Nou, Lucas was wel weer een verhaal apart hoor. Wat een raar kind heb ik toch!
Hij heeft goed geslapen en vanmorgen was het toch even paniek.
Hij zat bij mij op bed te huilen en toen kwam het hoge woord eruit, ik moest niet weg gaan. Ik moest erbij blijven op school.
Nou heb ik een (vind ik zelf) behoorlijk wijs kind, dus ik moest praten als brugman.
Maar het was gelukt, tegen de tijd dat wij naar beneden gingen, gewassen en aangekleed, had hij er toch veel zin in om naar school te gaan.
Wilde zelfs veel te vroeg gaan!
En nog geen 10 minuten later had ik al ruzie kunnen hebben met meneer.
Want… ik kom alleen naar huis, dan klop ik op het raam en dan denk jij… wat is dat. En dan ben ik het! (pfffffffffffffffffff).
Heb ik maar ff uitgelegd dat kindjes zo jong als hij van de politie nog niet alleen op straat mogen.
Dan zul je denken, waarom moet je dan de politie erbij halen???!?!?!
Die maken gewoon geweldige indruk op Lucas (hij wordt later ook politie, brandweer en dokter!). En ik had vandaag gewoon geen zin in ruzie over zoiets onbenulligs, vandaar
Want wat de politie zegt, dat moet gebeuren.
Anyway, hij had het heel goed gedaan, niet gehuild en alles was eigenlijk heel vanzelfsprekend voor hem. Fijn om te horen.
Alleen aan het einde van de ochtend, toen alle kids hun jassen mochten halen is hij ontsnapt. Ze moeten dan de jassen halen en dan weer naar binnen, alleen kwam meneer met jas half aan, muts half op zijn hoofd en das maar amper om met een big smile en zijn spongebob tas naar buiten gehold!
Nu begreep ik van andere moeders (en vriendinnen van me) nadat ze waren uitgelachen dat hij waarschijnlijk nog niet weg had gemogen. Ik dus maar weer naar binnen (was toch de bedoeling, je wil natuurlijk wel weten hoe het is gegaan).
De juf was toch wel heel erg geschrokken, had ook uitgelegd hoe het waarschijnlijk is gebeurd (normaal gesproken gebeurd dat gewoon niet).
Hij was wel heel erg moe! Maarja, dat is logisch.
Maandag mag hij weer, hij heeft er zin in en nu weet hij ook wat er gaat gebeuren.
Tis wel een lang verhaal zeg ![]()
Ik begin wel erg op jou te lijken Bieb! ![]()
Groetjes Mim