Even een kritische noot; je kan kijken hoe scholen het doen.
Hier komt het Jenaplan het slechtst eruit. Heb verder zitten kijken, maar het valt mij op dat deze scholen vaak slechtere resultaten hebben. Ik heb in het begin getwijfeld, maar ik ga ze er straks niet op doen. Meerdere redenen. Ik vind het juist niet fijn (weet niet of dat overal zo is), dat groep 3.4.5. en 6.7.8 bij elkaar zitten. Zitten in een hele andere leeftijdsfase. Ik ben van mening dat belangrijke dingen eerst moeten, taal rekenen etc. omdat je sommige dingen nodig hebt in dit leven. Als je later bij een baas werkt kan je ook niet kiezen. Ik wil ook niet dat als mijn kind goed is in bv. tekenen, dat ze dat dus gaan stimuleren. Hij mag van mij elke baan doen, wat hij wil, maar probeer wel te leren, dat het fijn is om later ook werk te hebben en niet als kunstschilder zonder werk te zitten en je kinderen niet kan onderhouden.
En als kinderen alles op eigen tempo doen, worden ze niet opgetrokken door de groep, zoals normaal vaak automatisch gaat.
En als je als ouder genoeg aandacht schenkt aan je kind, kan ik hem zelf heel veel andere vaardigheden wel bij brengen.
Dat is voor mij de reden, kort door de bocht om hem daar niet heen te doen. Dalton komt trouwens het best eruit.
mijn dochter zou in eerste instantie ook naar montessori gaan, was en ben er nog steeds heel positief over.
maar we hebben toch besloten haar naar een school in de buurt te doen, de montessori lig 20 minuten bij ons vandaan, de school waar ze nu naartoe gaat 5 minuten.
de reden dat ze naar een ’ gewone’ school gaat is dat ze daar ook gebruik maken van montessori materialen maar het wat meer gestuurd is. En dat is wat onze dochter goed kan gebruiken. Ze heeft toch wat meer structuur nodig dan het Montessori onderwijs biedt. Voor haar denken we nu dat het niet echt geschikt is. Puur op basis van hoe ze zich nu ontwikkelt…
[/quote]