Beste papa’s en mama’s,
Mijn zoontje van 1,5 jaar oud is een ontzettende lieverd. Wanneer hij bij ons thuis is voelt hij zich op zijn gemak en is dit natuurlijk erg fijn. Maar zijn zachtmoedige karakter wordt door andere kinderen misbruikt. Goede vrienden van ons hebben een dochtertje, die mijn zoontje er behoorlijk van langs kan geven. Het meisje is verder in ontwikkeling en een stukje groter.
Ik begrijp van de medewerkers van de kinderopvang dat hij zich niet echt prettig voelt. Ik ben bang dat dit met het één en ander te maken heeft.
Mijn zoontje komt in dit geval niet voor zichzelf op en is daarom steeds meer de dupe. Ik zie dat hij steeds banger wordt om met andere kinderen om te gaan. Is er een manier om hem dit bij te brengen? Kan ik hierin iets betekenen?
Mijn idee: thuis mag mijn zoontje vrijwel alles doen. Mijn vriendin en ik leggen hem amper grenzen op, behalve de gebruikelijke: niet in de kastjes en niet op de tafel komen. Zouden we strikter / beperkender moeten zijn?
Wat zouden jullie adviseren?
Gr.Marc
Een kleine aanvulling: we leggen hem niet veel op, aangezien dit ook niet echt nodig is. Daarbij is het opvallend dat mijn zoontje wel degelijk ERG kwaad kan worden, maar dan eigenlijk alleen als dingen hem niet lukken.
Gewijzigd door - Buism01 op 30 Jul 2007 18:09:36