Hallo allemaal,
Mijn zoontje Joshua heeft vanaf 2 maanden oud last van darmkrampen. Ook heeft hij last van licht exceem (voornamelijk in de huidplooien). Ik geef borstvoeding. Rond 3 maanden ben ik, na overleg met het consultatiebureau, gestopt met melk-, soja- en kippenei-producten (ook producten waar sporen in zitten) te eten. Zelf ben ik een week eerder gestopt met melkproducten. Na 3 dagen had hij vrijwel geen krampen meer en werd hij een stuk vrolijker. 1 keer heb ik per ongeluk eten op met melk sporen. 1 à 2 dagen daarna had hij 's nachts weer buikkrampen. Nu moet ik, als hij 4 maanden oud is, een provocatietest uitvoeren. Dus dan moet ik weer melkproducten eten en drinken. En kijken of hij weer buikkrampen krijgt. Daar zie ik erg tegenop. Ik vind dat erg zielig. 3 vriendinnen van mij raden die provocatietest af. En zeggen dat hij geen krampen meer heeft al genoeg bewijs is. Voor vergoeding van de koemelkvrije voeding moet koemelkallergie eerst bewezen zijn met z’on provocatietest. Wie kan mij advies geven?