Mond altijd open

Hier komt idd zijn knuffel ook het bed niet uit, want anders zou hij ook veel meer duimen. Zodra hij namelijk de knuffel in zijn hand heeft gaat automatisch zijn duim in zijn mond. Zodra ik voor de grap zijn knuffel uit zijn handen haal gaat ook de duim weer in zijn mond. Maar ja hij slaapt altijd met deze knuffel, dus wil het niet zonder knuffel laten slapen.

Vervelend dat jij lang met je amandelen getobt hebt. Ik was 1 jaar toen mijn amandelen geknipt waren, maar weet niet of dat mijn neus of keelamandelen zijn geweest. Bedankt in ieder geval, ga het in de gaten houden en als niks werkt toch voor de zekerheid de huisarts bellen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@Sandra, ik zoek ook vaak dingen na op internet, maar daar word je inderdaad alleen maar bang van. Ik zie totaal niet wat mondademen te maken heeft met leerachterstanden? Lijkt me vergezocht! Ik zat heel veel op internet toen bleek op de echo dat Eva een flink kindje zou worden. Dan zocht ik op ‘grote baby’ en daar werd ik dan helemaal bang van. Het leek dan ook net alsof ik de enige was met een groot kindje, want het kwam dan vooral veel voor bij suikerziekte enzo. Ze noemde dat dan een ‘macrosoom’. Dan zei ik tegen mijn vriend: ‘Ja, wij krijgen een macrosoom!’ Hij zei dan dat ik daarmee op moest houden en dat ik me gek maakte om niks. Het was gewoon de onzekerheid natuurlijk. Hij had gelijk, maar echt loslaten kon ik het niet. Eva was 4015 gram en dus wel groot, maar niet abnormaal. Dat kwam doordat ik toen een dubbele placenta had en ze had gewoon lekker veel zitten eten! Maar ik was meteen dol op haar en een volgende keer zou het me niks meer uitmaken. En uiteindelijk wordt Eva notabene steeds kleiner in vergelijking met andere kindjes, dus het zegt ook helemaal niks! Waar maakte ik me nou druk om he? Ik probeer nu dus zo min mogelijk op te zoeken. Gelukkig ben jij inderdaad nuchter en weet ik dat je je daar niet door op laat jutten!

@Ramona, bedankt voor de goede tips! Ik heb voor Eva gisteren een gewone beker met oortjes gekocht en die vond ze erg interessant. Ze wilde er zelf uit drinken. Ze pakte 'm bij de oortjes en deed haar mond in het water. Ze maakte ook een beetje een (mislukte) drinkbeweging, maar zo moet ze het toch leren he. Die beker van Difrax lukt hier ook al een beetje, al kan ze die niet zelf pakken. Maar met dat andere bekertje gaan we nu dus aan de slag. Hopelijk lukt het dan binnen een paar weken! Goed dat het Rens al zo goed lukt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@rainbow
Rustig aan hè met de bekers
Hier gaat een tuitbeker nu met harde tuit redelijk maar is geen antilek
en gewoon uit een beker drinken lukt ook wle een paar slokjes, Maar vindt dat hij dan zo weinig drinken binnenkrijgt op een dag want duurt stuk langer voor het leeg is als de fles

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ja, internet is vaak erg handig, maar soms staan er net iets te veel dingen op. Door die stomme gevolgen die je op internet leest laat je je toch ongemerkt opjutten. Vervelend dat jij dat destijds had toen Eva een groot kindje zou gaan worden. Kan me voorstellen dat het moeilijk was zoiets los te laten. Dat heb ik nu ook. Ben nuchter genoeg om te denken het komt wel goed. Maar stiekem blijft het je toch wel steken. Vandaag was hij naar de creche, maar toen hij thuis was heb ik een paar keer geprobeerd zijn lippen op elkaar te duwen. Maar zodra ik loslaat staat zijn mond weer open. Ook als ik het probeer als hij slaapt blijft zijn mond niet dicht. En doordat dit niet lukt ga je toch weer denken. Las namelijk ook dat je kaak verkeerd kan groeien doordat de mond altijd openstaat. Maar goed aan de andere kant denk ik dan ook maar weer als het echt heel erg had geweest dan had het CB er wel meer aandacht aangeschonken lijkt me.

Wat goed dat Eva al een beetje uit een gewone beker kan drinken. Dat is een goed begin. Daar gewoon rustig mee blijven oefenen en dan komt ze echt vanzelf wel van die speenbeker af.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@Michelle, je bent zeker bang dat Dylano straks alleen in de disco staat te drinken uit een speen he? Maar wees niet bang hoor, haha, want Eef drinkt mini-slokjes uit de beker. Ik ben dan ook bang dat ze veel te weinig drinkt en dan geef ik haar ook een fles met 150-200cc die dan helemaal op gaat. Ik geef nu melk en sap in de fles nog en oefen tussendoor wat met de beker. Maar eer ze daar echt goed uit drinkt, pfff, dan zijn we wel even een stuk verder denk ik! Dylano en Eva gaan dus nog gelijk op! Haha.

@Sandra, ik kan me voorstellen dat je je stiekem toch wat zorgen maakt. Zeker als het bij Tim niet meteen lukt. Maar geef het wat tijd, want hij heeft zijn mondje langere tijd open gehad en nu moet het opeens dicht. Hij moet even wennen. Gewoon blijven oefenen en al die spookverhalen…ik geloof ze niet zo hoor. Als het echt een probleem zou zijn, had het bureau er inderdaad wel meer aandacht aan besteed. Lijkt mij ook hoor. En als het je echt niet lekker zit en het oefenen niet goed lukt, kun je altijd het cb nog even bellen over een paar weekjes…Toch? Komt goed hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@rainbow

Ik zag Dylano indd al helemaal alleen in de disco staan met zijn fles

Liefs Michelle

Ja, Rainbow dat is waar. Thanx voor je hulp. Ga gewoon oefenen en zie het verder wel.

Haha Michelle zie het idd al voor me, Dylano en Eva in de kroeg met een speenbeker. Duurt gewoon bij hun wat langer, maar zal vast wel goedkomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Even off-topic… Seth drinkt nu een tijdje niet meer uit een fles tussendoor, en ik was ook echt bang dat hij dan te weinig zou krijgen, maar hij gaat steeds meer drinken, dus het komt echt goed!!
Hij drinkt gewoon uit een een beker met een los rietjes, dus geen rietjesbeker oid
Het komt goed!!
Liefs,Anne

We houden hoop

Liefs Michelle

Heb niet alles gelezen maar zag deze topic voorbij komen. Dus dacht ff kijken. Jurian is nl vanmorgen geweest ook na het invullen van de vragenlijst (wat ik geen gekke lijst vond want hij zette mij ook aan het denken over bepaalde dingen die jezelf normaal vind maar wat misschien wel anders kan etc) Ook haar viel het op dat Jurian zijn mond veel open heeft (kan ook door zijn amandelen komen waarvoor we in febr terug moeten). Ik heb van haar een oefenboekje meegekregen van het GGD met als titel: Gebruik je mond goed!

Hier staan oefeningen in waarvoor Jurian ws nog te klein / jong is maar wat we wel kunnen gaan proberen. Je kan deze boekje gewoon aanvragen bij het GGD of evt op het cb.

Succes!

Wat raar dat wij dat boekje niet meegekregen hebben mini-boy. Maar bedankt voor de tip, dan ga ik de GGD ook even bellen om dit aan te vragen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker