Moeite met poepen. Nog tips?

Hallo allemaal,
Ons meisje is sinds de geboorte al niet zo’n goede poeperd, soms 1 keer in de 2 dagen, soms elke dag, maar nu heeft ze sinds woensdag niet meer gepoept, Enkel vanochtend een “nogal stevig keuteltje”.

Heb het idee dat ze een beetje verstopt zit. Ze probeert het wel met al haar kracht (haar hoofdje zo rood als een tomaatje} maar het lukt niet echt. Ze drinkt wel, en nu met deze hitte geef ik haar zelfs iets extra water. Heb het idee dat ze door de warmte een hoop vocht verliest (ze heeft ook nog eens van die lange haar die volgens mij extra warmte afgeven!) en daarom slecht van haar ontlasting afkomt. Iemand hier ervaring mee, of nog liever een tip wat we hier het beste aan kunnen doen?
Grt, Sabine

Zie in dit topic mijn reactie met allerlei tips bijna onderaan pagina 1.

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=9058

het is je eigen topic!, Ik neem toch aan dat je alle reacties daarin gelezen hebt

Groetekes, Sje

hallootjes,

Ook hier gaat het niet altijd even goed met de ontlasting. Wij hadden soms het idee dat ze het helemaal van uit de tenen moest trekken/drukken . Op een gegeven moment was het 1 keer in de 4 dagen wel en daarna 3 weer niet etc-.
Zo doende dat de wijkverpleegkundige ons ook heeft aanbevolen om vaseline rondom het poepertje te masseren in wel zo zodat er een gedeelte binnen komt, (niet forseren…)en wij moesten de friso comfor gaan gebruiken. Dit hielp naar een aantal daagjes echt prima. De comfort hebben we drie weken gebruikt en daarna moesten we ermee stoppen (zodat de darmpjes er niet aan gingen wennen), ook nu heeft ze nog niet elke dag ontlasting maar het gaat nog goed met alleen de vaseline (die we nog maar af en toe gebruiken) .

Misschien heb je iets aan mijn verhaal…

groetjes ons

hallo

delano heeft ook al sinds de geborte moeite met ontlasting maar door een aantal goed tips hier van onderandere sje is het nu helemaal toppiebedankt nog sje hahahaha

geen rijste bloem meer gegeven ,roosvice laxo ,een mes puntje johannesbroodpitmeel bij de eerste fles smorgen ,heeft hier niet geholpen,
maar nu hij in de laatste voeding een beetje bambix groei (smul)pap krijgt en de friso comfort gaat hij super

Hallo Sje,

Ik heb even teruggekeken in de link die je had gestuurd. Bedankt voor de tips.
Ik heb het topic idd niet meer gevolgd omdat het op een gegeven moment over bambix pap ging, iets wat Anouk toch nog niet mocht hebben. Maar inmiddels ben ik weer helemaal op de hoogte.
Gelukkig heeft ze dan gisteren toch eindelijk gepoept op eigen kracht. Ze krijgt al heel lang Nutrilon Omneo dus aan de melk kan het niet liggen. Zal in ieder geval eens ander fruit proberen, ik gaf haar sowieso al een banaan, maar soms wel appel.
Thamar, jij ook bedankt voor de tips.

van venkeldruppels van daro gaan ze ook heel goed poepen en eventuele kramp zijn ze ook meteen kwijt

Hoi Sabine,

Gaat het al beter met de ontlasting van Anouk?
Ik hoop het voor d’r, een nichtje van Senna logeerde hier van het weekend en zij heeft ook veel last, poept maar eens in de 3 dagen en soms een keutel tussendoor.
Zij lopen ook bij de ha en hebben medicijnen gekregen.
Zij is ook 7 weken te vroeg geboren dus ws heeft het daar ook mee te maken, maar daar zijn ze nog niet achter.

Groet Vanessa mama van Senna.