Mogen Lucas naar neuroloog gaat

Morgen gaat Lucas weer naar de neuroloog, controle, als het goed is de laatste x. Nu is ie toevallig van de week gevallen, op zijn arm en been en loopt wat moeilijker. Zijn arm beweegt ie ook iets lastiger, wat dus wel een beetje vervelend is, omdat hij natuurlijk morgen moet laten zien, hoe hij alles beweegt enzo. Hoop dus maar niet, dat we nu toch weer terug moeten, omdat ze het niet goed zien haha. We zullen dus zien.

Hij gaat er dus heen, om zijn oude EP nog. Ff voor de duidelijkheid

groetjes Monique

nou monigue wens jullie veel sterkt en maar hopen dat hij niet meer terug hoeft te komen

groetjes marielle mamavan tanja

ga duimen dat je niet meer hoeft

Hoi Monique,

Ja, dat zal je altijd zien, dat hij net valt op z’n arm en been!
Balen zeg!
Nou, ik duim met je mee dat ze het niet zien en dat hij niet meer terug hoeft te komen!

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan

Ahum, kleine update: Fysio heeft me gebeld, hij moet gewoon onder controle blijven, want ze vertrouwt het niet. Met de EP zal het waarschijnlijk tóch niets te maken hebben, zij heeft het vermoeden, dat het in de hersenen zit. Wilt ook graag een scan om alles uit te sluiten zeg maar.

Dus morgen zorgen, dat hij onder controle blijft.

Ik laat het weten hoor :smiley:

groetjes Monique

In de hersenen???
Da’s toch effe heel wat anders dan EP of zie ik dat verkeerd??
Houdt dat verband met elkaar ofzo?
Ik vind het nogal “eng” klinken eerlijk gezegd.
Wel goed dat ze een scan willen laten maken. Dan krijg je tenminste zekerheid.
Maar wat vermoeden ze dan?
Of weet je dat ook nog niet?

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan

P.S. hoop vragen zie ik nu, sorry!

Hoi Bianca,

Nou hersenen zijn best een groot gebied hoor , dus zo eng hoef je het niet te vinden en misschien klopt het nog niet eens he!

Idd is dat iets heel anders dan de EP. Dat was ook het rare: EP had ie rechts, dit ging voornamelijk om links… Hij gebruikt rechts en links nagenoeg niet tegelijk. Dat zie je dus aan zijn motoriek. En omdat dit dus niet met de EP te maken zal hebben, zou het toch kunnen komen, door het korte gebrek aan zuurstof. Dat weten we niet zeker, maar daar moeten we dus zekerheid in krijgen. Vandaar. Niet schrikken! Doe ik ook niet . Is het wel zo, nou ja, dan zal er wel één of ander plan komen, maar vooralsnog zal ik daar maar niet te erg vanuit gaan hoor. Maar dat die scan moet komen, nou ja, daar is ze best stellig over, dus morgen maar eens met de arts overleggen. Hoe dat allemaal in zijn werk gaat, weet ik niet. We zullen zien.

groetjes Monique

misschien een hele stomme vraag, maar wat is EP?

Heee Armanda, daar sla jij eens even de spijker op de kop zeg!! Sta hier met open mond! Idd, Lucas had zuurstof gebrek en was heel blauw (staat zelfs een foto van hier op het bord), werd ook beademd na de geboorte. Alles wat jij nu zegt, zo wordt er dus ook tegen Lucas aangekeken. Nu klinkt dit heel gek hoor, maar ergens ben ik wel “blij” dat ik dit lees, kan ik een beetje naar jouw verhaal kijken immers!!

Wat ik me dus afvraag he, werd het bij jou juist erger, toen je peuter was? En wanneer (dus welke leeftijd ongeveer) kwamen je ouders erachter, dat je die problemen had? Joh, ik denk nu aan zoveel vragen, dat ik er niet eens meer op kan komen! Je bent nu eventjes mijn ervaringsdeskundige, vind je niet erg hoop ik?

Mama van Ryanne, EP is afkorting van Erbse Parese. Dat is een geboorteverlamming. Doordat hij groot was (kan ook door andere dingen komen, maar het gaat er om dat ze klem zitten, tijdens uitdrijving), zat ie vast met zijn schouders, achter mijn bekken, zijn hoofd was geboren, toen hebben ze heel hard getrokken en geduwd, dan kunnen er dus was zenuwen beschadigen of scheuren, zo tussen hals en schouders zeg maar. Armpje raakt verlamd en dat moet je weer zien op te bouwen. Met Lucas ging het heel erg goed, maar je hebt ook kinderen die operaties nodig hebben of helemaal niets meer met hun arm kunnen. Hier op de site heb ik ook een stukje er over staan en Marion Klok ook. Dr is ook een vereniging www.epvn.nl Kun je eens kijken, wat het is. Maar goed, bij Lucas moet het daar nu dus niets mee te maken hebben.

groetjes Monique

Nou Armanda, als je het niet heel erg zou vinden, om het aan je moeder te vragen? Dan heel graag en dat boekje, als je daar in zou kijken, om te zien wat ze schreef over die tijd. Je zou me er mee helpen.

Ja, die tijd was wel anders, dat geloof ik ook wel ja. Nu is de weg naar het zh toch wat makkelijker denk ik. Lucas is na thuis geboren te zijn, wel naar het zh gegaan, zijn suiker was ook te laag enzo. Is ie paar daagjes gebleven. Nou ben benieuwd (en dat van die clupjes, wanneer begon ze dr mee eigenlijk? Is wel een goede om ff met fysio te overleggen).

Dank je wel.

groetjes Monique

Je bent een engel!

groetjes Monique