Moeilijke drinker

Hallo,

Mex is nu 3.5 maand oud. Sinds zijn geboorte is hij een moeilijke drinker.
Hij drinkt niet aan de borst, dus kolf ik af, en krijgt hij de borstvoeding via de fles.
Ik bied hem 170 cc aan en dit gaat eigenlijk nooit op. Nu maak ik me hier niet zo’n zorgen meer over omdat Mex wel goed groeit.
Alleen nu (tijdens de fles van 11.00 en 15.00 uur) drink Mex erg moeilijk.
Hij begint gulzig te drinken, waardoor hij zich meerdere malen verslikt. Dit verslikken gebeurt trouwens erg veel.
Hij wil daarna niet meer drinken, en zodra ik de fles voor zijn mond houd begint hij keihard te huilen.
Als ik hem dat tegen mijn schouder houd, is hij stil, maar zodra ik hem laat zakken begint hij weer erg hard te huilen. Het is zo zielig om te zien.
na ongveer 20 minuten bezig zijn met troosten, en proberen te laten drinken drinkt opeens wel, maar valt ondertussen in slaap.
De andere flessen gaan ook niet gemakkelijk maar deze 2 zijn extreem.
Hoe kan ik het voor Mex makkelijker maken?
ik gebruik een difrax fles met speen M. Met speen S ben ik begonnen maar daar viel hij continu bij in slaap.

Groetjes Vanny, mama van Milan en Mex

hoi Vanny
heel vervelend, maar ook erg herkenbaar. Vooral het inslaap vallen dat heeft Emma ook hel lang gedaan!! zij deed ongeveer 45 min over een fles vanm 150cc en dronk deze meestal niet leeg. Ik heb weinig goede tips, niemand kon mij ookhelpen hiermee. Maar 1 licht puntje; Emma is nu 5,5 maand en drinkt goed. ze valt niet meer inslaap en veel flessen van 180cc gaan leeg!

Veel succes ermee!!

Misschien het CB vragen om tips?

groeten Gidget

Hoi,

Is difrax de kromme fles. die gebruiken ze meestal voor gulzige drinkers zodat ze minder lucht meekrijgen. Ik zou anders kijken voor een andere fles. Ik vond advent goed en geweldig. Die heeft een bredere speen oppervlakte en gebruikte ik voor de afgekolfde bv. Daarbij kan je bij b.v. niet zeggen ze moeten zoveel drinken. Als ze goed groeien heeft hij schijnbaar genoeg met minder en heb je goede voedbare bv zeg maar.

groetjes

lon106

Hoi…

Het CB heeft ook niet echt een goed advies. Zij adviseren om niet langer dan een half uur bezig te zijn.
Deze tijd overschijd ik altijd. Je wilt toch dat je kindje wat binnen krijgt.
Misschien zijn er nog andere mamas of papas die voor mij een advies hebben?
We zijn begonnen met de avent fles, maar deze beviel helemaal niet. Bij mijn andere zoontje zweerde ik bij de avent fles, maar Mex is veel fijner…Kleiner mondje. De difrax fles is een smalle speen en bij avent is het gelijk breed.
Maar misschien moet ik de avent fles weer eens proberen… Na 3 maanden kan er natuurlijk een hoop veranderen.
Bedankt voor jullie reactie…

Groetjes Vanny, mama van Milan en Mex

Gewijzigd door - DAAN Milan op 01 Mar 2009 21:21:29

Wij hebben de flessen van dr. browns (ook wel b-free). De melktoevoer loopt zoals met bv (natural flow, staat ook op de flessen…haha). Dat zorgt er onder andere voor dat ze rustig drinken. Misschien een idee? Ze zijn niet goedkoop, maar we zweren erbij. Ook tegen krampjes en tegen oorontsteking is 'ie goed. Succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook Dr brown gebruikers, inderdaad helemaal top. Morgan dronk veel te snel. in 5 min had ze haar flessen leeg. Ze drinkt nog vlot, maar nu 15 min soms zelfs 20. Enne ze gooit er minder uit.

Groetjes,

Michèle

en hier ook de fan van dr brown… met name voor de krampjes etc ideaal!

Zijn hier ook weer aandelen van??

Groetjes,

Michèle