@Sandra, ik zoek ook vaak dingen na op internet, maar daar word je inderdaad alleen maar bang van. Ik zie totaal niet wat mondademen te maken heeft met leerachterstanden? Lijkt me vergezocht! Ik zat heel veel op internet toen bleek op de echo dat Eva een flink kindje zou worden. Dan zocht ik op ‘grote baby’ en daar werd ik dan helemaal bang van. Het leek dan ook net alsof ik de enige was met een groot kindje, want het kwam dan vooral veel voor bij suikerziekte enzo. Ze noemde dat dan een ‘macrosoom’. Dan zei ik tegen mijn vriend: ‘Ja, wij krijgen een macrosoom!’ Hij zei dan dat ik daarmee op moest houden en dat ik me gek maakte om niks. Het was gewoon de onzekerheid natuurlijk. Hij had gelijk, maar echt loslaten kon ik het niet. Eva was 4015 gram en dus wel groot, maar niet abnormaal. Dat kwam doordat ik toen een dubbele placenta had en ze had gewoon lekker veel zitten eten! Maar ik was meteen dol op haar en een volgende keer zou het me niks meer uitmaken. En uiteindelijk wordt Eva notabene steeds kleiner in vergelijking met andere kindjes, dus het zegt ook helemaal niks! Waar maakte ik me nou druk om he? Ik probeer nu dus zo min mogelijk op te zoeken. Gelukkig ben jij inderdaad nuchter en weet ik dat je je daar niet door op laat jutten!
@Ramona, bedankt voor de goede tips! Ik heb voor Eva gisteren een gewone beker met oortjes gekocht en die vond ze erg interessant. Ze wilde er zelf uit drinken. Ze pakte 'm bij de oortjes en deed haar mond in het water. Ze maakte ook een beetje een (mislukte) drinkbeweging, maar zo moet ze het toch leren he. Die beker van Difrax lukt hier ook al een beetje, al kan ze die niet zelf pakken. Maar met dat andere bekertje gaan we nu dus aan de slag. Hopelijk lukt het dan binnen een paar weken! Goed dat het Rens al zo goed lukt!
Groetjes Rainbow, trotse mama