Moeizaam eten 's ochtends

Hallo allemaal!

De laatste week eet Luka 's ochtends ontzettend moeizaam.
Pap vind ie al niet zo lekker, maar ging er toch altijd wel redelijk vlot in. Ik deed dan 100 ml melk voor de pap en pap van tarwebloem. Daarna at hij nog een halve boterham en klaar was meneer met zijn ontbijt. Hij was altijd in een half uurtje klaar.

De laatste week eet hij met veel moeite. De 100 ml pap gaat er zeer moeizaam in, daar doet hij al een half uur over. En de halve boterham wil hij nu helemaal niet meer 's ochtends!
Een fruithapje gaat er wel erg goed in, maar ik kan hem toch niet 's ochtends alleen een fruithapje geven?
Het cb zegt dat hij eigenlijk helemaal geen brood mag 's ochtends en alleen 200 ml pap moet eten, dus daar hoef ik niet aan te kloppen…

Ik heb het idee dat hij last van zijn tandjes heeft, hij heeft er al 4 nu.
Maar hij kwijlt niet overdreven veel en hij wil niet op alles kauwen, wat hij bij zijn eerste 4 tandjes wel deed…

"s Middags brood en avondeten is allemaal geen probleem, dat werkt hij zo weg. Ook een Liga of een rijstwafel gaan er zo in…

Heeft er iemand advies of het hetzelfde mee gemaakt?

Groetjes, Marloes

Vanaf 6 of 7 maanden (weet het niet meer precies) mogen ze brood … dus waarom het cb dit afwijst??

Jurian wilde ook al snel geen pap meer … die kreeg toen alleen brood aangeboden met een beker melk (vanaf 1 jaar mogen ze gewone melk). Dit ging erg goed.

Volgens mij heeft mamavanrico ervaring met niet eten smorgens. En kreeg zij als tip hem eerst lekker wakker te laten worden… evt met spelen etc. En dan later het ontbijt aanbieden. Bijv als hij nu om half 8 wakker is … pas om half 9 ontbijt geven…

Persoonlijk zou ik niet van alles uit de kast gaan halen om hem iets te laten eten. Weet dat dit tegen je gevoel in gaat … maar meneer heeft het al snel door dat hij dan de keuze maakt en niet mama… dus over poosje is dat ook geen fruit meer, maar misschien wel snoep/koek

Lilypie In verwachting Ticker

Hier eentje die geen bambix wilde maar wel een boterham. En ons cb moedigde dit alleen maar aan, want hij zou toch ooit aan de boterham moeten gaan 's morgens dus dan waarom niet gelijk? (was hun mening en waren wij het helemaal mee eens) Misschien kun je proberen om hem gewoon een lekker broodje te geven en daarna een fles van 200 cc. Hebben wij ook altijd gedaan.

Het kan ook best zijn dat jij een kindje hebt dat inderdaad 's morgens eerst even wakker moet worden. Misschien even gezellig samen badderen, kleertjes aan en dan eten. Of even samen een kort dvdtje kijken, spelen en dan eten.