Morgenslaapje overslaan

Hallo Allemaal,

Ik vroeg me af wanneer jullie kleintjes het ochtendslaapje begonnen over te slaan.
Emma slaapt nu nog s’morgens (max. 1 uur) en s’middags (1,5 uur), maar het duurt s’morgens steeds langer voordat ze echt moe wordt,. Ik vraag me af of ik haar niet gewoon op moet houden en dan s’middags iets eerder in bed leggen.
Ik durf dit nog niet goed, omdat ik niet haar hele regelmaat omver wil gooien.
Wat zijn jullie ervaringen.

Groetjes,
Petra

hallo

delano is nu iets meer dan 8 maandjes en begin te merken dat hij ook toe is aan een nieuw ritme
heeft meer moeite met in slaap komen overdag,
ik kijk maar gewoon hoe hij is en als hi moe is gaat hij naar bed
smorgens rek ik ook tot aan zijn fruit en gaat daarna dan ook meteen slapen terwijl een weekje geleden ik hem smorgens na de fles nog gewoon in bed kon leggen en meneer lekker sliep tot half twaalf ,
nu merk ik wel ook dat hij qua ontwikkeling opeens erg snel gaat,
zelfst zitten.kruipen .overal aan optrekken
meschien heeft het daar wel mee te maken.

als ik je verhaal zo lees dan is zij zelf wel toe aan een nieuw dag ritme, ze geven dat zelf altijd wel goed aan.
Als je haar nu om 12 uur in bed legt dan heb je kans dat ze 2,5 uur slaapt en dat is genoeg voor haar denk ik en dan heb je s`mmorgens ook wat meer tijd om wat te doen.
het kan zijn dat ze er in het begin een beetje moeite mee heeft en dan kun je haar het beste even afleiden, door even naar buiten te gaan(kinderboerderij).
en dan begin je met 11.30 uur en dan ga je steeds 10 min later en dan zit ze zo op 12 uur of 12.30 uur.
ik hoop dat het lukt, maar dat komt wel goed.
groetjes sandra

mijn zoontje is vrijdag a.s. 20 mnd oud en nu pas gaat hij zijn ochtendslaapje overslaan en wilt hij nog maar één keer per dag slapen. Ik laat hem dan
meestal 's middags slapen.
Ik denk ook dat hij toe is aan een nieuw ritme. 's Ochtends wilt hij niet meer terug naar bed (na zijn ontbijt). Maar ja dan is hij dus rond 11 uur een beetje uitgeteld. Meestal eten we rond 12 uur. Straks gaat onze dochter in de middag ook naar school dus wordt het iets later… Dat red hij echt niet! dan is hij nog te moe om te kunnen eten. Maar ja als ik hem eten rond half 12 zou geven dan red ik het weer niet om dan op tijd bij school te kunnen staan voor mijn dochtertje…
Wat denken jullie? het is nogal lastig vind ik zelf…
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

nou onse meid gaat altijd s morgens tegen half 11 naar bed dan is ze kapot en slaapt dan ook echt goed tot een uur of 1.
soms gaat ze s middags ook nog even tegen een uur of 4 maar dat word staads minder.
dan gaat ze meestal meteen na het eten van 5 uur.
maar in het weekend is het net of ze dat weet slaapt ze ook uit net of ze wil zeggen zo mama jij mag ook uitslapen dan kan het zo zijn dat ze tot 10 uur slaapt het is een echt slaapkoppie.

[/url]

hoi iedereen…
mijn meid is nu net 16maanden geworden (en dezelfde dag beginnen te lopen op haar zelf… ) ik heb haar sinds ze 12 maanden oud is het morgendutje weggehaald omdat ze dan niet wou slapen smiddags en snachts sliep ze ook slecht, nu gaat ze rond 13:30 naar bed en dan slaapt ze tot rond drieen, en savonds lkkr vroeg naar bed… rond zevenen, dan slaapt ze meestal tot rond 9 smorgens, maar als ze dat niet haalt dat ze eerder wakker word leg ik haar meestal nog wel ff op bed smorgens… dan is ze wakker voor etenstijd eve spelen ernaa en dan uurtje later dan normaal het middagdutje…
ik weet niet of dit helpt maar ja… wou ff een reactie achterlaten…

lesley de vos