Hallo allemaal,
Ik ben vorige week vrijdag langs de kinderarts geweest omdat mijn zoon weer dezelfde uitslag heeft gekregen op zn buik en rug. Voordat wij naar de kinderarts gingen wilde hij maar niet slapen, schreeuwen dat hij deed! nou eindelijk bij de arts en ik vroeg gelijk of zij hem kon nakijken want het leek net alsof hij pijn leed. Nou kwamen we erachter dat hij oorontsteking heeft!!
Zij heeft mij aangeraden neusspray te gebruiken (die ik al een week heb gebruikt omdat hij verkouden was), nou het mocht nog 1 week, zijn bedje omhoog zetten en paracetamol gebruiken. Nou 1 dag was hel omdat hij hoge koorts had arme kind moest er zelfs om huilen omdat ik het zo zielig vond. De volgende dag sliep hij veel beter maar nog koorts… Gisteren bleek alles uiteindelijk ook goed te gaan, maar ineens in de nacht schreeuwen dat hij deed! En ik deed alles om hem te kalmeren maar het ging niet, had zijn luier verschoond. Deed dit in zijn bed, maar hij moest ineens plassen dus een grote gedeelte was nat geworden, moest het bed verschonen. Nou toen heb ik hem gelijk drinken gegeven, opnieuw pijnstiller gegeven, zingen voor hem, knuffelen. Hij werd er niet rustiger van.
Nou hoop ik dat het vanavond goed gaat, want ik vind dit wel lang duren hoor qua koorts. Ik heb gelezen dat als een kind onder de 2 jaar oorontsteking heeft het 8 dagen duurt voordat het maybe verdwenen is. De koorts mag maar drie dagen duren. Alleen heb ik zn temperatuur gemeten voordat hij naar bed ging die avond en het was 36,5 graden. En ineens in de nacht was het 39 graden!!! Ik sta voor een raadsel. Heb nu dan ook weer zijn temperatuur gemeten en het was wel iets laag… 35,9 graden gaf het aan.
even een kleine opsomming
/vrijdag beginnende koorts van 38,5 tot 39,5
/zaterdag continue koorts het lag rond de 38,5 tot 39
/zondag ook continue koorts, het lag rond 38 tot 38,7
/maandag leek alles goed te gaan, temp daalde naar 36,5 voordat hij naar bed ging en ineens in de nacht weer 39 graden.
Iemand ervaring hiermee? Ik wil hiermee naar de dokter maar de kinderarts heeft mij verteld dat ik minimaal een week moet wachten …
Moet dat nou echt???
Ik ben zo bang dat ik nu degene ben die het fout doet! Hellupp …
Groetekes!