Moeilijk poepen

Zeg, kennen jullie dat: Gioia die heeft behoorlijk moeite met poepen, heel veel gekreun en gesteun, rood hoofd etc. Dan is ze aan het poepen, maar het ziet eruit alsof het haar behoorlijk veel moeite kost.
Wie heeft tips?

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

hai sam heeft daar ook last van, het scheelt als ze veel drinken.Ik geef hem dan wat water of roosvicee en dan gaat het wat makkelijker en niet te veel bananen geven, succes

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003

Meer drinken, en anders gedroogde pruimen eten door bv fruithapje.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Is het een paar keer geweest of heeft ze het al meerdere keren gehad en denk je dat ze misschien last van verstopping heeft?

Geef je borst of krijgt ze flesvoeding? Als je de borst geef, zou je zelf wat meer laxerende dingen kunnen eten en als je flesvoeding geeft, is misschien johannesbroodpitmeel (gewoon bij de babyvoeding of flesvoeding met reeds toegevoegde jbp) een oplossing. Mijn ervaring daarmee is dat Jens na de borstvoeding nog steeds lekkere zachte zogenaamde borstvoedingspoep had. En dat scheen te komen door de johannesbroodpitmeel.

Maar ik weet niet of hiervoor geldt: baat het niet, schaadt het niet, dus je kunt dat beter eerst navragen bij de drogist of beter nog CB voordat je daar aan begint.

En uiteraard veel vocht en vruchtensappen werken ook goed voor een goede ontlasting.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ze doet het al een heel tijdje, ze poept wel regelmatig, dus echt verstopt is het niet. maar het poepen kost haar dus idd wel veel moeite.
Banaan eet ze daarom eigenlijk al niet meer, en pruimen is nog niet zo’n gek idee. dat johannesbroodpitmeel zal ik eens bij het consultatie bureau navragen.
Ze drinkt fles, van die nutrilon pepti, ivm koemelk allergie.

Ik heb een tijdje gewerkt op st Joseph ( zwakzinnigen instelling ). Veel jongens daar kunnen vaak ook niet zo goed poepen en daarom krijgen ze dan vaak als toetje gedroogde pruimen, gepureerd of gewoon zo. Vandaar… Ben benieuwd.

Heb zelf ook op zo’n instelling gewerkt, daar was het advies ook pruimen, alleen vonden ze dat niet te eten
Maar als je het ergens door doet is het wel lekker volgens mij.
Ik ga het zowiezo proberen.

Heb zelf ook op zo’n instelling gewerkt, daar was het advies ook pruimen, alleen vonden ze dat niet te eten
Maar als je het ergens door doet is het wel lekker volgens mij.
Ik ga het zowiezo proberen.

mooi is dat, nu weten jullie het wel of zal ik het nog een keer posten?

verder gaat alles goed mo je wil natuurlijk ook gauw super lid worden hihihihihihihihihigrapje hoor

groetjes marielle trotse mama van tanja

O, sh…, ik ben betrapt!

Dan stuur ik snel nog een antwoord

dan gaat het nog wat sneller

hahaha mo je bent op de goeie weg zo.

Hahahahaha!!!
ZOOOOO ben ik er dus OOK gekomen, haha! LOL !
Nee hoor, grapje (hoewel? )

Groetjes, mamma van Stephan

Waar kun je eigenlijk vinden met hoeveel berichten je een andere benaming krijgt?

p.s. ik heb het opgegeven op Astrid bij te houden, we lagen tijdelijk gelijk, maar ze ligt inmiddels ver op voor!

O sorry, ik had je wedstrijdje niet in de gaten. Wel leuk hihihi, maar blijkbaar heb ik toch nog te veel tijd over of zo. Nou dan wordt het wel snel tijd voor een tweede. Hahahaha grapje…

Nee joh, het was geen wedstrijdje, maar omdat we ongeveer gelijktijdig hier lid werden, keek ik tijdens het lezen toch wel af en toe naar onze ‘scores’. En die gingen dus een tijdje gelijk op.

hahaha was een grapje lieverd. Maar moet wel zeggen dat ik de laatste tijd haast geen tv meer heb gezien.

Astrid, Ik dacht wel dat jij dat doorhad, maar voor het geval iemand anders het anders las, toch maar even een uitleg gegeven.

MO, hoe gaat het nu met Gioia? Wat heb je er al aan gedaan en heeft dat geholpen?