Een vriendin van mij is 6 maanden geleden 6 weken te vroeg bevallen van haar tweeling. Alles gaat nu goed met de kindjes, maar ik heb bij zoveel dingen mijn twijfels… En ik zeg ze wat ik er van vind, maar ze gaan een discussie met mij aan en vinden dat ik zeur. Aan de ene kant denk ik, bekijk het maar want het zijn jullie kinderen. Maar aan de andere kant vind ik het mijn plicht om ze te waarschuwen als het om de veiligheid van kinderen gaat.
Omdat de kindjes op hun buik draaien in bed, leggen ze de kindjes met spelden aan de slaapzak (10 stuks) vast aan de matras in bed, en daar overheen een deken en laken heel strak. Zo kunnen ze niet met hun neusje in het matras komen en stikken… We weten allemaal hier dat vastleggen in bed not done is, en een slaapzak EN deken vind ik persoonlijk ook te veel van het goede… zeker als kinderen gaan draaien in bed.
De kinderen drinken nog 4 flessen van 200 per dag en krijgen daarnaast 10 druppels vit. D per dag… Das toch te veel? Maar die mama heeft gelezen dat kinderen extra vi.> D moeten hebben en klaar uit! Ze wil zich er niet in verdiepen dat je die druppels alleen geeft als ze onder een bepaald aantal ml. opvolgmelk komen.
De baby’s slapen wanneer ze moe zijn in de box, en als ze zich vervelen krijgen ze zo af en toe een fruit of groentehap… Daar zit totaal geen ritme in, en wat opvolmelk betreft, ze krijgen elke keer wat anders. De ene keer nutrilon, dan weer friso en als mama eens bij kruidvat is neemt ze daar een huismerk van mee…
Misschien doen hun het op hun manier allemaal wel goed, maar ik vind dit zo raar! En ik kan zeggen wat ik wil, uitleggen dat ik het goed bedoel, ze trekken zich er niks van aan… Wat zouden jullie hiermee doen?
Groetjes Anouk