben. Ja ben nogal iemand met een eigen smaak … maar vind dat dus echt ondingen. Heb tijdje terug bij Aldi muggenlampjes gekocht die hier goed hun werk doen. Is zelfde idee als met die vliegenmeppers… Je brand ze soort. Ze vliegen op het blauwe licht af…