Morgan

Je neus aanraakt als je er naar vraag en Deus zegt. Alleen der eigen neus snapt ze nog niet.

Groetjes,

Michèle

Leuk! Dat besef van andermans en eigen lichaam. Erik heeft inmiddels wel door dat zowel hijzelf als anderen ogen, neus en een mond hebben. Alleen oren heeft 'ie nog niet door, dan wijst 'ie ook naar de ogen. Tja, lijkt natuurlijk ook zoveel op elkaar.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat goed van Morgan

Haha Mriek, Jesse kent de rest ook alleen niet zijn oren.

Liefs

[img]http://m2.lilypie.com/cUBAp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Eigen neus is rond 15 maanden. Je kunt heel leuk testen of ze haar eigen spiegelbeeld snapt en dat ze snapt dat ze zelf ook een neus heeft.

Plak iets op haar neus: een leuk stickertje bijv. Ga met haar voor de spiegel staan en kijk wat ze doet. Voor de 15 maanden pakken ze meestal naar de spiegel. Na de 15 maanden pakken ze het stickertje van hun eigen neus.

Dan weet je dat ze zich realiseert dat het kindje in de spiegel Morgan is en niet een ander kindje. En dan realiseert ze zich ook dat ze zelf een neus heeft die ze aan kan raken.

Groetekes, Sje

Haha kikie, grappig dat Jesse het ook nog niet snapt. Ik stel voor dat we flink blijven oefenen, dan moeten ze het toch ooit doorkrijgen.

En Sje, leuke tip van die sticker. Erik moet het doorhebben, want hij kan inderdaad z’n eigen neus aanwijzen als je vraagt waar z’n neus is. Ga het binnenkort eens testen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

haha deus hahaha
leuk! echt tof…
leer dr maar geen oren trekken, alhoewel ze dat vast al wel is gedaan heeft??
rico die trekt iedereens oorbellen eruit haha, daarom heb ik alleen super kleintjes in, tja voorzorgsmaatregelen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oh goede tip Sje, nu alleen nog stikkertjes kopen.

Enne wat is overigens een makkelijke om daarna te leren. Mond of ogen?? Ze steekt nu al iedereen vingers in ogen …

Groetjes,

Michèle

oh alsjebliefd, rico wordt later tandarts die steekt zo ONDER mn tong en hard, dat doet echt zeer.
ook heeft ie es met zn vinger in mn neus gestoken. echt HEEL ver, en hij was zo snel dat ik niet optijd doorhad dat ie iets te ver zat. mn oog traande ervan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hé, die stickertruc ga ik meteen proberen, want Eva kijkt altijd zo geïnteresseerd naar de spiegel! Dan zeg ik: ‘Wat ben je knap!’ en dan lacht ze. Ze grijpt meestal naar de spiegel dacht ik, maar ik heb het al even niet getest. Tijd voor actie! Haha.

Eva wil graag dat ik mijn vinger in haar mond doe, zodat ze zachtjes kan bijten. Ze wijst vaak naar mijn ogen en voelt er dan ook zachtjes aan. Ik heb ook wel het idee dat ze zich bewust wordt van ogen en oren enzo, al benoemd zij ze nog niet. Maar Eef is sowieso nog niet zo’n prater!

@Inge, een DEUS is hier een sukkel he? Een vrouwelijke deus, een doos eigenlijk, Bv: ‘Ken jij Peggy?’, ‘Oh, das echt un deus!’ Een slome dus. Dat woord ken jij vast ook wel he! En een man kan geen ‘deus’ zijn, alleen een vrouw!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik las de tip van Sje en de stickertruc, dus heb het vanavond meteen geprobeerd. Er moest een nieuw pak billendoekjes opengemaakt worden, dus toen ik daar het stickertje vanaf haalde dacht ik aan die truc van Sje. Dus ik met Tim naar de spiegel in de badkamer met de sticker op zijn neus. Haha zag er niet uit, maar hij haalde de sticker wel van zijn neus af en ging niet naar de spiegel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Knap van Tim
Ik heb het nog niet uitgeprobeert.

Volgens mij snapt Dylano alleen nog maar buik en voet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi,

ik ga al vanaf dat Lisa heel klein was elke keer naar de spiegel toe en elke keer barst ze nu in lachen uit als ik naar haar zwaai in de spiegel. Ik loop er elke keer langs als ik haar uit bed haal of in bed leg namelijk. Ik loop langs de badkamer dan, en daar staat altijd de deur van open. Ze grijpt idd nog steeds naar het spiegelbeeld en kijkt dan heel raar op als ze het andere kindje niet aan kan raken hihi. En ze kijkt ook steeds naar mij zo van: heeeee nou heb ik 2 mama’s hihi!! Wel grappig hoor hihi. Nikki had het al heel vroeg door dat zij het zelf was in de spiegel, maar Lisa idd nog niet hihi!! Leuke tip idd Sje, ga ik rond die leeftijd ook eens proberen hihi… die tijd is er weer eerder dan je denkt zucht

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

@Sandra, leuk dat het gelukt is met het stickertje!

Groetekes, Sje