Mooi he, mamma zijn!

S’morgens 7 uur, Joyce wordt wakker. Ze gaat staan en brabbelt druk.
Ze kijkt over het houtwerk van haar bedje heen mijn kant op en ik denk:
Ow nee he, ik wil nog even slapen. Dan zegt ze inneens een nieuwe klank en
besef me dat nog niet eerder gehoord te hebben.
Dan vind ik het inneens niet erg meer wakker gemaakt te worden en denk ik :
Mooi he, mamma zijn.

Ik til Joyce uit bed en omdat ik nog niet mijn bed uit wil leg ik haar nog even naast mij. Ik denk, nog heel even mijn ogen dicht hoor, en zak een beetje weg in mijn droom die ik zojuist nog droomde. Joyce laat dat niet toe en slaat met haar handjes in mijn gezicht. Ik baal er een beetje van want ik had graag nog even wat weg willen doezelen. Ikvoel hoe ze over mijn heen buigt en inneens zachtjes in mijn neus bijt. Ik moet even lachen en denk : Zo lief heeft nog nooit iemand mij wakker gemaakt. Mooi he om mamma te zijn !

Oke Joyce wint, half 8 ga ik naar beneden. Ze speelt wat in de box, ik geeft haar een flesje en een schone luier. Ze wil geen luier om en spartelt tegen. Ik baal ervan want die luier moet toch om. Als ik hem eenmaal om heb trek ik haar omhoog en slaat ze haar kleine armpjes om me heen. Ik geniet van het moment en zeg tegen haar : ik ben blij dat ik jou mamma mag zijn.

Ik geef Joyce een boterham, ze wil niet. Ik baal en zegt, kind je moet toch eten.
Maar Joyce weigert en ik voel me lichtjes geirriteerd. Dan innens pakt ze het brood en ik ben blij. Maar nee hoor, Joyce eet niet zelf, ze wil mij voeren.
Ik speel het spelletje mee en zeg mmmmmmmm lekker. Joyce moet hierom lachen en weer denk ik : er is niets mooiers dan mamma te zijn !

Ze loopt wat aan mijn hand, samen halen we de boodschappen en ik badder haar.
Joyce is tevreden. Dan moet ik naar mijn werk en ga ik er snieky vandoor omdat ik niet wil dat ze gaat huilen. Als ik op mijn werk ben mis ik haar.

Als ik thuiskom wil ik alles weten, wat ze gegeten en gedronken heeft.
Wat ze hebben gedaan, alles !
Soms hoor ik nieuwe dingen en soms dingen die ik al weet.
Maar toch blijft het leuk om over alles op de hoogte te zijn.

s’Avonds, eerlijk is eerlijk, ben ik blij als ze op bed ligt en ik even tijd heb voor mijn vriend en voor mezelf. Dan doe ik zachtjes met de deuren want ik ben bang dat ze wakker wordt. Even tijd voor onszelf, dat hebben we nodig denk ik dan.

Maar dan was ik haar kleertjes en hang ze te drogen, haar speelgoed zet ik weer op zijn plek.Mijn vriend geeft me een massage en ik wil genieten van ons samen.
Maar stiekum dwalen mijn gedachten af, ik kan niet wachten tot Joyce wakker wordt en ik realiseer me : ik ben partner , werkneemster, huisvrouw, dochter, leerling, en zo meer, maar geen van dit alles schenkt me meer voldoening dan het Mamma zijn !

Ja, prachtig om mama te zijn. Vind het vaak zelfs een eer. Wat heb je dit ook lief geschreven… Hoop dat iedereen zich zo nu en dan beseft hoe heerlijk het is om mama te mogen zijn.

Inderdaad prachtig geschreven
En ja ook ik ben zo gelukkig dat ik mama mag zijn van mijn twee ventjes
Daar kan niets tegen op

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Mooi geschreven.
en ook ik herken elke moment.
Fijn om mama te zijn.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Helemaal meer eens!! Erg mooi geschreven zeg!

Groetjes Nathalie & Co

Ongelovelijk!!! Wat een mooi verhaal. Ik ben het ook helemaal met je eens, het is heerlijk om Mamma te zijn

Groetjes Wiets

ikke ook zo blij om mama te mogen zijn

en idd heel mooie geschreven

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Er is geen mooiere droombaan dan de functie van “Mama”! Ik ben zo dankbaar dat ik mama heb mogen worden.

Vroeger zei mijn moeder altijd: de mooiste dag van je leven is niet je trouwdag, dat is de dag dat je moeder wordt.

Ik kon me daar niks bij voorstellen want wat kon er nou mooier zijn dan de hele dag in een prinsessenjurk mooi lopen zijn?
Maar ze heeft wel gelijk gehad hoor, moeder worden, daar kan de mooiste trouwdag niet tegenop!

Groetekes, Sje

Oh ja, en wacht maar tot ze praat, dan krijg je midden in een winkel een dikke knuffel met de mededeling “Mama, je bent de liefste mama van de hele wereld!”.

Of 's avonds als je haar in bed legt, zegt ze “Mama, ik ben zo blij dat jij er bent!”.

Voel je jezelf al smelten?!

Groetekes, Sje

Ja Sje, inderdaad, daar smelt je van als je lieve poppie dat tegen je zegt.

Ik smeld ook al, ik moet alleen nog even wachten, Stijn brabbeld alleen nog maar. Maar… ik heb geduld, ik geniet ieder minuut

Groetjes Wiets

Evianne zegt steeds , “ach mamma, ik hou zo van jou”. OOOOO kleffer kan haast niet, maar wat is dat heerlijk.

Sluit me volledig bij iedereen aan enne…Miranda, wat heb je dat inderdaad mooi geschreven…moest bijna een traantje wegpinken toen ik het las. Soms ‘vergeet’ je even hoe geweldig het is om mama te zijn (bijv. vandaag toen Ethan de tuinslang aanzette en mee naar binnen bracht om het me heel trots te laten zien…) en dan heb ik tenminste soms een klein herinnerinkje daaraan nodig van iemand anders!!!

Bracht net de kids naar bed en kreeg heerlijke zever en snotzoenen - geweldig!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

quote:
Soms 'vergeet' je even hoe geweldig het is om mama te zijn (bijv. vandaag toen Ethan de tuinslang aanzette en mee naar binnen bracht om het me heel trots te laten zien........) en dan heb ik tenminste soms een klein herinnerinkje daaraan nodig van iemand anders!!!!!!!!!
haha die Yvonne. Humor !!! En waarschijnlijk moest je ook eventjes tot tien tellen ?

Jaaaaaah, heeeeeel langzaam tellen hè! Maar goed, dat was voor zijn ‘fontein avontuur’…als hij vandaag met de tuinslag naar binnen komt denk ik waarschijnlijk dat het GEWELDIG is…duurt waarschijnlijk ook niet te lang hoor, deze ‘vergeeflijkheid’ van moeders!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

inderdaad mooi geschreven!
ik vind iets mooiers dan mama te mogen zijn bestaat er niet.
Kinderen neem je niet je krijgt ze en ieder kind is een cadeautje!
ik ben ontzettend blij dat ik het heb mee mogen maken en ben smoorverliefd op onze twee (ondeugende) moppies.
Dat gekeuvel de hele dag van onze peuter! en dan over haar geklets nog niet gesproken. Als je 's ochtends haar deur open doet van de slaapkamer begint ze en als ze gaat slapen dan eindigt ze pas weer. GEWELDIG! ze slaapt nu bij haar opa en oma…vreselijk stil in huis hoor…ik ben blij als ze morgen weer thuis is…
En je ziet lucas zich steeds meer ontwikkelen…geweldig mooi om te zien! hij is nu 9,5 maand…
iets mooiers bestaat er niet…

gr,
bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)