Heee Armanda, daar sla jij eens even de spijker op de kop zeg!! Sta hier met open mond! Idd, Lucas had zuurstof gebrek en was heel blauw (staat zelfs een foto van hier op het bord), werd ook beademd na de geboorte. Alles wat jij nu zegt, zo wordt er dus ook tegen Lucas aangekeken. Nu klinkt dit heel gek hoor, maar ergens ben ik wel “blij” dat ik dit lees, kan ik een beetje naar jouw verhaal kijken immers!!
Wat ik me dus afvraag he, werd het bij jou juist erger, toen je peuter was? En wanneer (dus welke leeftijd ongeveer) kwamen je ouders erachter, dat je die problemen had? Joh, ik denk nu aan zoveel vragen, dat ik er niet eens meer op kan komen!
Je bent nu eventjes mijn ervaringsdeskundige, vind je niet erg hoop ik?
Mama van Ryanne, EP is afkorting van Erbse Parese. Dat is een geboorteverlamming. Doordat hij groot was (kan ook door andere dingen komen, maar het gaat er om dat ze klem zitten, tijdens uitdrijving), zat ie vast met zijn schouders, achter mijn bekken, zijn hoofd was geboren, toen hebben ze heel hard getrokken en geduwd, dan kunnen er dus was zenuwen beschadigen of scheuren, zo tussen hals en schouders zeg maar. Armpje raakt verlamd en dat moet je weer zien op te bouwen. Met Lucas ging het heel erg goed, maar je hebt ook kinderen die operaties nodig hebben of helemaal niets meer met hun arm kunnen. Hier op de site heb ik ook een stukje er over staan en Marion Klok ook. Dr is ook een vereniging www.epvn.nl Kun je eens kijken, wat het is. Maar goed, bij Lucas moet het daar nu dus niets mee te maken hebben.
groetjes Monique