Moeite met drinken

Onze baby, jochem, is nu bijna 7 maanden en doet het goed. wij hebben alleen het idee dat hij te weinig vocht binnenkrijgt. Hij drinkt 2 a 3 flessen per dag van 210 ml. Hij eet daarbij wel een fruitpotje en een groentepotje leeg en een danoontje.

Hij drinkt geen water of sap uit een antilekbeker of fles maar alleen wat moeizaam uit een gewone beker. Uit zijn fles wil hij alleen melk en met de antilekbeker spellt hij alleen maar.

Weet iemand of hij voldoende vocht krijgt of hoe we hem leren drinken uit de antilekberker.

Bedankt Nelleke en Fabian

Hij krijgt genoeg vocht binnen als ik dit zo lees. Per fles rond de 230 cc (want je bedoelt 210 + 7 denk ik?) en vergeet niet dat in fruit ook vocht zit. Ook in groente en toetje zit vocht. En wat betreft drinken uit een beker: goed van 'm dat 'ie al bezig is om uit een gewone beker te drinken. Daarmee doorgaan en een antilekbeker helemaal niet aanschaffen zou ik zeggen. Voor je het weet kan hij heel goed drinken uit een gewone beker en dan heeft 'ie dat alvast mooi onder de knie.

Als 'ie genoeg plasluiers heeft op een dag (dus niet uitgedroogd is) en hij is verder helder en alert krijgt 'ie genoeg vocht binnen. Bij twijfel anders even je CB vragen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:

Als 'ie genoeg plasluiers heeft op een dag (dus niet uitgedroogd is) en hij is verder helder en alert krijgt 'ie genoeg vocht binnen. Bij twijfel anders even je CB vragen.

Helemaal mee eens

M.

Dat scheelt weer.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Het kan zijn dat-ie geen sap of water wil drinken omdat dat koud is.
Onze oudste wilde destijds ook geen sap of water tot we erachter kwamen dat ze tot dat moment alleen maar warme melk gewend was geweest.

Dus gingen we het sap ietsje verwarmen in de magnetron en toen wilde ze het wel. Hoeft dus niet aan het soort beker of fles te liggen, kan heel goed aan de temperatuur liggen.

Bij onze oudste verwarmden we het sap steeds korter tot ze het wel koud dronk.

Groetekes, Sje

Ik geef ook warm sap, koud sap drinkt ze niet.