Moeite met poepen, drassige ontlasting

Hoi

Mijn zoontje van 3 heeft sinds eind november moeite met poepen. De eerste keer was het hard maar tegenwoordig is het drassig. Je zou zeggen dat hem dat geen moeite moet kosten. Gister zei hij “mama au poepen, dokter” Mijn hart brak op dat moment. Zijn ontlasting is vorige week gecontroleerd op parasieten maar er zat niks in. In november woog ie 14,2 kilo en nu nog maar een kleine 13 kilo. De huisarts wilt het nog even aankijken, misschien dat het tussen zijn oren zit zegt ze. Mijn zoon is echt geen piepert dus dat geloof ik niet. Iemand misschien een idee?

Groetjes
Isolde

Geen tips ofzo, maar wat zegt de ha dan dat hij afgevallen is want dat lijkt me toch niet gezond.

Liefs Michelle

De huisarts niks en de assistente kwam met de grootste onzin. Wij vallen ook wel eens wat af. Maar wij zijn ook een stuk ouder en zwaarder, dus dat slaat nergens op. Krijg van meer mensen te horen dat ie magerder eruit ziet. Vind kleine 13 kilo ook niet zwaar voor een jochie van 3

Hmm, ik herken het niet, maar iets zegt me dat het niet klopt. Ik zou weer contact opnemen met de huisarts. Misschien toch een bacterie of zo? Of aambeien misschien?

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Heeft hij zijn billetjes ook stuk dan? Dat zou misschien ook een reden kunnen zijn dat het zeer doet. Heeft zijn ontlasting wel een normale kleur dan?
En eet en drinkt hij net als daarvoor? Dat hij afvalt lijkt me niet echt normaal toch, naar mijn idee zou daar wel een reden moeten zijn.

Dion kan zijn ontlasting al een jaar heel (gaat nu een stuk beter) moeilijk kwijt. Bij hem zit het wel tussen de oren. En ja doordat je het gaat ophouden gaat het zeer doen en door de zure ontlasting gaan je billen stuk wat ook weer zeer doet en dus weer een reden om niet te poepen.

Hoop dat het snel over is of dat jullie er achter komen waar het van komt

Nee zijn billetjes zijn niet stuk. De ontlasting is heel drassig en kleine korreltjes. 1 keer kon ie 3 dagen lang niet poepen met als gevolg dat ie er heel ziek van werd. Verschrikkelijk spugen. Drinken doet ie wel heel goed. Eten is heel wisselend. Zodra wij denken dat ie weer goed begint te eten eet ie weer heel slecht.
Vanavond even met mijn man overleggen hoe nu verder. Maak me wel wat zorgen om hem.

13 kilo voor een mannetje van 3 jaar is indd niet veel, ligt ook wel aan zijn lengte. Mijn zoontje heeft ook ondergewicht weegt ook net 13 kilo bij een lengte van iets meer dan een meter, maar hij valt niet af.

Als de ha niets doet zou ikzelf overleggen met het cb en op zoek naar een andere ha.

Liefs Michelle

Ik vind zowieso dat er naar gekeken moet worden als een jong kind (in verhouding) veel afvalt. De reactie van je huisarts vind ik ook niet kunnen.
Zou je niet via de kinderarts van je consultatiebureau contact op kunnen nemen? Enne 13 kilo vind ik ook niet veel voor een kind van drie maar weet niet hoe zijn bouw is.
Beterschap in ieder geval voor de kleine man!
Groetjes Nancy