Moeilijke poepert

hallo

ff een vraag

ons zoontje (twee en een halve week oud)
heeft wat erg veel moeite met de ontlasting hij poept maar eens op de drie dagen en huilt dan een paar uur vreselijk,we hebben al geprobeerd met een beetje olie in de fles maar daar dreef hij van de luier uit (hihi)en ze zeggen dat je daar de darmpjes lui mee maakt dus durf ik dat niet meer we zijn anderhalf week gelden overgestapt op de nutrilon speciaal voor krampjes en moeilijke ontlasting maar volgend mij is het er niet beter op en poept hij nog steeds veel te weinig volgens de mevr van het cb moest ik de frisolac comfor proberen
maar is het niet slecht om maar steeds te wisselen van soorten voeding
ik wil best nog eens proberen met andere voeding maar daarna ook niet meer
lijkt me ook niet gezond
groetjes anouk

anouk nelissen

Olie in de flesvoeding heeft helemaal geen zin, heb ik me laten vertellen. Olie mengt niet met water en blijft aan het oppervlak drijven. Het blijft aan de binnenkant van de fles hangen en de kleine mop krijgt er nagenoeg niks van binnen. En je krijgt je flessen erg beroerd schoon.

Volgens mij kun je inderdaad bij zo’n jong kindje alleen maar met andere voeding proberen. Maar ook daar mag je volgens mij niet teveel mee wisselen. Er wordt altijd geadviseerd om zo goed mogelijk bij 1 soort voeding te blijven. Als het echt een probleem blijft, dan zou ik contact opnemen met de huisarts.

Wij hebben voor ons peuterdochtertje dat moeilijk poepte Lactulose-siroop gekregen. Dat hielp. Maar ik weet niet of dat ook al aan baby’s gegeven mag worden. Het is het proberen waard.

En verder bestaan er voor volwassenen theeën die de darmen stimuleren. Mogelijk mag de flesvoeding met zo’n laxerende thee aangemaakt worden. Even informeren bij de huisarts voordat je zelf ermee aan de slag gaat.

Alle sterkte met de kleine mop.

Groetekes, Sje

he hallo

bedankt voor je advies
een half uur na dit bericht heeft die kleine me toch niet gepoept
drie luiers en een half pak doekjes was ik kwijt hihi
en gelukkig was het een goede normale vorm van poep en zonder huilen en veel moeite
gelukkig maar .

anouk nelissen

Wat een kleine foppert is het toch! Nou, tof dat de darmpjes weer lekker leeg zijn. Hopen dat die kleine mop nu de slag goed te pakken krijgt.

Groetekes, Sje

Goed van d’r.
Ik wou nog ff wat kwijt, als je wisseld van voeding, geef je kind dan wel de kans om aan de voeding te wennen. Minstens een week, zelf zou ik wel 2 week doen, ook wanneer je denkt dat het weer eens niet de juiste voeding is.

Groetjes Wiets

he hallo allemaal
nou zeer leuke nacht gehad met delano
drie de fles gegeven (nieuwe voedsing)sinds niet meer geslapen en niks meer gedronken (130 cc )tot vanmiddag vier uur ,
ik consultatie bureau gebeld en de situatie uitgelegd dus accuut weer terug op de oude voeding hij dronk veel te zeinig met alle gevolge van dien
ik weer naar de winkel andere voeding kopen (die oude )want die was inmiddels op en hem die gemaakt dronk meneer in eenkeer leeg terwijl die nieuwe wat ik moest proberen deed hijover 40 cc anderhalf uur (erg he)
pfffff ben dood en dood moe na deze dag nu slaapt hij eindelijk al een drie uurtjes aan een stuk en huilt niet meer nu maar hopen dat ik vanacht ook wat rust krijg en nee ik wissel niet meer van voeding wat ze op het cb ook zeggen dan komen zij hem maar de fles geven ,
groetjes anouk
zo dit ei ben ik ff kwijt hihihihihi

anouk nelissen

Goed van je.
Misschien helpt dit nog. Af en toe zijn buikje masseren, rondjes draaien tegen de klok in. Dat wil ook nog wel eens helpen.

Groetjes Wiets

bedankt voor je advies
zal het zker proberen
nu gaat het redelijk
alleen heb ik hem de speen gekocht voor vanaf vier maanden voor op de fles want meneer viel gewoon in slaap onder het drinken en kreeg hem nniet meer wakker
nu gaat het goed met deze speen en maar hopen dat het goed blijft gaan heeft vanmorgen on vier een fles gehad en om half zeven weer (erg snel na elkaar) maar goed wel opgedronken en meneer slaapt nu (9;30)nog steeds lekker weet iemand hoeveel hij zou moeten drinken momenteel is nu drie weken en al over de drie kilo maar drinkt nog maar 90 in de fles volgens het pak zou hij al meer dan 120 moeten hebben ,groetjes en alvast bedankt

anouk nelissen

oef dat weet ik niet meer precies, kan ik je niet mee helpen. Het is wel zo dat wat op het pak staat een richtlijn is. De 1 drinkt zo 30 cc meer en bij de ander krijg je het er niet in.
Het is wel zo dat jij de fles sneller geeft en er niet ongeveer 4 uur tussen zit, maar al gauw een uur minder, hij zal vaker krijgen op een dag, (neem ik aan???) dus hij krijgt dan zijn portie wel.
Stijn heeft een periode gehad dat hij heel veel liet staan en dan dronk hij nog niet eens de helft. Hij was toen al wel wat ouder hoor.
Ik kan je niet echt helpen dus.

Groetjes Wiets

hoi

WIl heel ff reageren als je de comfort heb gekocht als andere voedingmoet je die met de 1 2 3 speen geven deze is heel dik dus zuigen aan een kleinspeentje is dan heeeeeeeeeel vermoeiend en komt er niks uit.
Mijn meisje hier ( inmiddel 3 ) had ook de comfort en werkte prima

gr nvh

hoi hallo
mijn dochter is 11 weken en die drinkt nu 130 per fles
heeft ook heel lang op 90 gezeten
ik heb haar ook op de comfort
die werkt pas als je het oplost in gekookt water hoor
(heb het maar een paar weken verkeerd gedaan hi hi)
mijn dochter heeft ook moeite met poepen
snap het alleen niet want het is net zo zacht
maar goed zal er wel bij horen
nou sucses maar weer
groetjes nancy

hallo allemaal

bedankt voor jullie reactie’s
en tips
we hebben al een drie standen speen voor baby’s van vier maanden
en nu gaat hij super opeens
meld zich om de vier uur en drinkt dan de 120 helemaal op
dus het zal wel goed zijn denk ik en ik maak me er maar niet meer zo druk om
denk dat dat ook beter is me niet zo druk maken (moeders he)
hahahaha
nou in iedergeval bedankt voor het advies en tips deze keer zal vast nog wel eens jullie raad nodig hebben
groetjes anouk

anouk nelissen

quote:
hallo

ff een vraag

ons zoontje (twee en een halve week oud)
heeft wat erg veel moeite met de ontlasting hij poept maar eens op de drie dagen en huilt dan een paar uur vreselijk,we hebben al geprobeerd met een beetje olie in de fles maar daar dreef hij van de luier uit (hihi)en ze zeggen dat je daar de darmpjes lui mee maakt dus durf ik dat niet meer we zijn anderhalf week gelden overgestapt op de nutrilon speciaal voor krampjes en moeilijke ontlasting maar volgend mij is het er niet beter op en poept hij nog steeds veel te weinig volgens de mevr van het cb moest ik de frisolac comfor proberen
maar is het niet slecht om maar steeds te wisselen van soorten voeding
ik wil best nog eens proberen met andere voeding maar daarna ook niet meer
lijkt me ook niet gezond
groetjes anouk

anouk nelissen

Hoi Anouk,

K moest even kijken of hoe het werkt, maar hoop dat het nu wel goed gaat (m’n reactie) wij hadden precies hetzelfde probleem en zijn toen door de flesvoeding (nutrilon omneo1) een zakje vsm darmflorapoeder gaan gebruiken en druppeltjes (ook van vsm) kindicol. Bij ons heeft het na een 2 dagen al enorm geholpen. Onze kleine heeft nu zelfs 2 'vieze’luiers ipv in het begin om de 3 tot 5 dagen!

Hoop dat het voor je helpt,

Groetjes kirsten

Misschien klint dit raar maar bij ons belgen is dit toch een gekende remedie voor “luie poepertjes” dwz baby’s die wel kunnen maar toch niets doen: een thermometer insmeren met babyolie en deze in de poep stoppen en een beetje heel zachtjes draaien. Ze hebben er echt geen last van en ze kunnen er echt makkelijker door poepen. Ik heb het zelf ook gedaan toen onze pruts verstopt was omdat ik ten einde raad was. Wij gaven daarna ook een buikmassage en lieten hem warme venkelthee drinken.

Hoi hoi,

Vervelend dat het zo moeilijk gaat met dat poepen. Mijn dochtertje heeft dit ook gehad toen ze nog zo klein was (ze is nu 7, 5 maanden). Ik ben wel overgestapt op Friso Comfort en zij doet het daar geweldig op. Het is wel zo dat deze melk iets dikker is dan de gewone melk, dus misschien dat een andere speen kan helpen.
Ook wil ik even reageren op de tip van de buikmassage (sorry hoor, kan het niet laten ). De richting die je op moet wrijven is met de klok mee, want zo is de beweging van je darmen ook. Heeft je kleintje juist dunne ontlasting, dan wrijf je tegen de klok in (je houdt het binnen, als het ware).
Ook kan het wel eens helpen om 10 cc extra water aan de melk toe te voegen. Dan blijft de poep ook vaak wat smeuiger.
Hoop dat je wat aan deze tips hebt.

Groetjes
Gaby & Isabella

oh ja,
nog even vergeten… Het is helemaal niet raar dat je zoontje er zo lang over doet om te poepen. Soms duurt het nog wel een dag langer. Schijnt soort van normaal te zijn. Extra vocht bij de melk helpt dan dus echt! (niet meer dan 20 cc hoor, 10 is vaak genoeg!)

Als het een heel goede eter is, voeg dan wat nutriton toe aan de fles (een half schepje of zo) eigenlijk is het een indikkingsmiddel maar poepen dat ze daarvan doen! :smiley:

Raising kids is part joy and part guerilla warfare.