Mogelijk koemelkallergie

Hallo allemaal,

Mijn zoontje Joshua heeft vanaf 2 maanden oud last van darmkrampen. Ook heeft hij last van licht exceem (voornamelijk in de huidplooien). Ik geef borstvoeding. Rond 3 maanden ben ik, na overleg met het consultatiebureau, gestopt met melk-, soja- en kippenei-producten (ook producten waar sporen in zitten) te eten. Zelf ben ik een week eerder gestopt met melkproducten. Na 3 dagen had hij vrijwel geen krampen meer en werd hij een stuk vrolijker. 1 keer heb ik per ongeluk eten op met melk sporen. 1 à 2 dagen daarna had hij 's nachts weer buikkrampen. Nu moet ik, als hij 4 maanden oud is, een provocatietest uitvoeren. Dus dan moet ik weer melkproducten eten en drinken. En kijken of hij weer buikkrampen krijgt. Daar zie ik erg tegenop. Ik vind dat erg zielig. 3 vriendinnen van mij raden die provocatietest af. En zeggen dat hij geen krampen meer heeft al genoeg bewijs is. Voor vergoeding van de koemelkvrije voeding moet koemelkallergie eerst bewezen zijn met z’on provocatietest. Wie kan mij advies geven?

Ik doe de opleiding voeding en dietetiek en hoop in juli af te studeren.
Die provocatietest is echt het rotste wat er is kan ik je vertellen, dus wat dat betreft begrijp ik je helemaal (wij hebben ook een allergisch kindje).

Máár, doe hem alsjeblieft wel!

Voordelen:
-Je krijgt als het aangetoont is alles vergoed (kan echt vééll geld schelen)
-Je weet dan pas zeker of dit aan de hand is, want het zou ook een ander stofje kunnen zijn. Nu weet je dit nog niet zeker, omdat je zoveel stoffen geëlimineerd hebt, kun je nooit zeker weten dat het melk is. Als je weet dat het melk is, kun je kijken hoe het met de andere stoffen gaat.
Het zou zonde zijn als je voor niets de melk lang uit zijn voeding laat.

Ik begrijp echt dat je het liever niet zou doen, maar hierna weet je dan wel zeker waar je aantoe bent! Dus ik raad het je zeker aan!

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hoi Jessica,

Wat vervelend zeg!
Ik weet er alles van… mijn zoontje bleek ook koemelkallergie te hebben, best lang lopen kwakkelen, en uiteindelijk in overleg met de kinderarts gestart met koemelkvrije voeding (friso allergycare) en ik kreeg een totaal ander kind, wat een opluchting. Dit was voor de kinderarts voldoende bewijs en wij hoefden gelukking niet ook nog eens een provocatietest te doen. Nu had mijn zoontje overigens wel meer klachten van zn koemelkallergie dan krampen en licht eczeem. Hij had de hele dag door krampen, onrustig, niet willen/kunnen slapen, fors eczeem, verborgen reflux, onrustig tijdens en na de voeding etc.

Daarnaast ben je met 3 producten tegelijk gestopt, melk, soja en kippenei, waardoor het denk ik nog moeilijk is te achterhalen op welk product je kindje nu zo sterk reageert.

Als ze een provocatie test van je vragen voordat je met koemelkvrije voeding mag starten, dan heb je denk ik niet zoveel keuze. En idd wat lalala zegt, het is ook zonde om onnodig koemelk vrij te gaan, want het is met veel dingen ook heel onhandig…

Misschien kan je ook met m naar de huisarts gaan, deze zal toch de voeding voor moeten schrijven, en kan je verhaal beoordelen, mogelijk vind je huisarts het helemaal niet nodig om de provocatie test te doen.

Succes,
hopelijk komt er gauw wat duidelijkheid voor jullie
en gaat het met Joshua en zn voeding gauw wat beter!

Groetjes Carolien.

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers