Moeite met flesjes

Was het vorige week het slaapritme in de nacht wat ons zorgen baarde, nu zijn het weer de flesjes. Onze dochter is altijd een erg goede drinker geweest, maar sinds 4 dagen weigert ze voortdurend de fles. De eerste fles (08.00) gaat er nog wel in, maar het flesje na de boterham is vreselijk. Ze duwt ze steeds weg en huilen maar, ze drinkt dan gemiddeld zo’n 80 cc. Is dit normaal na de boterham, voorheen dronk ze de hele fles nog gewoon leeg. Ook de laatste fles krijgt ze met moeite leeg (meestal 160 cc) en duwt ze steeds weg en blijft hierbij ook huilen. Zodra ik de fles wegneem lacht ze weer en is vrolijk.
Ik zag wel vanmiddag dat een boventandje doorkwam…
Maar ja ze komt nu dus niet meer aan die 500 cc per dag!

Oh ja, bij groentehapjes uit potjes spuugt ze vaker is dit ook herkenbaar?

Groetjes Jeuly

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Vanaf 7 maanden is 400 cc per dag voldoende 2x 200 ml hoewel dit verschilt per cb! Maar op mijn schema: Voedingsadvies zuigelingen van de Jeuggezondheidszorg Icare die ik van het CB heb gekregen uit hun map dus een kopie ^^ staat dat 2x voldoende is, natuurlijk meer kan ook geen kwaad maar minimaal 400 aanhouden.

Onder de 500 trouwens wel vitamine D druppels 10 per dag maar die vinden ze heerlijk smaken naar dropjes.

Niet te druk ommaken, waarschijnlijk is het tijd dat er een fles afgaat.

En door tandjes kunnenze ook slechter gaan eten. Sinds ik Dmitry tabletjes geef van VSM voorde tandjes eet hij weer super! Hij weigerde toen al een weeklang alles wat niet uit een fles kwam dus ik dacht zou wel die sprong zijn waar iedereen het over heeft, waren het dus de tandjes gaf hem eeen tabletje en binnen een kwartier at hij weer als vanouds en ondertussen heeft hij ook al 1 tandje van een paar mm zo schattig ^^

Zolang ze dit min met 8 maand binnenkrijgt:
2x 200 flesv + brood of pap
1/2 stuks in de Fruithap
100 tot 200 Groentehap + zuiveltoetje
en sap naar behoefte.

Zou ik mij niet druk maken dat ze te weinig krijgt
Meer kan geen kwaad! Maar dit is de basis

sorry voor al de spelfouten maar mijn toetsenbord reageerd niet helemaal op alle toetsen en loop hier te knikkebollen dus ga maar eens mijn nest in

Gewijzigd door - Jaantje op 15 Aug 2010 00:02:55

In belgie krijgen kindjes tot 1 jaar 500 cc, is dus weer ietsje anders. Ik denk dat het met de sprong of idd tandjes te maken heeft. Hier ook een tijdje zo geweest. Wat ik toen deed, was steeds kleinere beetjes op meerdere momenten van de dag geven, zodat ze toch aan die 500 kwam. Als ze van een fles bijv maar 100 dronk, liet ik de rest een uurtje staan, maakte dat opnieuw een beetje warm en gaf haar dan de rest. Zo dronk ze het meestal wel op. Heeft hier gelukkig maar 3/4 dagen geduurd, toen was het weer over.

mama1980

Het is sprongentijd voor je dochter! Zie het oei-ik-groei-boek!

Groetekes, Sje

Ja, ze zit net pas op 3 flessen en dan afbouwen naar 2 flessen met dik 8 maanden vind ik toch wel wat snel, maar ik kan het natuurlijk mis hebben, maar gevoelsmatig! Ze drinkt naast de flessen alleen nog bij het tussendoortje zo’n 60 cc en iets bij de groentehap zo’n 40 cc dat is dus echt niet veel. Het lijkt me dat ze toch meer vocht binnen moet krijgen als ze niet aan die 400-500 cc komt. Blijft dat dan naar gelang behoefte. De ochtend en avondfles gingen er vandaag beter in maar die middagfles is erg moeilijk. Geven julllie die dan direct na de boterham of tijdens?

@ Jaantje Als ik naast de groentehap ook nog yoghurt geef, laat ze de fles helemaal staan. Hoort dat dan bij het afbouwen want ik weet niet welke fles je dan laat vallen.
Trouwens ze krijgt geen pap, omdat ze een boterham krijgt en normaal dus die melk goed dronk.

Meric krijgt nu ook 2 flessen van 200cc per dag en 1x toetje van 125gram wat ook meetelt als zuivel. Hij gaf het ook zelf aan minder te willen drinken. ik denk niet dat het verkeerd is om met 8 maanden naar 2 flessen te gaan hoor. hij wilde de laatste fles niet meer…tja elk kind is anders hij komt niks tekort hoor.

Lilypie First Birthday tickers

quote:

Oh ja, bij groentehapjes uit potjes spuugt ze vaker is dit ook herkenbaar?

Groetjes Jeuly

Geen ervaring met potjes wilde er zondag 1 geven om te oefenen voor als we straks op vakantie zijn want daar hebben we geen vriezer en kan ik mijn eigen maaltijden niet invriezen dus het leek me wel handig. Maar na 3 hapjes was het kokhalzen en hebben we maar snel een eigen gemaakt bekertje ontdooit en die at ze smakelijk op Toch wel lief dat ze mijn eten liever heeft. Maar hier word nooit gespuugd na een maaltijd.

Ik zou de flesjes gewoon nog even alle 3 aanbieden. Liever iets minder dan dat ze helemaal niets meer krijgt. Ze zit in een sprong en niet de makkelijkste sprong dus misschien dat ze na de sprong de flessen wel weer leeg drinkt en anders kan je dan alsnog een flesje laten vervallen.