Moeizaam eten

Ik poste deze morgen al een berichtje rond het wurgen en snot.

Even kort mijn verhaal: mijn kindje is geboren op 3 aug als dysmatuur: vanaf 7mnd zwangerschap heeft hij geen voedingsstoffen meer gekrgen door een placenta die gestopt is met groeien, is toch voldragen op de wereld gekomen. Had in het begin moeite met slikken en ademen, sondevoeding en 2 wkn neo. geboren op 2.7kg en staat nu op 3.460. Na 3 weken dodie speentjes gesukkeld en zit nu 3kn op tommee tippee met het kruisje. Dit deed hij prima met mijn moedermelk tot afgelopen zaterdag; Hij had er ineens geen zin meer in. Maandag dan de pediater gezien en die heeft hem nu op pre-nan fase 2 gezet omdat hij hem rapper wil zien verdikken zodat hij sterker wordt. We zijn nu 17 voedingen verder (hij moet 105 drinken per keer, 6 voedingen) waarvan hij er 10 gehaald heeft en de rest rond de 80 en 2 keer rond de 50. We moeten hem soms zo forceren en soms drinkt hij het gewoon goed uit…??? De ene voeding zuigt hij perfect en heel stevig door en de andere sabbelen. Het lijkt niet dat hij de melk niet lekker vind, maar precies geen honger. Toch ligt hij met zijn handjes in zijn mond en zuigt en sabbelt op zijn vinger. Als ik dan de fles in zijn mondje steekt doet hij niets of duwt ze eruit…
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij moed geven?
Ik heb twijfels bij de tommee tippee, maar mag je zomaar elke keer van speentje veranderen?
Help, deze mama begint te lijden aan pnd als het zo verder gaat want ik wil de kleine niet weer op neo, maar hem zien vooruit gaan.

Ja, je mag zo van fles veranderen hoor! Het is maar net wat je kindje fijn vind. Wij hadden eerst de Avent flessen, en bleken totaal niet bij ons kindje te passen, dus over gestapt naar Difrax. Echt geen probleem!

Hoe voedt je? Op verzoek? Met de fles blijven we soms nogal aan tijden hangen, en dan kan het dus inderdaad zijn dat je kindje geen honger heeft, dan kan voeden op verzoek handig zijn!
En als extra tip, zelf rustig blijven he? Als je bij voorbaat al in spanning zit over het wel of niet leeg drinken van de fles, kan je kindje dat heel goed aanvoelen, en juist daarom misschien niet drinken,

Groetjes Manderijn.

Dag Manderijn. Kan het dan zijn dat na 3 wkn onze baby de tommee tippee niet meer leuk, goed vind? De drie standen speentjes in rubber hadden we ervoor ook een paar weken en dat ging opeens ook niet meer.
Welke moet ik dan eens proberen? Is difrax ook voor kindjes met weinig zuigkracht? (en toch bij sommige voedingen zuigt hij de tut er bijna uit???)

Ik voed niet op verzoek want dan zou hij waarschijnlijk nooit echt eten.

Hier is bij mijn mannetje eigenlijk vrij snel voeden op verzoek gedaan. Ik heb geen ervaring met het niet willen drinken en problemen met verschillende flessen… Je kunt gewoon veranderen van speen/fles, aangezien je er toch zou moeten achterkomen wat voor hem het beste is en waardoor hij wel goed drinkt… Geen honger hebben is geen probleem, zolang hij maar wel gewoon eet wanneer hij wel honger heeft. Zijn er speciale tijden waarop hij geen honger heeft? En hoeveel uur doe je ertussen tot de volgende voeding?
Bij hem is het natuurlijk anders omdat hij bij de laatste maanden zwangerschap geen tot niet voldoende voedingstoffen heeft binnengekregen, maar mocht je er zelf niet uitkomen kun je altijd hulp vragen bij evt kinderarts/consultatiebureau of huisarts. Je moet natuurlijk zelf niet helemaal gespannen worden omdat je bang bent dat hij misschien te weinig binnenkrijgt, dus ik zou gewoon zelf proberen, kom je er alsnog niet uit bel dan kinderarts wat je kunt doen. Neem aan dat ze hem sowieso nog goed in de gaten houden?

Nathanael is van 10-06-09

De 3 standen speen is meende ik meer een papspeen. Je kunt beter een speen nemen met maar 1 gaatje. Ik weet niet hoe het met andere merken werkt, maar Difrax had dan ook nog verschillende maatjes in gaatjes
Soms is het even uit proberen!

Groetjes Manderijn.

Heb daarnet de dodie drie standen geprobeerd, … hij doet niets, vertrekt zijn mondje alsof het iets vies is.
De speentjes met 1 gaatje denk ik zijn voor hem te moeizaam, het is geen krachtige zuiger. Ik heb er liggen, heb het nog niet op hem geprobeerd, maar als ik zelf eraan zuig kom ik zelf buiten adem. De kinderarts had zijn vinger eens in zijn mondje gestopt om te zien hoe hij zuigde en dat was niet zo sterk. Hij had wel geen advies gegeven welke speen te gebruiken. Toen ik daarnet belde blijkt dat hij maar pas maandag weer op consult is en dan hebben we zowiezo een afspraak.

Is het zo dat poedermelk zwaarder is dan moedermelk? Dat hij gewoon genoeg heeft en het niet aan de speen ligt maar aan de voeding?