Movicolon of andere laxeerdrankjes


#1

Onze zoon van 4 heeft van de kinderarts movicolon voorgeschreven gekregen. Dit is een middel dat er voor moet zorgen dat hij gemakkelijker naar het toilet kan.
Het is een poeder dat in wat moet worden opgelost. Dit moet hij dan opdrinken, maar hij vind het zo ontzettend vies. Hij krijgt kokhals neigingen als hij te grote slokken neemt. In water, ranja en pap heeft hij het nu geprobeerd. Wie heeft er tips om het wat minder vies voor hem te maken. Hij zou eigenlijk twee zakjes per dag moeten nemen, maar wij zijn al blij waneer hij er een binnen houdt.

Movicolon is vergelijkbaar met clean-prep, macrogol, colofort, transipeg, endofalk, moviprep, molaxole en laxtra.


#2

Ik ken het spul aangezien ik veel met ouderen werk die het middel gebruiken. Het is inderdaad niet lekker. Lukt het misschien door een yoghurtje ( desnoods hier ook nog wat diksap en ranja door )?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#3

Mijn dochter gebruikt Forlax. Dit is meer een sinaasappelsmaakje.
Zij hoeft er gelukkig maar 1 op een dag.
Jony (2jr)krijgt smorgens een fles melk/brinta ik doe haar Forlax opgelost in kokend water (klein laagje) door de fles heen. De fles drinkt ze leeg. Dus je zou het door de pap kunnen proberen. Misschien klaarmaken zodat hij het niet ziet dat het door heen zit.
Misschien iets van belonen als je dit op eet/drinkt krijg je dit… (misschien heb je dat al geprobeerd)

2 Zakjes zijn veel, is hij erg verstopt? Of mag je al gauw minderen als de ontlasting goed op gang komt?

Succes&Greetz Cora


#4

We doen het nu in appelsap en dan drinkt hij het in 1 teug leeg. Mijn man wilde dat eens proberen en ik dacht dat het geen verschil zou maken. Mijn man is nu natuurlijk erg met zichzelf ingenomen dat appelsap de oplossing blijkt te zijn.
Maar het belangrijkste is dat hij het drankje kan drinken zonder te kokhalzen en dat het ook al begint te werken!

De huisarts adviseerde nog om het met een rietje te geven. En dan het rietje zo ver mogelijk achter in de mond zodat het voorbij de smaakpapillen de mond in komt. Zo proef je er niets van.

Succes allemaal met vieze drankjes!


#5

oh het is echt vies … ik heb het zelf ook in moeten nemen in verband met obstipatie … nou dan weet je pas wat je andere mensen (werk ook in de zorg) geef…

Wie weet als mensen het vies vinden kan ik dit ook als tip geven!!