Morgan krijgt manieren

Het was al een beetje maar nu is het met alles. Als je iets of als iemand iets aan Morgan geeft komt er een keurig netjes Dank je wel uit, en als ze iets niet wil zoals van de week toen ik vroeg of ze nog wat patatjes wilde zei ze heel netjes nee dank je wel mamma. Echt zo schattig en iedereen complimenteerd ons ook met haar uitstekende manieren. Zelfs toen ze van een zwarte piet vanmiddag pepernoten kreeg was het een zacht en verlegen dank je wel. Ik ben zo trots op haar.

Groetjes,

Michèle

Wat goed! Erik kan het ook, maar durft het nog niet altijd. Wees idd maar trots op je beschaafde, zelfverzekerde meisje!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Haaha, ja leuk is dat he!
En als ze het niet in iemands gezicht willen / durven te zeggen dan doen ze het richting de grond wel zeggen…maar ze zeggen het wel!

Ja daar mag je zeker trots op zijn!

Gr, Danielle

Dat was dus met zwarte piet ook vanmiddag, Ogen strak naar beneden en dank je wel mompelen. Hij vond het het al heel netjes zo en ik was allang blij. Tegen anderen zegt ze het wel gewoon zo. En ik hoef niet eens te zeggen “wat zeg je dan” []

Groetjes,

Michèle

wow das echt super!
Ik hoop maar dat ik t mijn zoontje tzt ook aangeleerd krijg. Ben maar trots op je dochter!!

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
En ik hoef niet eens te zeggen "wat zeg je dan" []

Groetjes,

Michèle

Grappig hihi, Nikki deed het ook altijd uit haarzelf en pas op latere leeftijd moest ik dit gaan zeggen! Kan misschien nog komen dus Maar heel goed hoor en netjes dat ze het nu doet!!!

Goed zeg! Eva heeft echt nog nooit ‘dank je’ gezegd, alsof ze het woord niet kent! Zelfs niet toen gisteren de hele tafel vol cadeaus stond! Ze roept dan wel dolenthousiast ‘jaaaaa Saas!’, maar daar blijft het bij. Ik denk niet dat ze niet gemanierd is, maar dat ze het woord gewoon niet kent of niet snapt wanneer je het moet gebruiken, want ze zegt wel vaak ‘asj’ (alsjeblieft) als ze iets krijgt. Het zal vast wel komen…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Leuk he?!
hier ook eentje die heel netjes is (wat dat betreft in ieder geval ) meestal zegt ze, wanneer ze wat krijgt dakkewel.
maar ook als ze iets geeft is het heel netjes assesiet mama (alsjeblieft dus haha) of papa, bij vreemden doet ze het alleen niet hoor dat durft ze niet zo goed.

liefs,
Rinske

Gewijzigd door - Rinske op 06 Dec 2010 12:04:32

gistermiddag is ze er maar na 3 kadootjes mee gestopt alleen als mijn moeder enthousiast dank je sinterklaasje zei mompelde ze dank je klaas, maar ze was gaar gister en dood en dood moe.

Groetjes,

Michèle

Haha… toen Nora zaterdag haar Baby Born kreeg, heeft ze een heel sinterklaasliedje gezongen bij wijze van dank… Soort van afgeraffeld sinterklaas kapoentje maar wel heel hard dank u Sinterklaasje! met dansje en alles.

Verder gaat het dankje zeggen haar ook steeds beter af. Bij vreemden moeten we het haar wel vaak voorzeggen. Dus dan zeggen wij: Zeg maar Dank je mevrouw, of Dank je Piet. dat doet ze dat wel. Een aantal weken geleden kwam het er helemaal niet uit buiten de deur, dus langzaam begint het te komen.

Maar complimenten voor de dame Morgan! Zeker dat ze ook nee dank je wel mamma zegt! Geweldig toch!?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ha ha ha ja dat nee dank je wel mamma deed mij ook wel even perlex staan hoor, en veel oudere mensen vinden het heel lief en netjes van der. Tja moet ook zeggen dat sommige kinderen inderdaad geen manieren meer hebben vandaag de dag.

Groetjes,

Michèle

Top van Morgan. Ik zeg het wel bij Dylano maar ja omdat hij nog niet praat kan ik het niet terug verwachten

Madelon was en is ook altijd zo beleefd, kreeg ik zelfs complimenten over op de kleuterschool. Ik vind het niet meer dan normaal.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Mooi om te horen he. Rens zegt sinds kort dank als hij iets krijgt. Dankuwel vind hij nog moeilijk denk ik. Maar goed dank vind ik ook al heel netjes. Wij zijn op een geveven moment gewoon zelf dankjewel gaan zeggen als Rens iets kreeg en nu doet hij het uit z’n eigen zonder dat we het hoeven te vragen.

groetjes Ramona

@ Ramona, zo heb ik het dus met morgan ook gedaan en het werkt

@ michelle, komt wel joh, voor je het weet zeg je tegen hem ook hou nu eens even je mond

Groetjes,

Michèle

lief! goed hoor van Morgan!
Rico krijgt nu manieren qua opruimen, hij ruimt de hele dag op, als ie klaar is met spelen dan ruimt hij eerst dat op (in een lade open en dicht doen) en pakt dan wat nieuws.
hij zegt nu alleen ; dank"
het “jewel” komt er nog niet uit

Hmm als we ze nou samen zetten dan leert morgan rico jewel zeggen en kan hij haar leren opruimen

Groetjes,

Michèle

hahaha goed idee michele, wanneer heb je tijd?

Eh ja das een goeie…

Groetjes,

Michèle