Moet ik er weer een fles bij doen?

Hoihoi,

Tijs (vandaag 5 maanden) sliep altijd door, maar sinds hij rolt en al twee tandjes heeft, sinds een paar weken, wordt hij in de nacht vaak huilend wakker. Ik heb er vorige week een fles afgehaald, omdat de inhoud verhoogd is (nu 4x 210/87). Maar nu zei mijn vriend dat hij honger heeft en dat hij daarom wakker wordt. Zijn laatste fles krijgt hij om 19.45 uur. Normaal kreeg hij er een om 23.00 uur en sliep hij door tot 07.30 uur. Zal ik dan maar weer de flesvoeding verminderen en er een extra (dan laatste) fles bijdoen rond 22.00 uur? Pffff… Hij vindt het trouwens niet erg om op zijn buik te slapen.

Groetjes!

Heyhey,

Ik zou geen fles erbij doen want dan raakt ie eraan gewend en kom je er heel erg moeilijk af.
Probeer een knuffel en een aai over de bol en dan gewoon rekken tot 6 uur en dan gaat het vaak vanzelf wel weer over.
Ik heb Job in de safe t sleep zodat ie net kan draaien.
Omdat er een hele discussie is hier op het forum over wel/niet vastleggen maak ik gelijk duidelijk dat het je eigen verantwoordelijkheid is anders gaat de discussie hier verder.
Ik heb Job er wel in liggen en ik vind het erg veilig, ook op die site van veilig slapen ofzo staat dat er niet bewezen is dat het gevaarlijk is.

Liefs Maaike

Ik wil hem ook geen fles erbij geven en ook geen voeding meer in de nacht, want dat krijgt hij al maanden niet meer. Ik hoorde van de huisarts (moest op nacontrole voor Tijs omdat-ie zo verkouden was) dat baby’s vaak de dingen van de dag aan het verwerken zijn en zich tijdens de slaap ook nog ontwikkelen en dat-ie daarom huilerig klinkt. Dat ze dan de oogjes gewoon dicht hebben. Dat klopt wel bij Tijs. Dus ik laat hem vannacht maar even…

Ik heb de safe-T ook hier, maar dat ik een verloren gevecht met Tijs, hij wil er niet in, al vanaf dat ik dat ding gekocht had (toen was Tijs 3 weken). En iedereen moet weten hoe hij of zij zijn kindje te bed legt, ik oordeel er niet over. Maar hier was het niks.

Groetjes!

Hoi,

Mischien kan je tussen de flessen wat meer tijd laten zodat de laatste fles wat later komt. En anders misschien wat meer pap in de fles van de avond.

Mochten wij ook vanaf die leeftijd.

ging goed.

Hier safe t sleep gebruikt bij het ontbakeren en daarna bij de oppas zodat deze niet elke keer het bedje hoefde op en af te bouwen. ging geweldig goed. Geen problemen ondervonden. Zag eerlijk gezegd geen gevaar in. ze kunnen op hun zij enigzins draaien dus als ze moeten spugen is dat geen obstakel. Maar ieder zijn eigen mening

groetjes

lon106

Hoi

ik weet niet of het inmiddels goed gaat,maar toch wil ik ook even reageren.
Djayden is nu 11 maand en krijgt om 11 uur nog een papfles anders is hij enorm vroeg wakker.
ik geef een avondpapje biscuit en al moet ik hem er wel voor wekken,hij drinkt de fles met pap gulzig leeg,wat voor mij betekend dat hij honger heeft en het gewoon nodig heeft.
20 minuten later ligt hij weer tevreden in zijn bedje en wordt s’morgens om half 8 soms om half 9 wakker.
succes

gr diana

ik had het niet gedaan om 's avonds nog een fles tte geven,zo went hij er aan

Als een kind het nodig heeft dan heeft ie het nodig en doe je nog lekker een fles later.
Als de fles er al af was zou ik hem er alleen niet weer bij doen.

Dian wat is vroeger wakker bij Djayden?
Job is nu 6 maand en krijgt om 7 uur de laatste fles en is meestal tegenn 6 uur wakker maar ligt dan een beetje te miepen tot half 7 en dan krijgt ie de eersre voeding en gaat daarna zn bed weer in en ik dus ook.

Liefs Maaike

Hoi hoi,
Nina is 15 maanden en krijgt nog steeds een avondfles. Rond 11 uur wordt ze wakker dan. Ik denk omdat ik er te lang mee door ben gegaan dat ze er aan gewend is geraakt. Ik vind het niet vervelend om nog te geven. Ze slaapt goed op die fles dus waarom zou ik er mee stoppen? Iedereen raad het mij af die laatste fles maar blijkbaar heeft ze het nog steeds nodig. Als ze hem straks niet meer wil denk ik dat ze dat wel gaat aangeven. Gewoon dat gene doen waarvan jij denkt dat goed is volg je gevoel.groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 27 Jul 2008 12:50:15

gewoon de fles blijven geven dan,

Hoihoi!

Ik heb hem geen fles meer gegeven en hij slaapt sinds een week weer als vanouds! Gelukkig!

Groetjes!