Morgan is doodmoe

Op wat dromen en onrust soms 's nachts hebben we op zich geen klagen over het slapen, behalve dat Morgan doodmoe is. Ze sinds al dat licht pas om 20.00 in slaap. Gisteravond zelfs pas om 20.30. Maar om 7.00/ 7.15 is ze gewoon weer wakker. En ik merk dat het te weinig is. 's middags slaapt ze zo’n 1.5 a 2 uur, maar op het kdv soms korter. Ze is niet sjaggo, maar wel huileriger en ze eet slechter want ze heeft geen trek. Nou kan ze dat hebben en ze drinkt genoeg, maar die kringen onder der ogen zien er niet uit en ze zit veel te gapen. Aan het einde van de dag wordt ze hangerig en wil de eigenlijk alleen maar tegen je aan zitten. Op het moment dat ze naar bed gaat is ze ook blij dat ze mag en wrijft ze in har ogen ,aar eenmaal in bed begint het gedonder. Haar hele reportoire liedjes komt langs en een hoop geklooi van billen smeren en auw knieeen. Meestal na een keer steng toespreken hoeven we niet meer naar boven om der slaapzak aan te wurmen maar slapen duurt dus dan nog een uur. En zo gaan we elke dag maar door. Iemand tips???

Groetjes,

Michèle

Vervelend! Misschien toch een keer langs het CB gaan bij de inloopspreekuur en vragen wat je het beste kunt doen…
Kan me goed voorstellen dat je er zelf ook doodmoe van word en je weer een beter ritme voor haar wilt en dat ze dan ook overdag gewoon weer is wie ze was zonder doodmoe te zijn!
Succes ermee!

Nathanael is van 10-06-09

Nou CB ben ik niet zo’n fan van. Die zijn nogal eh makkelijk en laks hier dus dat zal voor mij de oplossing niet zijn denk ik.

Groetjes,

Michèle

Of langs de ha?

Nathanael is van 10-06-09

Nou ja den niet dat mijn ha er veel aan doet haar kennende. Ik hoopte dat jullie wat ideeen hadden. Nu ligt ze er ook alweer in. Ik wilde der 2e cd van K3 opzetten. Huilen en schreeuwen (want iets normaal zeggen doet ze dan niet meer en dan nog met der hand in der mond erbij) dat ze dat niet wilde. Dus ik werd een beetje boos en vroeg wat ze dan wel wilde. Naar bed toe, ze was zo moe, nu ligt ze in bed te kletsen met der beesten. Das normaal dat ze dat even doet alleen ;s middags is het inderdaad heel even. Een soort van bla bla bla tok slapen, maar 's avonds houdt het bla bla bla dus wel heel lang aan…

Groetjes,

Michèle

Een verduisteringsgordijn?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Heb ik ook al zitten denken. Maar zijn die makkelijk te verplaatsen?? Want de kamer die ze nu heeft houdt ze niet. Ze krijgt de kamer ernaast, maar ja die moeten we nog maken.

Groetjes,

Michèle

Een verduisteringsgordijn is gewoon net als een (rol) gordijn te plaatsen. Wij hebben overgordijnen die 100 % verduisterend zijn. Ja bij de kieren komt natuurlijk wel licht maar goed.

Maar weet je zeker dat het door het licht is? Als ze ECHT moe is moet het toch niet echt uitmaken?

Dat dacht ik ook al Christa, hoewel het voor de avond wel zou kunnen schelen want 's middags slaapt ze meestal vrij vlot al is het vandaag alsof ze me gehoord heeft. Ze ligt al een uur te klooien. Maar der oogjes staan op half zeven maar toch niet toe willen geven he…

Ik ga wel eens kijken bij een bouwmarkt. We hebben namelijk velux dakramen maar van Velux zijn ze onwijs duur enne wij weten natuurlijk ook niet hoe we financieel komen te zitten nu.

Groetjes,

Michèle

Ik merk aan Seth ook dat hij beïnvloedbaar is door het licht.
Hij slaapt nu niet voor 21.00 uur en ligt er al wel tussen 19.00 en 19.30 uur in.
Overigens is hij nu niet heel moe.

Wel heeft weleens van die periodes, meestal wordt het gevolgd door een groeispurt, lichamelijk of geestelijk.

Liefs, Anne

Verduisteren was ook mijn eerste idee.
En dan niet helemaal donker, maar een stuk donkerder
is waarschijnlijk al genoeg.

Je hoeft niet per se Velux-gordijnen te hebben.
Andere rolgordijnen kunnen ook.
Wel opletten dat het voor een dakraam is, anders heb
je er veel werk aan om het passend te maken

Heeft ze het niet te warm op die kamer?
Kan ze niet gewoon onder een laken/deken/dekbed
ipv een slaapzak?

Hylke heeft trouwens ook snel last van hangerigheid
en zeuren aan het eind van de middag.
Wat dan goed helpt is iets te eten te geven.
Niet te veel zo vlak voor het eten, maar bijvoorbeeld een paar stukjes
appel, een paar aardbeien, of een plakje ontbijtkoek.
Genoeg om voldoende energie te geven tot het eten.

Dat laat het energieverbruik iets vloeiender verlopen,
en scheelt enorm veel gezeur. En hij eet er niet minder om.
Na het eten komt dan de boost energie van het eten vrij,
en dan is het logisch dat er niet geslapen kan worden.

M.

Weinig tips behalve dat gordijn. Maar hier helpt dat niet. Eva gaat tegen 19.30 uur naar boven en stuitert dan juist van de energie. Die springt eerst nog 20x op haar bed, draait 10 liedjes af en klimt dan vaak nóg zelf haar bed uit om thee te drinken met haar nepvriendje Lucas. Ik hoor de theepot zingen en dan zegt ze: ‘Lekker he Lucas?’ Ze is altijd om 07.00 uur wakker, max 07.30 uur. Ze gaapt dan ook heel vaak en ze ziet er tegen elven ook moe uit. Maar gisteren wilde ze ook niet slapen 's middags, terwijl haar ogen op half elf stonden. Ik liet haar expres uit bed, om te kijken wat ze ging doen. Ze viel zeker 5x met spelen en zag toen zelf ook in dat ze toch wel wilde gaan slapen. Zij heeft haar slaap ook echt nog nodig en ze kan eigenlijk ook niet goed zonder middagdutje nog. Ik denk alleen dat zij en Morgan zichzelf al hele tantes vinden die weinig slaap nodig hebben! Maar ondertussen vallen ze om…Kwetterende vogels 's ochtends vroeg en zon (ook al heeft zij een beetje verduisterende gordijnen) dragen niet bij aan langer slapen en door de zomer wil ze toch al minder goed naar bed…Ik weet het eigenlijk ook niet wat je kunt doen, het zijn gewoon eigenwijsjes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik was ht nu net even zo ontzettend zat. Weer klieren met der brood dus ik de tv uitgezet, nog niet eten en alleen maar huilen huilen huilen dus ik heb haar boos naar bed gebracht. Boven wel goed gemaakt en gezegd dat ik niet meer boos ben, maar ze gaat nog maar even slapen. Ze is echt dood en doodmoe. Snotneus ook weer en hoesten en snotteren. Ik heb ook het idee dat ze hooikoorts heeft of in iedergeval ontzettend gevoellig is voor fijnstof. Maar goed ze ligt niu n bed te jammeren maar ze blijft maar even liggen… Leuke moederdag zo.

@ Bakmamma morgan ligt er uiterlijk 19.00 is alleen op zaterdag 19.30 ivm met pappa die pas om 19.00 thuis is uit zijn werk en die ze anders de hele dag niet ziet.

Groetjes,

Michèle

Volgens mij is Morgan jullie gewoon ontzettend aan het uitproberen met het avondritueel!
Ik las iig in je andere topic over het onderbroekenverhaal ook al zo iets…

Met de oudste hebben we dit ook een tijd gehad (en heeft nog wel van die periodes) dat hij steeds maar uit bed komt om: warme melk, plassen, nog een kusje, buikpijn, een vliegje op de kamer etc.
Er kwam steeds meer bij dat hij wilde… en op den duur was ik het zó zat!

Dus we hebben sindsdien een heel strak avondritueel op papier staan (eerst met foto’tjes, nu alleen nog met tekst omdat hij kan lezen), en daar wordt NIET vanaf geweken tenzij hij ziek is (=koorts). Hij mag alleen uit bed komen om te plassen, alle andere vragen moet hij maar onthouden voor morgenochtend.

Af en toe probeert hij het nog wel eens… en als ik het dan een paar keer toe laat merk ik dat hij er weer steeds verder in gaat en moeten we het weer even opnieuw aanscherpen…

Michèle, misschien een (goedkopere) tip: je kunt verduisterende stof per meter kopen (nu bij de kwantum in de aanbieding voor 9.99 per meter). Als je die op maat knipt van het dakraam (iets groter ivm de zoom) en de randen omnaaien ivm rafelen. Dan ff een lusje maken op elke hoek. Vervolgens 4 haakjes op je dakraam draaien en dan kun je dat “gordijn” er zo voor hangen mbv de lusjes.

Groetjes Nancy

ps hier exact hetzelfde probleem met onze dochter, die doet er ook zeker een uur over om in slaap te vallen en dat is zeker geen uitproberen. Ze kan de slaap gewoon niet pakken. Hopelijk moet ze alleen wennen aan het warme weer en valt ze binnenkort weer wat sneller in slaap.

Gisteravond hebben we het dieptepunt bereikt helaas. Morgan is om 9.45 huilend in slaap gevallen, mamma was helemaal op en pappa wist het ook niet meer. Dus we hebben samen nog even de laatste tijd ook doorgenomen. Mijn broertje. de stress van mamma geen werk, mamma ineens thuis en der kdv dagen omgegooid. Mamma die op is en dus slechte suikers met alle gevolgen van dien.

Conclussie: We blijven haar schema strak houden en ik loop niet meer om elk dingetje. Ze krijgt wel de waarschuwing slaapzak uitdoen is 1 keer aandoen weer en anders koud krijgen. Ik ga 2 dagen lang mijn suikers meten want ik wil waren of het alleen de stress is (en helaas hrt niet goed opletten wat ik gegeten heb) of dat mijn medicatie niet goed meer is, proberen (das soms heel lastig met mijn suikers) boos te worden op morgan, en morgan gaat sinds vanmorgen even op de kindival. Wij hebben door buitenaf factoren te veel spanning gehad de laatste tijd en dat heeft een volkomen verkeerde uitwerking.

Ik moest nog even terug van Mervin vanmorgen. Ik ging om 9.00 slapen en om 12.30 werd ik pas weer wakker. Hoe bedoel je beetje op. Nadeel is wel dat ik een hypo van een jewelste heb en nu vrolijk aan de cola en brood met pindakaas zit om alles weer op te krikken maar ik heb even heen wallen op mijn wangen hangen. Hoebedoel alles even goed onderschat hebben. Maar goed we gaan we even kijken voor dat gordijn denk ik en de regels strak houden, maar ook iets meer naar de gezondheid kijken.

Heel verhaal, maar dan snappen jullie me misschien.

Groetjes,

Michèle

Ik snap je helemaal. Hoop dat t snel weer allemaal lekker loopt bij jullie!

Knuffel!!!

Oei, das allemaal wat minder dat het allemaal niet zo lekker loopt! Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat! Ik wilde alleen even kwijt dat Lisa een rolluik heeft en daar is het dus echt donker, maar die doet er ook een uur over om in slaap te vallen als ze 's middags nog slaapt. Als ik haar niet naar bed doe 's middags (houdt ze prima vol en ze is niet vervelend) slaapt ze 's avonds gelijk! Nogmaals, sterkte!!!

PS Ik had je mailtje gehad, ik had het uitgelegd bij het topic Moederdag in Mama’s Hoekje

Morgan heeft vanacht van 19.00 tot 7.00 geslapen en heeft wel getreuzeld maar niet geklooid met haar brood vanmorgen. Ze was in een stuk betere zin natuurlijk want ze had heerlijk geslapen. Wel 2 keer wakker dat ik evenr der knieen moest insmeren maar ze sliep weer vlot daarna. Mamma is ook wat uitgeruster maar ik zal denk nog wel een paar keer wat extra slaap pakken denk ik. Vandaag zo ie zo een curve prikken.

@yavahn in zag het ja. Mannen…

Groetjes,

Michèle

ik vind ook dit herkenbaar, Morgan slaapt dus nog wel in de middag?
Rico kan dit dus niet door de warmte, en hoewel hij s’avonds wel vaak meteen in slaap valt (soms ook pas rond half 9 vanwege het licht, hij denkt dat hij dan nog mag spelen) is Rico toch s’ochtends vroeg wakker.
eerst sliep hij zowel s’middags anderhalf tot 2 uur als s’avonds van half 8 tot soms 9 uur. en nu is het alleen nog maar de nacht tot half 7 en dan is het weer zover.
wat jij zegt, Rico huilt ook vaker, maar is ook drammerig en wil nergens aan meewerken, niks is goed.
ook ik denk dat dit door slaaptekort komt en weet ook geen raad even. want hierdoor merk ik wel dat de PPT moeilijker is dan als hij wel aan zijn rust komt.
sterkte met je meisje