Mopperen

Hi meiden,

Jesse kan soms heel erg mopperen. Echt zo van blleehh uuuuhhh zo van: waarom gaat het niet zoals ik het wil! Nu is hij ook aan het spelen en kan niet bij een speeltje. Boos dat hij dan doet… Ik negeer hem en hij houdt dan wel op, maar vind het wel grappig
Doen jullie kindjes dat ook en besteden jullie er dan aandacht aan?

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Haha,
ja hier wordt ook gemoppert, meestal lach ik erom. He klinkt zo grappig. soms zeg ik dat ik begrijp dat ze moppert, soms laat ik haar maar, en soms help ik haar een beetje, ligt eraan waarom ze moppert… Meestal moppert ze omdat ze iets niet voor elkaar krijgt, zoals maria montessori zei; help mij het zlef te doen! dus help ik haar zodat ze kan leren het wel voor elkaar te krijgen.

Groetjes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik moet er meestal hard om lachen… Soms moppert hij echt om niks. als ik dan ga lachen gaat hij huilen hihi… dan zeg ik: waarom huil je nou en daarna lacht hij weer meteen… de charmeur…

Liefs

hier ook hetzelfde hoor wanneer ze iets niet voor elkaar krijgt. meestal laat ik ze gewoon maar even gaan en dan gaat het vaak weer vanzelf over. uiteindelijk krijgt ze het of wel voor elkaar of ze heeft er dan geen zin meer in. ligt er inderdaad wel een beetje aan wat t is.

liefs,
Rinske

Rico doet dat ook, af en toe ben ik bang dat hij een echte drammer gaat worden want soms lijkt het daar wel echt op.
ik ben dan bang dat ik iets fout doe ofzo want je wil natuurlijk niet dat je kindje boos is (en soms is ie dat ook op mij vooral als ik m in de wipper zet als ie al 'n kwartier na het eten op mn schoot heeft gezeten)
hij gaat dan echt trappen en zn adem inhouden en bizarre geluiden maken enzo nouja het zal er wel bijhoren (HOOP IK!!)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bj Morgan ligt het er ook aan waarom ze moppert. Ze kruipt heel goed dus daar ga ik haar niet bij helpen als ze iets hebben wil. Hier is het vooral mopperen als iets niet mag. Katteneten uit de bakjes halen of zo. Als ik haar dan weghaal is het mopperen. Ik zeg altijd 2 keer nee zo en bij de derde keer haal ik haar weg. En als ze heel moe is kan ze ook mopperen. Dan heeft ze het ineens helemaal gehad.

Groetjes,

Michèle

Ook dylano kan aardig mopperen en inderdaad als iets niet lukt of als hij de box beu is, of op een tijd wanneer hij normaal nooit in de box ligt en dan even wel moet omdat ik de was ga ophangen ofzo

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Erik moppert niet alleen, hij huilt er ook nog eens hartverscheurend bij. Eerst negeerde ik het, nu zeg ik streng: “Nee, nergens voor nodig.” En prompt houdt 'ie op met huilen. Ik heb geen zin in zo’n dramkind dat om het minste of geringste jengelt, dus ik probeer dat nu een beetje in de kiem te smoren. Weet niet of het juist is, maar het werkt wel.

Groetjes!

Ik ben ook bang dat ik dan iets verkeerd doe. Wat jij doet Mriek lijkt me wel een goed plan…Ga morgen uitproberen Gewoon NEE zeggen…

Liefs

Nou, ik denk dat negeren ook goed is hoor. Je hoeft ook niet om alles strijd te maken met je kind namelijk. Maar ja, soms ben ik het echt beu en dan is het echt streng ‘nee, niet nodig’ en dan is 'ie meestal dus direct stil. Heel soms brult 'ie harder, maar dan probeer ik het alsnog te negeren of wat ook werkt hem af te leiden.

Ben benieuwd!

Groetjes!

Jurian heeft sinds 3 dagen weer zulke jammer dagen … en het in nog niet eens sprongen tijd… Hij verveelt zich (zie topic speelgoed). Ik doe het ook net als Mriek… Negeren en op een gegeven moment Nee klaar …

Samen met manlief afgesproken dat hij minimaal elke ochtend uur in de box gaat … want anders weet ik het wel… meneertje wil dit nl niet meer… maar denk dat dit echt periode is?!

Ze moeten zich toch ook echt alleen kunnen vermaken je hebt toch ook nog een huishouden… Jesse moppert dus ook de laatste paar dagen… grrr Zouden ze dat met elkaar hebben afgesproken ofzo
En Mriek hij is nu op de creche maar als hij gaat mopperen of stouten dingen gaat doen ga ik dus NEE zeggen… Ben benieuwd. Volgens mij gaat hij ook hard huilen.

Liefs

En en? Hij is neem ik aan thuis van de creche…nog streng moeten zijn?

Groetjes!

haha… een beetje
Hij ging eerst aan de kat z’n staart trekken mocht natuurlijk niet. Ik nee zeggen hij boos. later aan de lamp trekken hem daar weg gehaalt. Hij huilen ik heb he toen gewoon laten gaan en toen hield hij op. Hij weet het allemaal dondersgoed hoor! Ik moet stiekem altijd lachen als hij zo boos doet.

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Haha, klinkt bekend. Erik is net zo. Af en toe kijk ik hem inderdaad aan als 'ie zo tekeergaat en dan kan ik ook alleen maar lachen. Wat zijn het soms toch ook boefjes hè…maar wel lieve boefjes!

Groetjes!

Hele lieve boefjes maar af en toe…
Vandaag heeft hij ook weer wat nieuws. als hij in de box zit laat hij zich meteen naar achtervallen. Gaat hard lachen maar daarna huilen want hij kan natuurlijk niet zelf omhoog komen. Zodra je hem daar in tegen op de grond zet blijft hij wel zitten en spelen
Maarja hij moet van mij ook nog in de box dus pech voor hem…

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

mmh bij jullie dus ook veel gemopper. Nou hier ook…oohhh Dani kan zo mopperen. Hij wil zoveel, maar kan dat nog niet allemaal. Hij gaat niet alleen mopperen, maar net als Erik echt huilen…soms tot het hysterische aan toe.
Vind het erg moeilijk om dan te bepalen wat te doen. Vaak ga ik uiteindelijk naar hem toe en met hem spelen. Het is bij hem volgens mij niet direct een aandachtshuil, maar meer dat hij nijdig is dat hij niet verder komt. Of omdat hij niet meer wil liggen maar wil zitten en het liefst staan. Ben bang dat ik hem dan toch iets te veel aandacht geef en hem help. Maar vind het huilen ook zo zielig. Misschien moet ik hem is 5 minuten laten??

Ik doe hem ook heel weinig in de box, maar had al gedacht om hem misschien steeds minimaal 5 minuten daar in de laten? Gingen jullie kindjes zich beter vermaken in de box toen ze eenmaal konden zitten?

Ja hoor toen wel! En nu heeft ie dus het spelletje van achteruitvallen ontdenkt…
Maar toen hij nog wel gin speln zittend in de box kon hij dat zo anderhalf uur

Liefs

Wow 1,5 uur…hier is het nu hooguit 10 minuten…, maar hij kan dus nog niet alleen zitten. Snel dat zitten oefenen, haha…nee hoor…het komt zoals het komt. En uiteindelijk gaan ze neem ik aan vanzelf wel een tijdje echt alleen spelen…

Ja tuurlijk!! Jesse wilde daaarvoor NOOIT in de box. Had daar toen nog een topic over gemaakt

Liefs