Morgen weer demonstraties

Nee inge wat ik daarmee wilde zeggen is; de politieke situatie gaat enorm achteruit. Als ik er dan voor kies om naar NL te gaan blijf ik daar en ga ik niet na jaar mijn kind weer verslepen van de ene thuis naar de andere, dat is niet eerlijk tegenover haar. Nee de demonstaties duren hopelijk geen 2 jaar, maar de president zie ik zo gauw niets verbeteren aan de situatie en om nu elke maand 3 dagen jezelf in je huis op te sluiten, das toch ook geen leven? Mijn dochtertje zei vanaochtend nog, mag ik nu wel buiten spelen, zijn de mensen klaar met vechten? Dat moet een 3 jarige toch niet bewust meemaken?

Nee dat is ook geen leven voor J.
Ik denk dat je zelf heel goed weet wat de beste beslissing is meid… Ik snap dat je je man niet achter wil laten, dat begrijp ik ook heeeeel goed. dit is ook iets heel verdrietigs… maar nogmaals ik begrijp het punt van je man. Je kind is het belangrijkste en staat op plaats nr 1. Het gaat om J haar toekomst. Maar dat neemt niet weg dat dit de moeilijkste beslissing in je leven zal worden. blijf praten met je man… probeer op de 1 of andere manier een middenweg te vinden… wat voor iedereen draaglijk is. maar zoals het nu gaat (komen) is dit niet te doen. Nogmaals wat ik al eerder zei; ik heb echt enorm respect voor je meid. Je bent een geweldige moeder en een ontzettend loyale vrouw!
knuffel… ik wil je echt heel veel sterkte wensen lieverd!

Ja ik weet het wel hoor, maar goed, in hoevere is het in J’s voordeel om haar uit haar vertrouwde omgeving weg te halen, bij haar vader vandaan, helemaal naar NL te gaan waar bijna alles nieuw is, dan daar naar school, mama die dan 36 uur werkt (want forget it dat ik minder kan werken als ik rond moet komen) en dat ze dan in de vso,tso,en nso word gedumpt terwijl ze nu Aunty Lawrens heeft die er altijd is, ze kan uitslapen en wakker worden wanneer ze wil, mama heeft 1,5 uur lunchpauze, en staat om 4:45 weer voor de deur, huis opgeruimd en als ik wil eten gekookt, pfff dat is ook wel even zwaar als ik daar aan moet denken, ik ga het eens met mijn ma overleggen als ze terug is van vakantie, zonder haar hulp kan ik het namelijk wel vergeten denk ik!

Wat een dilemma, malawimama. Knuffel voor jou!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Nouja je kunt het ook anders bekijken, in hoeverre is het dadelijk nog een vertrouwde (en belangrijker nog: een VEILIGE!!) omgeving…als de hel losbarst? begrijp me niet verkeerd ik wil je geen woorden in de mond leggen. Maar ik hoop gewoon zo dat jullie hier uitkomen! Ik kan me bij langerna niet voorstellen in wat voor situatie je nu zit. ja redelijk begrijpen kan ik het wel na wat je schrijft maar het jaagt me voor jullie echt angst aan. Ik vind het gewoon erg dat jullie hier nu zo mee zitten en ik ben zo’n helpend mens van aard… Pff ik zou gewoon echt wat willen doen voor jullie.
Nouja ik heb het in ieder geval uitgesproken. Als ik kon helpen met echte bruikbare tips… zou ik het doen. met liefde en plezier.
Ik hoop dat je moeder nog met tips of oplossingen kan komen. nogmaals sterkte en knuffels…

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Aug 2011 19:34:24

Ohh Inge, niet doen hoor, niet dat gevoel op je nemen, daar heb je niets aan! Wij kijken het nu aan, als het te gevaarlijk word ben ik ook weg! We zitten op dit moment echt op een omslag punt, waarbij het of een hele goed kant op kan gaan of een hele slechte kant, en je kan maar beter voorbereid zijn!

Ik laat mijn dag er niet door beeinvloeden maar als ik met je communiceer voelt dat op dat moment wel zo en ik denk er ook echt zo over. Ik leef gewoon veel met mensen mee, Maar ik kan niet de hele wereld veranderen
Ik hoop voor jullie dat het de goede kant op zal gaan, Ik wens jullie gewoon een fijn en zorgeloos (in hoeverre dat mogelijk is op de wereld) leven, en niet een leven waarin je in angst leeft, en dan ook nog op een punt staat eventueel zo’n keuze te moeten maken. dat hoort niet dat is in mijn ogen tegen de natuur in.

Bedankt Inge!

Geen dank, spreekt voor zich