Mopperkont!

onze dochter bijna 7mnd oud.

ze zit echt in een moperfase/jengelen/zeuren en piepen!!!

en eerlijk gezegd word ik daar soms even crazy van!!!

VRAAG:

hoe zou dit kunnen?
hoelang duurd het
tips/adviezen?

heel hartelijk dank

en oja negeren of juist aandacht geven???

sprongetje ??? Tandjes ???

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik heb zelf het idee dat baby’s jengelen als er iets aan zit te komen. In de vorm van een tandje of een lichamelijk groeispurtje, of juist een geestelijk groeispurtje.
Jeske zit op het ogenblik ook in zo’n fase. Het ene moment is iets geweldig leuk. Het volgende moment ligt ze er om te janken.
Hoe lang het duurt is altijd moeilijk te zeggen. Bij Jeske duurt het soms 2 dagen, soms 2 weken.
Ik denk het altijd maar zo, na een hele diepe zucht, het gaat wel weer voorbij. Even doorbijten.
En als ik Jeske echt even zat ben, leg ik haar op bed en ik doe de babyfoon uit. Meestal is ze na een slaapje ook weer iets of wat vrolijker.

Wat betreft het wel of geen aandacht geven. Dat ligt eraan waarom ze zeurt… En hoe hard ze er om zeurt. Over het algemeen negeer ik het. Tenzij het echt uitmondt in krijsen. Dan pak ik haar op en probeer ik het maar uit te leggen waarom ik denk dat zij boos is en ik er over denk.
Ze snapt me heus niet. Maar het praten werkt wel kalmerend…

moeders…bedankt voor snelle tips.

bij dana heb ik ook het idee misschien tandjes, maar ik zie geen echte voortekens in mondje of hoet dat ook niet altijd???

en dana wil graag kruipen, maar lukt nog niet…en dan gaat ze me toch een potje zeuren/jengelen…blaaaahhhhhh

dana kan ook nog niet tijgeren, maar ze schuift naar achteren en ik denk dat dat haar frustreerd…zielig en soms erg vervelend…

inderdaad als wij het zat zijn leg ik haar ook op bed, maar na een slaapje is ze eerst vrolijk omdat we haar uit bed halen, maar na 15/30min begint het gejengel weer!!!

verder is het een skattie hoor…hihi

Dan denk ik eerder dat ze tegen een nieuwe fase aan zit te hikken, een sprongetje dus. Het is ook heel frustrerend als je zo graag al vanalles wil wat nog niet lukt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

MAAR HOELANG DUURT HET DAN???

Het zit je echt omhoog he meis…

Wat betreft tandjes. Je kan ze idd niet altijd zien, maar des te beter voelen. Een bobbeltje in het tandvlees. Of al een klein hard randje…

Zo’n geestelijk groeispurtje (geestelijke handelingen, vertalen naar lichamelijke) duurt ongeveer 4 weken, soms wel langer, naargelang wat de kleine zelf wilt bereiken.
In Dana’s geval dus: vooruit gaan in plaats van achteruit. Das nog eens best lastig om te doen. Dus ik kan me haar frustraties goed voorstellen.
Er valt helaas weinig aan te doen, ze moet er echt even doorheen.

Wat bij Jeske overigens ook helpt als ze boos is, is haar even oppakken, muziek lekker hard en door de kamer dansen. Daarna kijken we samen in de spiegel en dan is het weer goed…

Heel herkenbaar zeg.

Ook ik zit vandaag te puffen. Wat een gejengel zeg.
Volgens mij zitten er inderdaad weer tandjes aan te komen. Ik zie 2 witte puntjes boven in dus dan is het ook logisch dat ze niet in haar hummetje is maar toch is het vermoeiend.
Is ook sinds een week of 2 eenkennig dus als ik ook maar even uit haar ogen ben begint ze al te piepen.

Dus ik begrijp je volkomen hoor