Mongia

Sinds eer gister is mongia zo vervelend, ze wil niks ze wil niet in de box ze wil niet op schoot, ja even dan weer huilen, ze heeft geen koorts en eet ook goed net als normaal, vanmorgen ze kwam van bed, drinken effe bij mij mama zitten, in de box…weer huilen.
Tìs dat ik geen behang heb maar anders
Ze heeft wel last dat haar tandjes door willen komen maar dat is al een paar weken zo, ze is nou vijf maanden geweest,
wat kan dit zijn?

groetjes agnes en mongia

Waarschijnlijk heeft ze last van haar tandjes.
Maar mijn zoon is nu ook 5 maanden en doet precies zo als je dochtertje.
Tessie heeft gister ook zo’n gelijkt topic geplaats, haar dochter is ongeveer ook even oud, ook het zelfde gedrag.

Nu heb ik van de week een tip van sje gekregen over een boek oei ik groei.
In dat boek staat zoveel herkenning ook over deze periode.
Het word wel de hang periode genoemd, ze willen helemaal niks, of zijn maar een paar minuten zoet.
De ene dag is het goed en de andere dag heb je weer een boos en huilerig kindje.
Ze kunnen minder slapen slechter eten, en noem maar op.
en zo zijn er nog veel meer dingen op tenoemen.

zo’n periode kan variéren tussen de 1 en 5 weken, maar na deze periode heeft je kindje er weer een hele mentale sprong bij, en zal ze weer de oude zijn.
Tot de volgende hangerige periode.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, de enige tip die ik je kan geven mocht je het boek nog niet hebben, het is echt een aanrader!
Suc-6 ermee

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Hoi Agnes,

Het kan inderdaad tandjes zijn, maar heb je ook het andere topic gelezen van MJ over Ruben die niet lekker in zijn velletje zit? Die is ook net over de 5 maanden en ik heb Marianne aangegeven dat hij weleens in een hangerige periode kan zitten.

Ik heb haar het boek Oei ik groei aanbevolen, zij heeft het meteen gekocht en wat ze inmiddels gelezen heeft vond ze heel herkenbaar. Zie haar bericht hierboven.

Kan dus zijn dat Mongia niet alleen met tandjes bezig is, maar ook in die hangerige periode zit. Die zit tussen 21,5 en 26,5 week namelijk.

Succes met de kleine meid!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Gewijzigd door - Sje op 22 Dec 2005 11:46:47

Oooh sorry hoor had het niet gezien dat er al een topic over was
inderdaad kan dat ook ze is 22 weken!!!plus dan de tandjes ojee kan dus nog een aantal weken duren,
ik ga wel verder bij tessie haar topic.
En zal alles van het weekend eens goed doorlezen, komt goed

groetjes agnes en mongia

Hoi Agnes,

Even ter geruststelling, het hoeft niet zo te zijn hoor dat ze er echt een aantal weken last van heeft. Sommige babies hebben het een klein weekje of nog korter en weer andere babies hebben langer last tijdens zo’n hangerige periode.

Succes met het lezen van de andere topics!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

heb je gelijk in Ruben is 2 dagen erg verveelend geweest maar gister en vandaag gaat het allemaal weer erg goed, en heb niks te klagen.

Ondanks dat oei ik groei me geen tof boekje leek, heb ik het eens gekregen en vond er veel herkenning in met name over de moeilijkere periodes.

heb het effe helemaal gehad zeg, ik heb haar in de bak gelegd en ben er even bij weg? hee ze is stil…ze slaapt bijne puhhh.
maar ik hou wel van der hoor hahahahaha

groetjes agnes en mongia

kan het me voorstellen…soms heb je even zoiets iets van zoek het even lekker uit.
Maar ja binnen een paar minuten ben je er dan wel weer, want ze zijn nog zo klein.