Moeizame ontlasting en heel veel

hallo

mijn dochter is nu een week oud maar heeft veel last van ophopende ontlasting die er 1 keer per dag als een lange worst uitkomt. omdat ze zo volzit drinkt ze vaak haar fles niet helemaal leeg, hikt veel maar boert bijna niet. we zijn erg lang bezig steeds om haar te laten boeren maar het blijft haar dwars zitten. logisch ook als haar darmen zo vol zitten

wie weet of hier een middeltje tegen is buiten infacol. wat kun je er nog meer tegen doen?

groetjes Joyce
mama van Kane en Indy

joyce Kurstjens-huber

sab simplex bestellen via internet.

Maakt de ontlasting wat dunner en werkt beter dan de infacol.
Verder buikje masseren, met de klok mee draaiende bewegingen maken.
welke voeding krijgt ze??

Voor het boeren, kun je haar op je schoot zetten, zo schuin op een been en dan je hand verspreiden op haar borstje en haar dan een beetje naar voren laten vallen. Dat ze dus steunt op je hand.
Hoop dat dit duidelijk is, hier altijd gegarandeerd een harde boer!!

Misschien dat anderen nog andere tips hebben

Misschien dat je in de eerste flessen wat meer water kan doen. Of overstappen op andere voeding. Ik heb zelf geen ervaring met flesvoeding bij zulke kleintjes, want onze meiden hebben de eerste tijd bv gehad.

Groetjes Natasja

En waarom is het erg dat ze maar 1x per dag poept? Ik zou me nog geen moment zorgen maken hoor.

Ik zou eerlijk gezegd niet meteen in de eerste week al zelf gaan prutselen met laxeerspul zonder overleg met de huisarts.

Groetekes, Sje

Hoi,
Allereerst gefeliciteerd met je dochter!

Je geeft aan dat haar darmpjes vol zitten, maar geloof mij, als ze 1 keer per dag zoveel poept, dat haar darmpjes echt niet vol kunnen zitten. Ik weet ook niet hoeveel voeding ze krijgt, maar misschien heeft ze genoeg aan wat minder.
Je moet je pas zorgen gaan maken als je dochter òf niet poept, òf constant diarree heeft.
Enne dat poepen blijft moeilijk bij die kleintjes… darmpjes die nog niet ontwikkeld zijn en dan ineens “zelf” moeten poepen voelt ook raar.

Succes!
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 16 Oct 2011 13:22:17