Rico vraagt elke keer een slok thee van mij, maar ik drink gewoon van Pickwick die fruit thee weet je wel, kersen, aardbei etc.
mogen ze dat op deze leeftijd al hebben ipv rooijbos etc>???
Mogen ze al thee van pickwick? (fruitthee)
Ik geef mijn kinderen vanaf 1 jaar al thee van pickwick div. smaken. nog nooit van gehoord dat ze dat niet mogen hebben. Hoe oud is Rico?
Wat ik wel doe is zorgen dat het lauwe thee is en zeker niet te warm ( doe gewoon koud water erbij nadat de thee klaar is)
ik geef Eliza sinds 3 maanden ongeveer fruit forest van pickwick of kers.
Heb ook nog nooit gehoord dat het niet mag? Waarom?
oja, ik maak de thee niet te sterk, kan wel 3x met zakje doen
Groetjes,
Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–
omdat er theeine in zit en Theïne is eigenlijk hetzelfde cafeïne.
dit zit dus b.v. in zwarte en witte thee maar ik weet dus niet wat fruitthee voor thee is, of dit dus een zwarte thee is of niet. of een witte of whatever…
Fruitthee is een zwarte thee. Geen idee eigenlijk of het ‘mag’, Erik drinkt nooit thee.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Mijn kids krijgen al die smaakjes thee al heeeeel lang, ik heb er nooit bij stil gestaan dat het niet zou mogen. Ze hebben er nooit last van gehad, maar ze drinken dan ook geen liters. Joey krijgt trouwens ook wel eens koffie. Van een gebruikte koffiepad en met heel veel melk, dus meer slootwater dan koffie Maar hij vind dat reuzeinterresant, das echt een momentje van ons samen dan, samen een bakkie doen
Groetjes Anouk
Tim is sinds kort een echte theeleut en vraagt regelmatig om thee. Hiervoor hoorde ik hem er nooit over en dronk hij het nooit. Hij krijgt dit gewoon van me, volgens mij mogen ze vanaf 7 maanden al thee hebben. Tim kiest zelf een smaakje en de ene keer kiest hij rooibos en de andere keer kiest hij een fruitsmaakje.
Groetjes,
Sandra
Ik heb even het boekje van de voedingscentrum erbij gepakt, daar staat in:
Geef je kind liever water, lauwe (vruchten) thee of groentesap, Door veel limonade, frisdrank, diksap, vruchtensap en yoghurtdrank kan je kind te zwaar worden.
hmm ja kijk rico is van zichzelf al behoorlijk druk dus theine ? kweet niet lijkt me dan ook niet super slim… maar goed fruitvariatie van pickwick is dus met theine waarom staat dat niet op de verpakking eigenlijk…hoort er toch op te staan? iemand zei dat fruit welness van pickwick wel theine vrij was maar of dat zo is geen idee…keer pickwick bellen dan haha
En anders eens kijken bij de thee van zonnatura. Is wel wat duurder maar ook erg lekker en als het goed is, zonder die troep. En rooibosthee natuurlijk, daar heb je ook verschillende smaakjes van
Gewoon geven, en in de meeste thee zit ook cafeine hoor. Ik kan zelf niet tegen cafeine al gaat dat bij thee beter als bij koffie. na 1 kop gewone koffie stuiter ik heel me huis door bij wijze van spreken(is goed middel als ik moet poetsen) En dat heb ik bij thee niet of ik moet 3 bekers vlak achter elkaar drinken,
van lipton heb je in ieder geval smaakjes zonder caffeine die heb ik zelf ook en daarm erk ik helemaal niets van, die kan ik de hele dag door drinken, En je hebt indd ook helemaal natuurlijke smaken.
Liefs Michelle
ja ik zal dan toch maar voor natuurlijke kruiden theeen gaan. voelt dan toch wat beter dan die troep erin. soms weet je het gewoon niet van bepaalde producten…of er iets in zit wat niet goed is voor een kind en dan let je er ook al niet op omdat je het gewoon niet weet, maar ik ben wel van mening dat als ik weet dat het niet goed is dat ik het dan gwoon niet geef. ik weet b.v. dat rico helemaal hyper en opgefokt wordt van chocolade. dan ga ik ook hem geen dingen geven met chocolade. MAAR soms een toetje op zn tijd doen we dan wel (met choco bolletjes b.v.) of net als met sinterklaas…tja toen had ie er ook wat van op en elke keer heb ik spijt dat ik het heb toegelaten.
@Miremady: ja ik vind dat dus ook zo raar, ik heb dat OOK bij koffie als het verkeerd valt, dan voel ik me super onrustig en dan is de wc mn beste vriend hahahaha. maar dan bij redbull heb ik het weer niet, gek he?!
Ik heb het bij alle cafeine alleen bij thee dus niet mits ik er niet teveel van drink.
Koffie drink ik altijd cafeinevrije
Liefs Michelle
Hmmmmm, zal ook eens proberen aaro aan de thee te krijgen, drinkt ie nooit!
Altijd de dikmakende dranken zoals ik hier lees.!
Gr, Danielle
@Danielle, Dylano drinkt het maar heel zelden hoor, die drink altijd siroop, lees water met een smaakje want neigt meer naar water als wat anders
Liefs Michelle
ben het wel met miss-t eens eigenlijk, Rico drinkt ook vanalles. meestal gewoon melk in de ochtend, en rond 10 uur taxi of appelsap. s’middags weer melk bij zn brood en tussendoor sapjes b.v. appelsap, ananas sap, maar ook regelmatig roosvicee (die pakken vind ie lekker!) en zo nu en dan yo-mild, milk en fruit en chocolademelk of fristy. water drinkt hij altijd na het avoneten want na het avondeten geefi k geen sapjes oid meer.