Moeite met rennen en klimmen

Zelf was het me al is opgevallen dat het rennen en klimmen Lindsey niet echt makkelijk afgaan. Ze kan beide wel maar rennen ziet er wat apart uit, een wat hoger opstapje kan ze niet opstappen en klimmen gaat ze dus ook niet echt makkelijk af. Nu was mij vooral het rennen zelf opgevallen, een opstapje opgaan had ik natuurlijk wel gezien maar had zoiets van ‘tja dat is ook hoog, dus best lastig’. Maarja zelf natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal maar hield het wel in gedachte om dit de volgende keer bij het cb te melden.
Nu gaat Lindsey sinds feb. naar de psz en daar gaf de juf het dus ook al aan. Het was haar al eerder opgevallen maar vorige week was het erg rustig en is ze is met d’r aan de slag gegaan wat ze nou wel en niet goed kan. De opstapjes die ik bedoel zou dus in principe wel goed op moeten kunnen stappen. Ze heeft me aangeraden een afspraak te maken met de kinderfysio. Dus vorige week gebeld en nu wordt ik teruggebeld zodra ze plek hebben.

Best stom, aan de ene kant ben ik natuurlijk blij dat ze op de psz zo oplettend zijn maar aan de andere kant voel ik met toch ook wel stom dat me dit niet eerder echt goed is opgevallen. Nu ik ben ik er wat meer mee bezig en vallen me meer dingetjes op die d’r gewoon niet echt makkelijk afgaan terwijl dat wel in feite wel zou moeten. Hoop maar dat ze snel plek hebben bij de fysio.

liefs,
Rinske

Vervelend… Ik ben met Noah ook naar het CB geweest vorige week, en ze vroeg aan mij of hij goed de trap op kon lopen… Nou Noah doet dat stap voor stap, en niet zoals wij dat doen, zeg maar…
Maar dat mocht niet meer, en bla bla bla… we moeten naar kinderfysio…

Ik vindt het zelf te over dreven, want hij is NET 3jaar… komt vanzelf…

En ik denk dat Lindsey ook vanzelf wel gaat klimmen en rennen…
Noah rent ook best raar… maar zolang hij daar zelf geen last van heeft, is het toch geen probleem?? In andere dingen is hij weer heel snel, en tja hierin loopt ie weer ietsjes achter…

ja sorry, daar zou ik me niet zo druk om maken hoor…
Maar als de fysio helpt voor haar, dan is dat mooi mee genomen.

Liefs, Melanie

dat is ook weer zo, Lindsey gaat idd ook stapje voor stapje de trap op maar dan dus nog op d’r knietjes, maargoed ook zij is dan nog maar 2,5. Andere kant is ook weer dat ze dus met d’r fijne motoriek wel weer voorligt.
Het is denk ik ook vooral m’n eigen onzekerheid dat ik denk ‘stom zeg…’

liefs,
Rinske

Fijne en grove motoriek worden naast elkaar ontwikkeld. En gaan maar moeilijk samen. Vaak zie je inderdaad dat de grove motoriek wat ‘vertraging’ oploopt wanneer de fijne motoriek zich aan het ontwikkelen is.

Ons zoontje was heel onzeker in zijn grove motoriek, durfde niet van stoepranden af te springen e.d. Wij hebben er voor gekozen om hem op peutergym te doen waardoor hij bepaalde activiteiten aangeboden zou krijgen waar wij niet aan zouden denken of konden bieden (trampoline springen, schuine bank lopen). Na een maand zagen wij al verschil en nu klimt hij ook veel meer op speeltuinatributen e.d. Maar de stap die jij hebt genomen voor kinderfysio vind ik heel goed van je. Daar kunnen ze goed zien of behandeling nodig is of niet.

En ga niet bij jezelf denken dat je het als moeder niet goed hebt ingeschat. Soms heb je een helpende hand nodig die bevestigt wat jij denkt. En daar is niets mis mee Beter nu er mee aan de slag, dan over een paar jaar

mmm oke dus in dat opzicht kan het dus ook best kloppen.
ja die fysio ga ik sowieso doen al is het maar voor m’n eigen gevoel, maar peutergym is idd ook een goede.

liefs,
Rinske

ik ben ook bij de kinder fysio geweest … Op de PSZ zeiden ze regelmatig dat Fabienne (sept.2008) wat achter loopt in haar grove motoriek. Na onderzoek … niets aan de hand. Fabienne is wellicht niet zo vlot met alles maar ze kan het wel alleen ze wil het nog niet.

Ze is deze week voor het eerst van de glijbaan gegaan en heeft op een loopfiets gezeten, de trap afgelopen zoalswij dat doen met een handje van mama.

Laat je niet gek maken Rinske, het komt vanzelf. Het ene kind is sneller dan het andere. Helaas wordt je wel snel bezorgd gemaakt …

Gr Esther

nou nog geen bericht van de fysio helaas.
we hebben het er hier nog is rustig over gehad en willen toch in ieder geval naar de kinderfysio. waarschijnlijk is het niks maar dan maar voor de zekerheid.
ik ben daar toch behoorlijk onzeker over, nu komt dat ook omdat ik zelf ook het e.e.a. aan mijn benen heb gehad waar ze pas op latere leeftijd achterkwamen en toen dus een paar behoorlijke operaties heb moeten ondergaan. het was niet direct zichtbaar zeg maar. maargoed daardoor geeft het mij toch niet echt een prettig gevoel als meerdere dit al hebben aangegeven over Lindsey.
nogmaals ik verwacht niet dat er echt iets aan de hand is maar just to be sure.

liefs,
Rinske