Muggen beten

hallo weet iemand iets of een middeltje waar je de kleine mee in kunt smeren tegen muggen beten.
onze britt zit hellemaal onder zo zielig ze heeft er geloog ik geen last van maar het ziet er zo naar uit hebben wel een hor voor haar raam maar dat helpt niet voor muggen.
nou hoop dat er iets voor is .

[/url]

Je hebt bij de drogist wel smeersels om ze in te smeren o.a. citronella en iets geel met oranje, ben de naam even kwijt, maar dat stinkt allemaal behoorlijk dus ik vertrouw het niet voor de kleine.
Ik denk dat je beter je hor ff kunt checken of overdag de deur van haar kamer dichthouden, wij hebben een hor en laten haar deur niet openstaan zodat muggen niet uit de rest van het huis kunnen komen en Zoë heeft nog nooit een beet gehad.
Muggen mogen niet door een hor kunnen nl.

Groetjes,
Inge

ja klopt de hor sluit ook niet goed aan maar dat gaat ook niet doordat je met de arm van het raam zit erg lastig
maar kun je bv ook niets in de kamer zetten waar die beesten niet teggen kunnen maar mijn meisie wel tegen kan??

[/url]

Je zou een citroengeranium kunnen proberen.
Die kan je gewoon kopen bij de grotere tuincentra. Al weet ik niet of ze ze nu nog hebben.

Ik heb een opengesneden citroen bij Noa onder haar bedje liggen 's nachts en 2 uur voor dat ze gaat slapen spuit ik van dat spul in haar kamertje wat alle insecten dood… (weet zo niet de naam uit me hoofd…)

Nicole & Noa

Je hebt ook van die dingen in het stopcontact, die met vloeistof weet ik niet of dat mag bij baby’s, maar ze zijn er ook die een bepaald geluid produceren dat wij mensen niet kunnen horen, misschien is dat iets?

Groetjes,
Inge

ik smeer hydrocortison op de muggebeten. In overleg met de huisarts uiteraard. Dat haalt de zwelling weg en ook de jeuk.
Prikweg helpt niet helaas.
Ik ga altijd nog een paar keer op muggenjacht voordat ik zelf ook ga slapen.
Als er zo’n beest zit moet hij gewoon dood bij mij anders kan ik niet slapen.

Hmm bij mijn dochter van 4 hebben wij zo’n klamboe over haar bed heen. Zo is ze net een echte prinses, maar ook de muggen kunnen niet meer bij haar komen op deze manier. Horren kunnen ook niet bij ons vanwege veluxdakramen.
Tja 's avonds niet het raam open zetten, maar 's ochtends vroeg als ze niet in de kamer is. 's Avonds dicht houden zodat de muggen bijna geen kans krijgen om binnen te komen.

Ja zo’n soort lampje (het is dan wel geen lampje) waar geluid uit komt waar die muggen niet tegen kunnen. Ik heb gehoord dat dit wel voor baby’s mag. En als je twijfelt kun je het misschien na zoeken op internet.
Gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

quote:
ik smeer hydrocortison op de muggebeten. In overleg met de huisarts uiteraard. Dat haalt de zwelling weg en ook de jeuk.

Hoi Bianca,

Ff een vraagje is hydrocortison geen hormoonzalf?
Als dat zo is, moet je daar erg mee uitkijken hoor, zeker als het niet echt nodig is.
Een teveel aan hormonen (dus vaak en veel er mee smeren) kan bij meisjes onvruchtbaarheid bewerkstelligen. Een vriendin van mij gebruikt t namelijk voor haar eczeem en is er enkele jaren geleden achter gekomen en is er nu uiterst voorzichtig mee.
Senna heeft eczeem, maar ik heb er nu nog bewust voor gekozen om niet met hormoonzalf te smeren, vind haar nog zo jong, smeren nu alleen met cetamacrogol creme.

Groet Vanessa.