Moeilijk poepen

Hallo,

Ik ben de trotse papa van Livia, een geweldige meid van 3 jaar.
Mijn probleem is dat zij niet wil poepen, dus zitten wij elke 3 a 4 dagen met een zeer ongelukkig meisje. Van druppels tot gecontroleerde voeding, wij hebben echt alles geprobeerd. Wie heeft tips???

kijk even in de optie zoeken er zijn meerdere topics hierover

kijk even in dit topic onderste link

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=9492

Gewijzigd door - lieke33 op 06 Sep 2008 17:17:25

Heb je ook al laxeermiddelen gebruikt. Je kan ze bij de huisarts vragen, zodat je niet al te zwaar krijgt, daar kunnen de darmen nog niet tegen. En het is vervelend als je niet goed kan poepen.

lfs Sonja

mario heeft mij persoonlijk laten weten veel aan de link te hebben die ik door heb gegeven

laxeermiddelen moet je een kind echt niet gaan geven allen als de arts dit nodig acht

Ik geef alleen maar een tip, meer niet. Sorry daarvoor

geen sorry hoor was niet kwaad bedoeld

Sophie heeft ook altijd erg moeilijk kunnen poepen, en daar hebben we speciaal voor de baby een laxeer middel voor gehad. Dus vandaar…

lfs Sonja

Onze oudste heeft ook moeite met haar ontlasting gehad. Maar dan voornamelijk in de periode van zindelijk worden. Ze was toen ook 3 jaar. Ze kon alleen uiteindelijk na 3 dagen in een luiertje poepen, op het toilet lukte niet maar ze wilde dat wel heel graag kunnen. Echt zo’n tussen-wal-en-schip-situatie. En als het al wilde lukken op het potje dan zat er dus ongeveer 5 dagen tussen de ene ontlasting en de andere. Niet tof!

Toen hebben we van de huisarts lactulose-siroop gekregen. Niet zozeer om te laxeren maar om ervoor te zorgen dat de ontlasting in die 5 dagen niet zo keihard werd dat het er helemaal niet meer uit kon komen.

Dus in die zin is een middel als lactulose wel een uitkomst en ook volledig veilig voor die kleintjes als het maar in de juiste dosering gegeven wordt.

Groetekes, Sje

ohh wat vreselijk he? ik weet er alles van.
mijn dochter van 4 jaar heeft er ook steeds last van, de ene keer gaat het goed en opeens gaat het weer fout.
en dan zit er zo’n harde prop voor en die moet er eerst weg.
ik ben toen met haar naar de huisarts gegaan en toen heb voor die harde prob een clysma gekregen en daarbij zakjes movicolon junior naturel die ze dan elke dag 1 zakje door haar drinken moest doen.
door de clysma word de prob zacht en langzaam komt er steeds hele kleine stukjes eruit.
en die zakjes movicolon die houden de ontlasting zacht.
nou het heeft goed geholpen bij haar met vooraf natuurlijk een hele lijdensweg, zomaar even te noemen.
huilent zat ze op de w.c ,
nu gaat het weer goed, maar het kan zo zijn dat het zo weer terug keert.
en dat komt door het eten wat ze krijgt denk ik, maar wat het is wat ze niet kan eten, dat weet ik nog niet echt goed, ik denk dat het bij haar de chocolade is.
dus ik moet goed oppassen bij wat ze eet.
nou sterkte met je lieve meid, en ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hoi,

Onze dochter heeft ook movicolon junior en dat helpt goed. Wij hebben door bijkomende problemen wel een wat hogere dosis dan diegene boven mij. Wij zitten op een dag twee andere dag drie.
Het zorgt ervoor dat de ontlasting dunner blijft en dat de darmen blijven werken dus het zet ze echt aan het werk. Ook ontrekt het wat meer vocht aan. wel netzo veel als het lichaam aankan hoor. er is dus geen gevaar voor uitdroging.
Ik zou het zeker even gaan overleggen met de ha. Als de situatie te lang blijft bestaan kunnen er uiteindelijk andere darmproblemen onstaan en worden de darmen lui en gaan ze minder hard werken. Ook kunnen er door de ontlasting aambeien ontstaan en scheurtjes in de sluitspier.

Groetjes,

lon106

hoi lon
mag ik jou een vraag stellen?
weet jij ook wat de oorzaak is waarom zij steeds dikke ontlasting heeft.
en moet jou dochter altijd die movicolon innemen of alleen als ze weer dikke ontlasting krijgt.
want het is bij mijn dochter op en af, dan gaat het een tijdje goed, en dan opeens heeft ze het weer.
dus als zij weer harde ontlasting krijgt dan moet ze die movicolon weer gaan gebruiken.

groetjes amina

Anna heeft er in het begin last van gehad, kon je echt zien dat ze bezig was… Nu gaat het een stuk beter!

Hoi Amina,

Het heeft bij mijn dochter een serie van gevolgen. Dat kun je lezen bij mama forum onder- jullie geloven me niet-.

Dus kan niet oordelen over jou situatie. Maar voordat we alles ondergingen en nu een diagnose hebben. Moest zij wel elke dag minimaal twee zakjes hebben. We zijn begonnen op zes per dag om het goed opgang te brengen. elke keer als ze een week lang echte diarree vormige poep had konden we afbouwen. Maar we bleven op twee a drie zakjes per dag zitten. elke keer als we afbouwde sloeg het weer vast.
Het kan zowie zo geen kwaad om een zakje per dag te geven. Is de normale onderhouds dosis. De darmen worden er niet lui van.
Ik zou ander even overleggen met de ha of ka.

groetjes

lon106