Moeite met groente eten

Senne is nu ruim 6 maanden en ik ben nu over gegaan op de potjes van 6 maanden. En als ik het zelf klaarmaak doe ik er kip of tartaar doorheen.
Ze vind het niet te eten!! Ook blazen en helehelehele vieze gezichten trekken. Terwijl het fruit wat ik maak met stukjes erin erin gaat als koek!

Moet ik nu gewoon doorzetten en iedere dag blijven geven of nog even verder gaan met de groente voor 4 maanden? Die vond ze wel lekker namelijk. Het zal wel een kwestie van wennen zijn maar brood/liga en andere dingen voor 6 maand+ is ze ook nog niet aan toe…

Wat zouden jullie doen? Ze krijgt geen toetje en als ze geen groente eet geef ik ze een fles dus ze komt niets tekort als ze de groente niet opeet.

Groetjes van Sascha en Senne

Thoby had hetzelfde probleem…ik bleef wel af en toe proberen maar gaf hem ondertussen gewoon potjes voor 4 maanden.

Na een tijdje ging het ineens goed…hij had gewoon wat meer tijd nodig achteraf gezien.

Succes ermee he

Groetjes MZ

Je kan ook de 6 maanden potjes zelf nog wat fijner maken. Of met de vork of even in de machine…de meeste stukjes zijn er dan wel uit. Zo kun je proberen om elke keer iets minder te prakken of pureren…hopen dat de kleine over een paar weken wel de “stukjes” wil eten.

Succes.

Lilypie First Birthday tickers

Dwerg vind groenten ook nog steeds niet geweldig, alleen wortels gaan er goed in. DE rest met veeeeeel inspanning van mama en heeeel veel geduld.
Moeders zijn gewoon lopend , ademend, levend geduld…
Gewoon vol blijven houden denk ik, op den duur gaan ze wel aan de smaak wennen…hoop ik dan he…

CHECK www.mi2u.web-log.nl voor meer mama verhalen e.d.

Hoi,

Hier ook erg wennen aan de 6 mnd potjes, dus even gepureerd.
Op een gegeven moment niet meer gedaan en toen ging het goed.
Zelf eten klaarmaken deed ik met 8 mnd ( is goedkoper dan die potjes) en ook dat ging in het begin niet goed.
Ik maakte het flink fijn en deed er wat appelmoes over heen.
Dit werkte heel goed, en het bakje was zo leeg!
Gewoon even doorzetten!

Succes ermee!

Groetjes Lisan

En hoe zit het dan met jullie kleintjes met brood/ liga/ soepstengels?

Groetjes van Sascha en Senne

Onze dochter kreeg met 6 maand al brood, korstjes er om weg en in hele kleine stukje. Onze meid vond het heerlijk, beetje smeerkaas of smeervlees erop.
Soepstengels is onze meid niet zo’n fan van. Maar een langevinger of een koekje van liga gaat er altijd wel in.
Ik geef het koekje nu in haar hand en dan eet ze zelf, met 6 maand heb ik haar de koekjes van liga gegeven, deze vallen in de mond direct in stukjes. Dan kunnen ze ze beter wegkrijgen.

Wat ik ook wel eens deed is een koekje fijn maken en een beetje roosvice erdoor en dan oplepelen of met wat fruit. Als ik haar een potje fruit gaf bewaarde ik 1 a 2 eetlepels vol, dan het koekje erdoor.

Heb je er wat aan?

GR

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/L65Jp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Egberta op 28 Jan 2010 20:19:00

Hoi,

Eerst de broodkorstjes er nog af, en dan hele klein stukjes brood geven.
Toen de tandjes kwamen de korstjes eraan laten zitten.
De liga gaven we zo in de hand of we maakten een fruithapje van liga.
Halve liga, halve banaan en wat roosvisee erdoor en dan fijnprakken. Lekker!
Soepstengels vonden de kinderen ook lekker.

Groetjes lisan.