Moeite met ontlasting

Mijn dochter is een half jaar oud en doet het erg goed met groente en fruit. Ze krijgt sinds vorige week vrijdag hele potten groente op 6+. En we zijn dus begonnen met Nutrilon2. Alleen ze kreeg last van krampjes, dus geven we haar 2 schepjes N2 en 4 schepjes N1. Alleen sinds gisteren heeft ze duidelijk moeite met haar ontlasting. Ze heeft dinsdagavond voor het laatst een kleine drol gepoept. Niet echt veel. Vanmorgen zag ik haar weer persen. Lukte niet er kwamen 2 konijnenkeuteltjes uit. Ze heeft wel haar flesje leeggedronken. We hebben al wat meer water erbij gedaan. En vanmorgen dus een schepje bambix lichte granen erbij gedaan. Goed voor darmen lijkt mij. Ik wil eigenlijk niet meer schepojes doen ze moet eerst maar even wennen aan de grote potten groente. Heeft iemand raad hiermee. Het zou zo fijn zijn voor haar.

Deze topic gaat daar ook over in principe
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=14034
Pruimen zijn altijd goed voor een lastige stoelgang.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Inderdaad, meer water bij de voeding doen. Roosvicee Laxo kan je ook kopen, maar misschien werkt de buikjespap met pruimen van Nestlé ook wel. Zie topic wat daarover gaat.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan ik dat wel gebruiken, omdat Sanne nog niet volledig aan Nutrilon2 zit. Vanwege de krampjes.

Krijgt ze toevallig ook nog rijstebloempap? Zoja, onmiddellijk mee stoppen! Dat heeft een stoppende werking op de darmen namelijk.

Groetekes, Sje

Oke. Ze krijgt inderdaad rijstebloem. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met de buikjespap met N1 en N2. Bedankt.

ook de fruithapjes met banaan kunnen stoppend werken, was hier in het begin ook het geval. bruine bonen hapjes werkte juist weer goed voor de ontlasting, maar dat blijkt verschillend te zijn per kindje.
Succes.

liefs,
Rinske

Rijstebloem zou weleens de boosdoener kunnen zijn. Onze jongste had destijds ook moeite met de ontlasting. Toen we stopten met rijstebloem was het over en ging het als een tierelier.

Dus ik zou eerst stoppen met rijstebloem, dat vervangen door Bambix groei-ontbijt en dan kijken of dat buikjespapspul nog wel nodig is. Zonde van je geld anders.

Groetekes, Sje