Moet er nu een fles af?

hallo, mijn dochtertje is nu bijna 13 maanden en ik zal eens even opschrijven wat ze zoal te eten krijgt.

Smorgens rond 08.00 de fles: 260/7

rond 10 uur fruit (soms potje, soms vers fruit)

Rond 13.00 brood

Rond 17.00 warm eten (meestal potje)

En dan rond 19.00 fles 260/7

Is dit de juiste voeding of moet er een fles af?

bedankt, groetjes lennie

Met 13 mnd kreeg Jens 's ochtends een papfles (die hij een maand later niet meer wilde en dus werd vervangen door boterham met bekertje drinken).
Halverwege de ochtend 1 stuk fruit
Tussendemiddag 1 à 2 boterhammen met bekertje melk/sap
Na middagslaapje 1 stuk fruit of koekje
’s Avonds met ons mee eten en toetje toe, geen fles voor 't slapen gaan, is niet meer nodig als ze een maand of 9 à 10 zijn en hun avondeten goed eten.
En om 19.00u naar bed.

Dus ja, je zou er een fles af kunnen doen!

Groetjes!

Oja, potjes gebruik sinds hij een maand of 10 was niet meer . Zelf kliederen met mama’s eigen gekookte eten vond ie veeeeeeel fijner en lekkerder.

Hoi,

Ik zou haar geen fles sávonds meer geven en s’morgens gewoon papfles of een bordje pap en s’middags na het slapen een tussendoortje. Liefst fruit maar een liga, rijstewafel of een soepstengel mag ook. Met wat drinken diksap of thee ofzo. en dan sávonds warm eten en dan eventueel niet direct na het eten een toetje maar een uurtje 3 kwartier voor het slapen gaan. en ik weet niet tot hoe laat ze slaapt s’morgens maar 1 uur vind ik zelf persoonelijk wel wat laat voor de boterham.

Die fles heeft ze echt niet meer nodig.

groetjes

lon106

Ik heb altijd begrepen dat die laatste fles juist heel lang blijft. Ik zou ook gewoon kijken naar de behoeftes van je kindje. Jack is heel actief en is vrij slank van bouw. Ik geef hem dus lekker nog een papfles voor het slapen gaan. ( totaal 200 cc) Waarom niet? Wel tandjes poetsen erna natuurlijk.
Op het consultatiebureau is mij hetzelfde verteld. Ik weet niet of ie het echt nodig heeft maar hij drinkt het maar al te graag voor het slapen gaan.

Groetjes van Christa

hoi, sinds een week krijgt mijn de dochter de laatste fles niet meer. ze gaf zelf aan dat ze niet meer wou.

groet loes

Ach… 't ene kindje heeft de laatst af te bouwen fles 's ochtends, de ander 's avonds.
Jens is ook tenger en groeide als kool, maar om 'm nou nog een fles voor 't slapen gaan te geven… nee. Echt, daar worden ze niet dikker of groter van hoor. Of juist té.
Hier op 't CB zeggen ze dat als ze met 9 à 10 mnd hun avondeten goed opeten en toetje ook, dat ze echt geen avondfles meer hoeven.

Maar hé… doe waar jij je lekker bij voelt hoor.

hoi hoi,

Damian is nu een jaar en heeft al geruime tijd geen fles meer…Hij duwde hem zelf op een gegeven moment weg en nu eet hij 2x daags 2 sneetjes brood met een beker melk en s’middags heeft hij daar nog fruit bij. Om 17.00 eet hij warm eten en een toetje en dat was het… Tussendoortjes geeft hij niet zo veel om. Maar de hoofd maaltijden eet hij prima. Maar ieder kind is anders,dus doe wat je denkt dat goed is voor jouw kind.